۹ ویژگی کارآفرینانه برای پیشرفت شغلی_رنگو

ویژگی کارآفرینانه برای پیشرفت شغلی


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی رنگو

پیشرفت در هر شغلی نیازمند کسب توانایی‌های ملزوم همراه با مقداری خوش‌اقبالی و زمان‌شناسی است. درمورد بخت و اقبال که نمی‌توانیم کاری کنیم، اما کسب زمان‌ها با آمادگی قبلی امکان پذیر. اگر بخواهیم مسئولیت‌های جدیدی قبول کنیم، آیا نباید لیاقت‌های ملزوم را از قبل کسب کرده باشیم؟ در این مقاله، برخی ویژگی‌های کارآفرینانه را معارفه می‌کنیم که در پیشرفت شغلی یا حتی راه‌اندازی کسب‌وکار خودمان به کار می‌آیند.

۱. انگیزه

انگیزه عاملی است که ما را به حرکت و فعالیت وامی‌دارد و بدون آن، پیشرفت در هر کاری غیرممکن است. اگر می‌خواهید در کسب‌وکارتان یا حتی شغلتان به‌گفتن یک کارمند رشد کنید، باید انگیزه درونی و بیرونی خود را تحکیم کنید. انگیزه‌های درونی همان قیمت‌ها و دغدغه‌هایی می باشند که به حرکت و کار ما جهت خواهند داد. انگیزه‌های بیرونی همانند حقوق و مزایا و محیط کار هم مهم‌اند. برای نشان دادن انگیزه بالای خود ملزوم نیست کار خارق العاده‌ای انجام دهید. همین که در کار خود استمرار نشان دهید، نشانه‌ای از انگیزه شما است.

ادامه مطلب
آمبرتو گیدونی، اولین فضانورد اروپایی در ایستگاه فضایی بین‌المللی_رنگو

۲. خلاقیت

مهم نیست شغلتان چیست؛ اکثر کارفرمایان و شرکت‌های امروزی دقت بسیاری به نیروهای خلاق دارند. خلاقیت علتیافتن راه‌حل‌های تازه و بهینه‌تر برای انجام کارها و حل مشکلات می‌بشود. بعد هنگامی خلاقیت خود را پرورش داده باشید، نیرویی مهم و گزینه‌ای مناسب برای ترقی جایگاه هستید.

۳. فن مذاکره و اقناع

بعضی اوقات اوقات در مسیر شغل خود ملزوم است با فردی (مشتری، همکار یا رئیستان) مذاکره کنید. در این شرایط، تسلط بر فنون مذاکره و قانع‌کردن دیگران زیاد کاربردی است. اگر بخواهید کسب‌وکار خودتان را راه بیندازید، کسب این توانایی مهم‌تر هم می‌بشود، چون باید با زیاد‌ها تعامل کنید.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
عکس روز ناسا: نورهای شبانه در «ققرتاق»

۴. داشتن چشم‌انداز

آیا می‌توانید مسیر حوزه کاری خود را ترسیم کنید؟ می‌توانید چالش‌ها و ترند‌های حوزه کاری خود را برشمارید؟ آیا می‌توانید در کنار انجام ماموریت های روزمره، نیم‌نگاهی به اهداف طویل مدت داشته باشید؟ اگر جواب این سوال‌ها مثبت است، شما درکی از چشم‌انداز‌های فردی و سازمانی دارید. تعیین چشم‌انداز‌ها بخشی از توانایی طراحی استراتژی رهبران است.

۵. سرسختی

گرچه شما برای انجام ماموریت های مشخصی استخدام شده‌اید، ملزوم است برخی از فعالیت‌ها و ماموریت های خارج از حیطه ماموریت های خود را نیز در صورت الزام انجام دهید. در این حالت سرسختی شما در کنارآمدن با مسائل تازه و چالش‌برانگیز بخشی از ویژگی‌های کارآفرینانه شما را شکل می‌دهد.

۶. ریسک‌پذیری

ریسک‌پذیری و تحمل شرایط خطیر بخشی مهم از زندگی کارآفرینان است. زیاد تر کارآفرینان دوست دارند کسب‌وکار خود را گسترش دهند. هر گسترش یا تغییری مقداری ریسک نیز دارد. اگر می‌خواهید روزی کسب‌وکار خود را داشته باشید یا در یک سازمان رشد کنید و به درجات بالا برسید، باید توانایی تحمل ریسک و مهار استرس ناشی از آن را داشته باشید.

ادامه مطلب
ساخت بزرگ‌ترین کشتی جهان به آخر رسید؛ اغاز سفرها از اغاز سال 2024

۷. انعطاف‌پذیری

باید توانایی سازگارشدن با تغییرات پرشتاب این زمانه را کسب کنید. ورود یک فناوری تازه، ظهور رقبای تازه یا تغییرات اجتماعی و اقتصادی همه انها شرایطی تازه تشکیل می‌کنند. آیا می‌توانید خود را با تحول سازگار کنید؟ به‌گفتن عضو یک تیم باید پذیرای نیازهای گوناگون هرکدام از اعضا باشید و ایده‌ها و راهکارهای آنها را بشنوید. این هم بخشی از انعطاف‌پذیری شما در روبه رو امور تازه است.

۸. قاطعیت

آیا زیر سختی کاری می‌توانید قاطعانه تصمیم بگیرید یا در برابر فشارها سردرگم می‌شوید؟ در جایگاه کارآفرین، فرصتی برای به‌تأخیرانداختن کارها یا تصمیم‌گیری‌ها ندارید. بعضی اوقات باید تصمیم‌های‌ آنی بگیرید. فهمیدن برتری‌ها و طبقه‌بندی کارها پیش‌نیاز قاطعیت در تصمیم‌گیری‌ها و عمل های است.

۹. همکاری

اگر سودای کسب‌وکار خود را دارید، نمی‌توانید یک‌تنه از بعد همه کارها برآیید. باید برخی کارها را به دیگران واگذار کنید و از همکاری نترسید. امروزه هیچ کاری به‌تنهایی به نتیجه نمی‌رسد. مجموعه‌ای از افراد باید با هم در قالب یک تیم کار کنند. بعد کسب توانایی کار تیمی نقشی مهم در پرورش ویژگی‌های کارآفرینانه شما دارد.

ادامه مطلب
Пин Ап Pin Up Зеркало Рабочее в Сегодня Официальный Сай

مسئله پایانی

قطعا ویژگی‌هایی که کارآفرینان باید داشته باشند، بیشتر از اینهاست. برای مثال شانس نیز در پیروزی نقش دارد. بااین‌حال در این مقاله تنها به ویژگی‌هایی اشاره کردیم که امکان پذیر به پیشرفت شما به‌گفتن کارمند پشتیبانی کند. اگر هم خواستید روزی به سراغ کسب‌وکار خود بروید، کسب این توانایی‌ها به پشتیبانی شما می‌آیند.

فکر می‌کنید چه ویژگی‌های کارآفرینانه فرد دیگر در پیروزی شغلی شما نقش دارند؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

چطور با مدیر و همکاران خود تعامل موثری داشته باشیم.

چطور در سازمان خود پله‌های ترقی را به‌شدت طی کنیم.


دسته بندی مقالات

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

سلامت و تندرستی



منبع

پست های مرتبط