تراشه M4 اپل تجهیزبه قابلیت های هوش مصنوعی معارفه شد_رنگو

تراشه M4 اپل مجهز به قابلیت های هوش مصنوعی معرفی شد


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی رنگو

اپل تراشه M4 را با قابلیت‌های هوش مصنوعی و یک موتور عصبی تازه رونمایی کرده است.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پیش از این شایعه ها مختلفی در رابطه قابلیت‌های هوش مصنوعی در تراشه تازه آیپد انتشار شده می بود. اکنون اپل در مراسم Let Loose از آیپد پرو تازه تجهیزبه تراشه M4 رونمایی کرده است. این دستگاه در حالی به تراشه تازه تجهیزشده است که یک موتور عصبی تازه نیز قابلیت‌های هوش مصنوعی را به آن اضافه می‌کند. بدین ترتیب تراشه تازه اپل رقیبی جدی بین پردازنده‌های هوش مصنوعی شرکت‌هایی نظیر اینتل، کوالکام و AMD خواهد می بود.

تراشه تازه M4 بر پایه نسل دوم فرایند ۳ نانومتری تشکیل شده و در آن علاوه بر ۴ هسته بزرگ ۶ هسته کوچک از نوع بهینه و یک پردازشگر گرافیکی ۱۰ هسته‌ای نیز قرار دارد.

ادامه مطلب
بلومبرگ گزارش داد اپل در حال توسعه هوش مصنوعی برای به کارگیری در iOS و سیری است

اپل در معارفه این پردازنده اظهار کرده است تراشه تازه نسبت به نسل قبلی نزدیک به ۵۰ درصد کارکرد بهتر و پردازشگر گرافیکی آن نیز نزدیک به ۴ برابر سریع تر است. مطابق ادعای اپل پهنای باند در پردازندهM4 با شدت ۱۲۰ گیگابایت بر ثانیه بهینه سازی شده است. در این تراشه یک موتور نمایشگر تازه به کار رفته که می‌تواند ضمن فزایش روشنایی صفحه نمایش اولد در آیپد پرو ۲۰۲۴ رنگ‌ها را به شکلی دقیق و آشکار نمایش دهد.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
ساخت هدبندی برای کنترل خواب دیدن

موتور عصبی قرار گرفته در تراشه M4 امکان پردازش ۳۸ تریلیون عملیات در ثانیه را خواهد داشت. به این علت می‌توان دستگاه تازه را یک آیپد ایده‌آل برای کارهای مبتنی بر هوش مصنوعی در نظر گرفت. اپل در این اتفاقات به تعداد هسته‌های NPU در این تراشه اشاره‌ای نکرده است. تراشه‌های سری ام در اپل از زمان اراعه تا بحال دارای ۱۶ هسته NPU بوده است که در  M1 و M2 Ultra این تعداد متفاوت می بود.

در حالی تراشه M4 اپل رونمایی شده است که دو هفته به اتفاقات اختصاصی مایکروسافت باقیست. مایکروسافت تصمیم دارد تراشه‌های مبتنی بر آرم سرفیس‌های خود را به بازار اراعه کرده و آنها را رقیبی برای لپ‌تاپ‌های مک بوک ایر M3 اپل در کارکرد و قابلیت‌های هوش مصنوعی می‌داند.

دسته بندی مقالات

مقالات کسب وکار

ادامه مطلب
رندرهای تازه ایسوس راگ فون ۸ پرو طراحی متفاوت آن را مشخص می کند

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

سلامت و تندرستی



منبع

پست های مرتبط