چین طی روزهای آینده اولین فضاپیمای رباتیک خود را به ماه ارسال می‌کند_رنگو

چین طی روزهای آینده اولین فضاپیمای رباتیک خود را به ماه ارسال می‌کند


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی رنگو

چین تصمیم دارد طی روزهای آینده فضاپیمای رباتیک چانگ ای ۶ را به سوی ماه ارسال کند. ماموریت این فضاپیماها جمع آوری مثالها از روی سطح ماه و آوردن آن به زمین است.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، چین به زودی از طریق فضاپیمای رباتیک خود راهی ماه خواهد شد. سازمان ملی فضایی چین خبرداد فضاپیمای رباتیک این سرزمین به نام چانگ ای ۶ طی روزهای آینده به سمت ماه حرکت می‌کند. ارسال این فضاپیما مع آوری مثالها از سمت نور ماه و ارسال آن به زمین است. موشک لانگ مارچ ۵ به همراه کاوشگر چانگ ای ۶ در برج سرویس پرتاب در مرکز پرتاب ونچانگ قرار گرفته است. مطابق گزارش‌های انتشار شده این پرتاب قرار است در اغاز ماه مه صورت گیرد.

ادامه مطلب
اداره ثبت اختراع ایالات متحده هوش مصنوعی را به گفتن مخترع نمی‌شناسد

فضاپیمای چانگ ای ۶ از ماه ژانویه و با مقصد پرتاب فضایی در مرکز ونچانگ قرار گرفته است. موشک لانگ مارچ ۵ نیز در ماه مارس به این مرکز منتقل شد. عملیات مونتاژ و آزمایش موشک به همراه فضاپیما در همین مرکز پرتاب انجام شده است. در بیانیه خبری انتشار شده آمده است مهندسان چینی تصمیم دارند با پشت سر گذاشتن آزمایش‌های عملکردی نهایی طی روزهای آینده سوخت را به موشک مورد نظر پمپاژ کنند.

در صورتی که کل برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به درستی پیش برود این فضاپیما داخل مسیر خود به سمت ماه شده سپس با انجام برخی مانورهای پرواز در حوزه قطب جنوب آیتکن در سمت دور ماه فرود خواهد آمد. این چنین این فضاپیما ماموریت دارد مثالهایی را از سمت دور ماه جمع آوری کرده سپس آنها را برای ارسال به سمت زمین آماده کند. پیش از این چین در رابطه ماموریت خود برای آوردن مثالها از ماه در سال ۲۰۲۴ گزارش‌هایی را انتشار کرده می بود. این چنین این سرزمین اهداف مختلفی را برای کاوش در سطح ماه نظر گرفته است که همه انها آنها طی برنامه‌ریزی‌های آینده انجام خواهد گرفت.

ادامه مطلب
اوپو از هوش مصنوعی AndesGPT رونمایی کرد
آخرین مطالب

دسته بندی مقالات

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

سلامت و تندرستی



منبع

پست های مرتبط