راهنمای خرید پارتیشن اداری تک جداره و دو جداره_رنگو

راهنمای خرید پارتیشن اداری تک جداره و دو جداره


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی رنگو

پارتیشن اداری یک راه حل همه ‌کاره و زیاد منعطف برای بهینه ‌سازی فضای اداری در تعداد بسیاری از دفاتر اداری است. با این حال انتخاب پارتیشن اداری مناسب همیشه آسان نیست. در واقع انتخاب پارتیشن‌ ها می‌تواند تفاوتی بین اراعه فضایی سالم، راحت و پربار به کارمندان یا تشکیل حس خفگی، رخوت و ناامیدی باشد. به این علت در این نوشته راهنمای ساده ‌ای را برای نحوه انتخاب پارتیشن اداری مناسب و مطابق با نیازهای هر کسب‌ و کار اراعه کرده‌ایم.

با اهمیت ترین نکات برای انتخاب پارتیشن اداری

قبل از انتخاب پارتیشن اداری نکاتی وجود دارد که باید به آنها فکر کنید. این نکات به شما پشتیبانی می‌کنند تا اشکار کنید کدام متریال، اندازه، شکل و سبک برای شما مناسب‌تر است.

جلوگیری از ورود سر و صدا

آیا پارتیشن‌ های شما باید از ورود سر و صدا و گسترش آن جلوگیری کنند؟ اندازه، شکل و متریالی که برای پارتیشن‌ های اداری خود انتخاب می‌کنید بر نحوه کارکرد آنها در این عرصه موثر است. به این علت در نظر گرفتن این مسئله قبل از انتخاب مهم است. به گفتن مثال در اتاق‌ های بزرگ صدا با برخورد به سطوح سخت پارتیشن تحکیم می‌بشود. به این علت این چنین اتاق ‌هایی طبق معمول به فناوری میرایی صدا برای پشتیبانی به افت طنین و خفه کردن صدا نیاز دارند. یک پارتیشن تجهیزبه پارچه آکوستیک یک گزینه عالی برای میرایی صدا در یک اتاق بزرگ است؛ اما لزوما از رسیدن صدا به طرف دیگر پارتیشن جلوگیری نمی‌کند.

از طرف دیگر پارتیشن شیشه ‌ای پلی کربنات یا پارتیشن دو جداره خاصیت میرایی صدا ندارند. در واقع آنها حتی امکان پذیر طنین صدا را در فضا افزایش دهند. با این حال این سبک از پارتیشن با انعکاس صدا پشتیبانی می‌کنند تا صداها به سمت دیگر دیوار نرود. این ویژگی فضای خصوصی‌تری را اراعه می‌دهد؛ و در عین حال به جلوگیری از ورود صداهای بیرونی به داخل اتاق پشتیبانی می‌کند.

ادامه مطلب
نتیجه پژوهش روی ChatGPT؛ امکان تشخیص درست بیماری وجود ندارد
آخرین مطالب

مقدار نیاز به سفارشی‌سازی و انعطاف‌پذیری

مقدار انعطاف ‌پذیری و قابلیت سفارشی ‌سازی پارتیشن اداری برای شما چه مقدار مهم است؟ به عبارت دیگر این که چه مقدار می‌خواهید دکوراسیون اداری دفتر خود را سفارشی کنید؛ عامل مهمی در انتخاب پارتیشن اداری است.

به گفتن مثال اگرچه پارتیشن‌های چوبی و دیوارهای سنگین‌تر امکان پذیر از نظر بصری دلنشین بوده و کنترل صدای بیشتری را اراعه دهند. اما همین وزن و اندازه آنها جهت غیر قابل حمل بودن آنها می‌بشود. به‌طور شبیه پارتیشن‌های ریلی سقفی، یک گزینه شیک و زیاد کاربردی می باشند؛ اما از آنجایی که آنها به یک مسیر محدود خواهد شد؛ امکان بسیاری برای سفارشی‌سازی ندارد.

به این علت اگر سفارشی‌سازی عامل مهمی برای شما است؛ بهتر است مدل‌های منعطف‌تر را انتخاب کنید. برای مثال پارتیشن‌ های نیمه یا قابل حمل، گزینه مناسب‌تری در این عرصه می باشند. این سبک پارتیشن که زیاد تر با چرخ و از مواد سبک‌تر ساخته شده است؛ می‌تواند در سراسر فضا جابه‌جا بشود. به این علت به‌اختصاصی در محیط اداری با پلان باز سودمند است. با این حال این سطح بالای قابلیت حمل، به قیمت از دست دادن کنترل صدا در محیط و افت حریم خصوصی به دست آمده از پارتیشن‌های سقفی یا کامل است.

در نظر گرفتن طراحی دکوراسیون اداری

طراحی دکوراسیون اداری دل‌خواه شما می‌تواند تاثییر بسیاری بر نوع پارتیشن اداری مورد نیاز شما داشته باشد. برای مثال، انتخاب رنگ‌ های مشابه با زیبایی ‌شناسی خاص کسب ‌و کار شما، می‌تواند به تشکیل لحن مناسب در محیط کاری پشتیبانی کند. در حقیقت حتی اشکار شده که رنگ‌های خاصی بر روحیه کارکنان تاثییر گذاشته و منفعت‌وری آنها را افزایش خواهند داد. رنگ‌های خنثی‌تر که در تعداد بسیاری از دفاتر مدرن رایج می باشند؛ زیاد تر ظاهر شیک‌ تری تشکیل می‌کنند. اما بعضی اوقات اوقات می‌توانند یک محیط اداری غیر الهام‌قسمت یا خسته ‌کننده را تشکیل کنند. این چنین سایه ‌های آبی فضای آرام‌تری تشکیل می‌کنند؛ و می‌تواند به‌ اختصاصی برای دفاتر نیازمند به تمرکز مناسب باشند. از نظر دیگر رنگ قرمز به گفتن رنگی پرانرژی در نظر گرفته می‌بشود؛ که می‌تواند الهام ‌قسمت فعالیت زیاد تر باشد. اما همین رنگ امکان پذیر استرس را در محل کار افزایش دهد. به این علت این چنین رنگی زیاد تر برای مناطق نیازمند فعالیت بدنی همانند ورزشگاه و باشگاه مناسب است.

ادامه مطلب
دانشمندان برای نخستین بار RNA یک گونه منقرض شده را بازیابی کردند

 

نیاز شما در فضای اداری

این که کدام پارتیشن اداری برای شما مناسب‌تر است؛ به انتظار شما از فضای اداری نیز بستگی دارد. اگر فقط گاه ‌به ‌گاه به فضایی برای کار خصوصی نیاز دارید؛ احتمالا راه‌حل قابل حمل‌تر مناسب‌ ترین گزینه باشند. با این حال اگر به‌طور مرتب به فضایی برای جلسات خصوصی نیاز دارید؛ احتمالا یک راه حل دائمی یا نیمه دائمی، همانند پارتیشن اداری تک جداره و دو جداره، برای نیازهای شما مناسب‌تر باشد.

همچنی اگر به جستوجو راه‌اندازی فضاهای اداری استاندارد هستید؛ شبکه‌ای از اتاقک‌ها می‌تواند حریم خصوصی را بهبود بخشد؛ صدا را کم کند؛ و حواس‌پرتی‌ها را افت دهد. این چنین در عین حال به افزایش راحتی کارمندان پشتیبانی کند. انواع اطاقک‌های اداری از اطاقک‌های سنگین و نیازمند نصب تا اطاقک‌های سبک‌تر و مدولارِ دارای پنل ساده، قابل انتخاب می باشند.

ادامه مطلب
این محافظ نمایشگر می‌تواند گارانتی تلفنهای ردمی را باطل کند

قابلیت حمل

آیا قابل حمل بودن پارتیشن اداری برای شما مهم است؟ قبل از انتخاب پارتیشن‌ها، ابتدا باید تعیین کنید که حمل و نقل آنها برای شما چه مقدار برتری دارد. اگر قابل حمل بودن عامل موثری در تصمیم‌گیری شما نیست؛ پارتیشن‌های ثابت گزینه مناسبی است. در این شرایط نصب یک سازه ثابت، همانند پارتیشن اداری دو جداره شیشه‌های یا پارتیشن‌های چوبی، یک روش دلنشین و موثر برای تقسیم فضای شما خواهد می بود. این چنین اگر می‌خواهید یک مانع صوتی تشکیل کرده و در عین حال حس باز بودن فضای دفتر را نگه داری کنید؛ پارتیشن شیشه‌ای گزینه خوبی است.

مقداری انعطاف‌پذیرتر از پارتیشن‌های ثابت، پارتیشن سقفی می باشند. این چنین دیوارهایی روی یک مسیر یا ریل روی سقف نصب خواهد شد. به این علت می‌توانند باز و بسته شده و به شما این امکان را خواهند داد که به‌طور موقت فضای اداری باز خود را تقسیم کنید. این چنین پارتیشن‌ها با طراحی از کف تا سقف، کیفیت میرایی صدا و نگه داری حریم خصوصی را افزایش خواهند داد.

گزینه آسان‌تر و قابل حمل‌تر از پارتیشن‌های نصب شده در سقف، پارتیشن‌های قابل جداسازی است. آنها را می‌توان در عرض چند دقیقه به دیوار شما ثابت کرد. با این حال دقت به این مسئله مهم است که افزایش قابلیت حمل در این سبک پارتیشن، به قیمت افت کارکرد عایق صوتی و پوشش کامل از کف تا سقف در آنها همه می‌بشود. یقیناً به علت طراحی محکم‌تر و نصب‌شده روی دیوار، پارتیشن ‌های قابل جداسازی را می‌توان بلندتر از پارتیشن ‌های کاملا جدا گانه ساخت، به این علت طبق معمول حریم خصوصی و کیفیت کنترل صدای بهتری را در قیاس با مدل‌های کاملا جدا گانه اراعه خواهند داد.

در نهایت برای کنترل کامل و قابلیت حمل بالا، پارتیشن‌های جدا گانه به شما این امکان را خواهند داد که در چند لحظه چیدمان دفتر خود را سفارشی کرده و یک حریم خصوصی سریع تشکیل کنید. پارتیشن‌های جدا گانه طبق معمول دارای چرخ می باشند؛ و با مواد سبک‌تر و با مقصد حمل و نقل ساده ساخته خواهد شد. آنها از تقسیم‌کننده‌های اتاق بزرگ گرفته تا صفحه‌های پارتیشن کوچک ‌تر را شامل خواهد شد؛ و می‌توانند در هر نقطه از اتاق قرار بگیرند. دقت به این مسئله مهم است که این سطح بالا از قابلیت حمل به این معنی است که این صفحات پارتیشن نسبت به دیگر راه‌حل‌های پارتیشن‌بندی توانایی کمتری در کنترل سطوح نویز دارند.

ادامه مطلب
سیستم کنفرانس از ملزومات مهم همه اداره‌ها و سازمان‌ها_رنگو

اجاره‌ای بودن دفتر کار

آیا در فضای اجاره‌ای کار می‌کنید؟ در این صورت باید با حساسیت زیاد تر به انتخاب پارتیشن اداری بپردازید. در واقع این که چه مقدار می‌توانید فضای کاری خود را سفارشی کنید؛ زیاد تر به مالکیت یا عدم مالکیت ساختمان بستگی دارد. زیاد تر اوقات راه‌اندازی یک کسب‌وکار در فضای اجاره‌ای، به‌طور جدی مقدار سفارشی کردن طراحی دکوراسیون اداری را محدود می‌کند. در این شرایط پارتیشن‌های ثابت یا سقفی طبق معمول راه‌حل مناسبی نیستند.

با این حال راه‌حل‌های قابل حمل زیاد بیشتری در بازار وجود دارد که می‌توان آنها را با چند پیچ ​​و بست ساده به دیوار نصب کرد. این چنین پارتیشن‌هایی طبق معمول برای فضاهای اجاره‌ای مناسب‌تر می باشند؛ و در صورت نقل مکان به یک ساختمان تازه، در دفتر تازه نیز قابلیت نصب مجدد دارند.

تعیین بودجه

بودجه شما چه مقدار است؟ جواب‌گویی به این سوال مهم تکلیف زیاد از موارد را اشکار می‌کند. در حالی که پارتیشن‌های قابل حمل طبق معمول راه حل مقرون‌به‌صرفه‌تری نسبت به پارتیشن‌های ثابت و دیوارهای دائمی می باشند؛ محدودیت بودجه می‌تواند انتخاب گزینه مناسب را محدود کند. به گفتن مثال در حالی که پارتیشن‌های سقفی یک سیستم پارتیشن‌بندی شیک و موثر می باشند؛ زمان ساخت طویل و نیاز به رانر و تیرهای پشتیبانی، به این معنی است که آنها نیاز به نصب حرفه‌ای دارند. طبیعتا این قضیه می‌تواند هزینه‌های شما را به‌طور چشم‌گیری افزایش دهد. به این علت اگر این هزینه فراتر از بودجه شما است؛ بهتر است به راه‌حل‌های مقرون‌به‌صرفه‌تری فکر کنید.

ادامه مطلب
کشف پر انرژی‌ترین پرتوهای گاما که از یک تب اختر منتشر شده است

خبر خوب این است که این قضیه لزوما به این معنی خرید پارتیشن اداری بی‌کیفیت نیست. بلکه امکان پذیر فقط نیاز داشته باشید که راه‌حل‌های سازگارتری اشکار کنید. به گفتن مثال به جای خرید یک پارتیشن تک جداره نصب شده، می‌توانید پارتیشن قابل حمل بخرید که در چند منطقه و بنابر نیاز کاربران قابل منفعت گیری باشد.

در واقع هرچه انعطاف‌پذیری پارتیشن شما زیاد تر باشد؛ پارتیشن‌های کمتری برای خرید نیاز خواهید داشت و هزینه‌های شما کمتر می‌بشود.

نگهداری و نظافت

در نهایت بسته به فضای شما، یک جنس از پارتیشن اداری امکان پذیر مناسب‌تر از فرد دیگر باشد. به این علت مهم است که قبل از خرید درمورد محل منفعت گیری از آنها زیاد تر بدانید. به گفتن مثال برای مناطق مرطوب همانند سرویس‌های بهداشتی یا سالن‌های غذاخوری، پارتیشن‌های پلی‌کربنات یا شیشه طبق معمول گزینه مناسب‌تری است. چون به‌راحتی پاک و تمیز خواهد شد. این ویژگی می‌تواند نگه داری سلامت کارکنان و نگه داری یک محیط کار بهداشتی را آسان‌تر کند. از نظر دیگر تمیز کردن یک پارتیشن چوبی سخت‌تر است؛ و در برخورد با رطوبت و مایعات، امکان پذیر در نهایت دچار لکه‌های ناخوشایند بشود.

در نهایت اگر کسب‌وکار شما ضرب‌الاجل و دیگر محدودیت‌ها را ندارد؛ پارتیشن‌های اداری ثابت یا دائمی می‌توانند یک گزینه عالی باشند. اما با دقت به محدودیت‌ها می‌توانید به سراغ دیگر گزینه‌ها هم بروید.

دسته بندی مقالات

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

سلامت و تندرستی



منبع

پست های مرتبط