تین کلاینت چیست؟ معارفه و بازدید برندها_رنگو

تین کلاینت چیست؟ معرفی و بررسی برندها


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی رنگو

تین کلاینت چیست و چه کاربردی دارد؟ بهترین برند تین کلاینت کدام است؟ thin client برای چه افراد و سازمان‌هایی مناسب در نظر گرفته می‌بشود؟ تین کلاینت یکی از گزینه‌های مقرون به صرفه و همه جانبه است که این روزها به جای کامپیوترهای معمولی مورد منفعت گیری قرار می‌گیرد. بر این مبنا با ما همراه باشید تا این کامپیوتر کوچک را به شما معارفه کرده و همه امکانات آن را تحت بازدید قرار دهیم.

تین کلاینت چیست؟

تین کلاینت یا به عبارتی مینی پی سی به کامپیوترهایی حرف های می‌بشود که با حداقل قطعات مکانیکی مورد منفعت گیری قرار می‌گیرند. این محصول با دقت به ابعاد کوچک و امکانات متنوعی که در اختیارتان قرار داده است به بهترین انتخاب برای خرید تبدیل خواهد شد. با دقت به نوع کاربردی به شکل جدا گانه امکان اجرا روی برنامه را نداشته و در هر عملیات کاربران تنها بر پایه تعریف مدیر شبکه روی آن فعالیت مورد نظر را انجام خواهند داد.

این محصول از یک کامپیوتر معمولی قیمت ارزان‌تری دارد به همین علت این روزها از طرفداران زیاد بسیاری برخوردار است. برندهای مختلفی این محصول را در اختیار قرار داده‌اند و بر این مبنا با خرید انواع تین کلاینت امکان پردازش قوی اطلاعات برایتان فراهم خواهد شد.

تین کلاینت چیست؟

کاربردهای تین کلاینت

تین کلاینت کاربرد زیاد بسیاری دارد و به علت تنوع در کیفیت برای منفعت گیری همه افراد مناسب در نظر گرفته شده است. از جمله با اهمیت ترین کاربردهای آن باید به موارد زیر اشاره داشته باشیم.

  1. دلنشین است بدانید که برخی از تین کلاینت‌ها برای بکارگیری گیمرها زیاد مناسب بوده و برای بازی طراحی شده‌اند در نتیجه اگر فضای کافی برای نگه داشتن یک کامپیوتر بزرگ را در اتاق خود ندارید این نوع مینی پی سی‌ها انتخابی هوشمندانه برایتان خواهند می بود.
  2. برای مصارف خانگی امتیاز بالایی را از آن خود  نشان خواهند داد چرا که ساختاری مناسب برای کارهای سبک و ساده دارند و به منظور وب گردی و مشاهده فیلم و سریال می‌توانند سودمند واقع شوند.
  3. در صورتی که تصمیم منفعت گیری از یک محصول مناسب در دانشگاه یا مدرسه را دارید باید بگوییم که تین کلاینت انتخابی است ایده‌آل چرا که هر آنچه نیاز دارید را برایتان فراهم کرده است. از جمله مزایای آن باید به سبک وزن بودنش اشاره داشته باشیم، علاوه بر آن امکانی به وجود اورده است تا از سرویس‌های مشترک منفعت گیری کنید. قابلیت حمایتاز ۳ مانیتور را نیز فراهم کرده است.
  4. شرکت‌ها و اداراتی که دارای متراژ مقداری می باشند و می‌خواهند فضای مقداری را اشغال کنند این امکان را خواهند داشت تا این وسیله را خواست داده با منفعت گیری از آن به امور دفتری بپردازند. در این عرصه بهتر است بدانید که این محصول به علت ساختاری که دارد در مصرف انرژی نیز صرفه جویی خواهد کرد.
ادامه مطلب
گروه هکرهای روسی بعد از مایکروسافت اکنون به اچ پی دعوا کردند

این موارد تنها بخشی از کاربردهای تین کلاینت می باشند، در این عرصه ملزوم به ذکر است که همه بانک‌ها، آژانس‌های هوایی و مراکزی که دارای شعب گوناگون می‌باشند امکان منفعت گیری از این دستگاه داشته و به علت این که هیچ ویروسی شرایط نفوذ به آن را ندارد انتخابی هوشمندانه خواهد می بود که زیاد مقرون به صرفه در نظر گرفته می‌بشود.

کاربردهای تین کلاینت

مزایای منفعت گیری از تین کلاینت

با خرید مینی پی سی ارزن مزایای زیاد بسیاری برایتان به ارمغان می‌آید که از جمله با اهمیت ترین آن‌ها باید موارد زیر را تعریف کنیم.

  1. نسبت به کامپیوترهای معمولی هزینه پایین‌تری داشته و به حافظه کمتری نیاز دارد.
  2. مدیریت پذیری بیشتری داشته بر این مبنا این امکان را تشکیل خواهند کرد تا چندین کاربر از نرم افزار منفعت گیری کند.
  3. گسترش مدیریت زیر ساخت‌ها با دقت به طراحی منحصر به فرد آن‌ها امکان پذیر خواهد می بود.
  4. امنیت را بهبود بخشیده و فضای زیاد مقداری را اشغال خواهد کرد.
  5. آلودگی صوتی تشکیل نکرده و سطح راندمان شبکه را نیز ارتقا خواهد بخشید.
  6. نسبت به کامپیوترهای معمولی طول عمر بالاتری داشته و این چنین به تجهیزات کمتری احتیاج اشکار خواهد کرد.
ادامه مطلب
رندرهای آشکار شده از پیکسل ۹ گوگل ماژول دوربین بازطراحی شده را نشان می دهد

بهترین برندهای تین کلاینت

برندهای معروف و معتبر بسیاری در سطح جهانی این روزها تین کلاینت را طراحی و داخل بازار کرده‌اند که در ادامه به معارفه دقیق آن‌ها خواهیم پرداخت.

  • تین کلاینت اچ پی

از جمله با اهمیت ترین برندها در تشکیل تین کلاینت باید به شرکت اچ پی یا هیولت پاکارد اشاره کنیم که در کالیفرنیا تاسیس شد و انواع دستگاه‌هایی گوناگون چون مانیتور، موبایل و … را به شکل انحصاری داخل بازار می‌کرد و این روزها به یکی از ابرقدرت‌ها در این حوزه تبدیل شده است. این شرکت محصولات گوناگونی را اراعه داده که می‌توانید از شرکت‌های معتبر در این عرصه خریداری فرمایید. قیمت تین کلاینت اچ پی با دقت به امکانات متنوع و کارآمدی که اراعه می‌کند مناسب و اقتصادی خواهد می بود.

  • تین کلاینت اپل

یکی از بهترین برندها برای خرید تین کلاینت را باید اپل در نظر بگیریم که در سال ۱۹۷۶ تاسیس شد و بدین ترتیب محصولات خود را با گسترش یافتهترین امکانات در اختیار قرار می‌دهد. در این عرصه به علت بالا بودن فناوری دستگاه‌های این برند امکان پذیر قیمت‌ها مقداری بالا باشد که باید بگوییم هزینه بالا کاملا ارزشش را دارد چرا که مینی پی سی‌هایی با کارکرد فوق العاده در اختیار شما عزیزان قرار خواهد گرفت.

  • تین کلاینت برند اینتل

اینتل برندی نام آشنا در حوزه تشکیل قطعات و لوازم کامپیوتر است که به شکل انحصاری انواع محصولاتی چون رم، قطعات شبکه، تین کلاینت و این چنین پردازنده را به بازار روانه کرده است. اصولا برای کارهای گرافیکی نیز بکار برده شده و بر این مبنا شرایطی را تشکیل می‌کند تا تعداد بسیاری از شرکت‌ها امکان منفعت گیری از انواع تین کلاینت و مینی پی سی اینتل را داشته باشند.

  • تین کلاینت برند دل

برند دل از کمپانی‌های آمریکایی است که در اراعه محصولات کامپیوتری از سال ۱۹۸۴ مشغول به فعالیت بوده و در طراحی و فروش انواع تین کلاینت یک رقیب بزرگ برای شرکت اچ پی به حساب می‌آید. اصولا محصولات اراعه شده توسط این برند برای کاربری‌های نیمه سنگین و گرافیک سبک کاربرد بالایی دارد و بر این مبنا محبوبیت بسیاری در بین خریداران اشکار کرده است.

ادامه مطلب
آمار مدیرعامل ایکس نشان داد میلیون‌ها نفر از کاربران این پلتفرم آن را ترک کرده اند

بهترین برندهای تین کلاینت

ویژگی شبکه‌های تین کلاینت

از جمله ویژگی‌های شبکه‌های مبتنی بر مینی پی سی به شرح موارد زیر خواهیم پرداخت.

Thin Client ویژگی‌های منحصر به فردی دارد، عدم وجود نقطه ورود به شبکه، عدم وجود هارددیسک و این چنین عدم قابلیت دانلود از اینترنت شرایط را برای ضدویروسی بودن این دستگاه به وجود اورده است و به هیچ گفتن اجازه ویروسی شدن را نداده و بر این مبنا اطلاعات را به بهترین نحو نگه داری خواهد کرد در نتیجه شبکه‌های مبتنی بر این مینی پی سی بی شک امنیت زیاد بالایی را در اختیار قرار خواهند داد.

  • نظارت و کنترل آسان

کنترل و نظارت روی Thin Client آسان است چرا که کاربران نمی توانند برنامه‌ای روی سیستم نصب کننده و ساختار آن را تحول دهند به همین علت مدیریت شبکه آسان بوده و پیکربندی دچار تحول نخواهد شد.

  • صرفه جویی در انرژی
ادامه مطلب
تکنولوژی هارپ چیست؟ هرآنچه باید بدانید

از نقاط قوت شبکه‌های مبتنی بر تین کلاینت باید به پایین بودن مصرف انرژی اشاره داشته باشیم که این نوشته برای سازمان‌هایی با تعداد کارمندان بالا مناسب خواهد می بود. دلنشین است بدانید که توان مصرفی مینی پی سی در یک ساعت معادل با ۱۰ الی ۲۰ وات است در صورتی که یک کامپیوتر معمولی به ۲۵۰ وات نیاز دارد.

  • سهولت در ارتقا

ارتقا بخشیدن به دستگاه‌ها در تین کلاینت به راحتی انجام می‌بشود، به این منظور برای افزودن ترمینال‌های تازه تنها کافی است تا از سوی نرم افزارهای مرکزی، نرم افزارها را روی کلاینت نصب کرده و در صورت خرابی آن‌ها را از شبکه خارج فرمایید.

  • وابستگی به سرور

ساختار Thin Client به شکلی طراحی شده تا به سرور وابسته باشد، بر این مبنا باید بگوییم که در صورت از کار افتادن آن کارکرد تین کلاینت به کلی مختل شده و این نوشته امنیت را بالا خواهد برد. بر این مبنا راه حلهای متنوعی برای جلوگیری از این عمل وجود دارد. Load balanching سخت افزاری و نرم افزاری در این عرصه الزامی خواهد می بود که یقیناً باید بگوییم که هزینه بالایی دارد.

سرور مناسب برای منفعت گیری از تین کلاینت

در عرصه آماده سازی سرور باید بگوییم که تهیه آن به تجهیزاتی که خریداری می‌کنید وابسته خواهد می بود به همین علت اگر از Thin Client های حرفه‌ای یا نیمه حرفه‌ای منفعت گیری می‌کنید نیاز نیست لزوما به جستوجو سروری قوی باشید. اما از آنجایی که زیاد تر افراد به منظور افت هزینه‌ها به جستوجو تین کلاینت می باشند بهتر است روی خرید یک سرور مناسب دقت داشته باشند.

  • سرور باید دست کم دارای ۱۲۸ گیگابایت حافظه مهم باشد.
  • بهرمندی از یک جفت پردازنده قوی به منظور مدیریت شبکه‌های مجازی از فاکتورهای مهم برای یک سرور مناسب است.
  • هارددیسک باید ظرفیت بالایی داشته و از شدت مناسبی برخوردار باشد. داشتن پهنای باند برای ربط مناسب و تبادل داده‌ها از اهمیت زیاد بسیاری برخوردار است.
  • منفعت گیری از کارت گرافیک نیز به حوزه بیزینس وابسته خواهد می بود.
ادامه مطلب
فهرست برترین مقالات ویکی پدیا در سال ۲۰۲۳ انتشار شد

سرور مناسب برای استفاده از تین کلاینت

انواع تین کلاینت

تین کلاینت انواع مختلفی دارد که در ادامه به بازدید آن‌ها خواهیم پرداخت.

  1. Thin Client حرفه‌ای: این مدل از کامیپوترها دارای سخت افزار قوی بوده و به طور کلی کارکرد کامپیوتر معمولی را اراعه خواهند داد. از جمله ویژگی‌های مثبت آن‌ها باید به شدت بالای سامانه و حمایتاز شبکه‌های ارتباطی گوناگون اشاره داشته باشیم.
  2. Thin Client نیمه حرفه‌ای: مدل‌های نیمه حرفه‌ای توان کمتری در اختیار داشته و بر این مبنا برای کاربری‌های ساده‌تر مناسب در نظر گرفته شده و به همین علت می‌توان او گفت که سازمان‌ها و یا بانک‌ها قابلیت منفعت گیری از آن را دارند.
  3. Thin Client فاقد سخت افزار: در قالب یک پایانه دسترسی به شبکه متصل شده و به علت طراحی که دارد محاسبات و کارکرد آن اصولا به سرور بستگی دارد. در نتیجه با دقت به محدودیت‌های سرور در مراکز گوناگون قابل منفعت گیری خواهد می بود.

دسته بندی مقالات

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

سلامت و تندرستی



منبع

پست های مرتبط