ایلان ماسک در گسترش باتری خودروهای برقی ناکامی می‌خورد_رنگو

ایلان ماسک در توسعه باتری خودروهای برقی شکست می‌خورد

[ad_1]
نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی رنگو

«رابین زنگ»، موسس بزرگ‌ترین شرکت سازنده باتری خودروهای برقی در جهان، می‌گوید که کوششهای «ایلان ماسک»، مدیرعامل تسلا در فناوری باتری سلولی استوانه‌ای ۴۶۸۰ این شرکت «ناکامی خواهد خورد و هیچ زمان موفق نخواهد شد.»

رئیس شرکت چینی Contemporary Amperex Technology (CATL) درمورد سفر ایلان ماسک به چین در ماه آوریل به رویترز می‌گوید:

«ما یک او گفت و گو زیاد بزرگ داشتیم و من به او [این موضوع را] نشان دادم. او ساکت می بود. ماسک بلد نیست باتری بسازد.»

باتری‌های ۴۶۸۰ تسلا که در برخی از خودروهای آن همانند سایبرتراک (Cybertruck) منفعت گیری می‌بشود، قرار است «پنج برابر» ظرفیت بیشتری برای انرژی داشته باشند و این شرکت در ماه سپتامبر خبرداد که ۱۰۰ میلیون از آن‌ها را به وجود اورده است.

اینفورمیشن نیز اخیراً در گزارشی حرف های می بود که ماسک به تیمی که روی باتری‌ها کار می‌کنند، تا آخر سال مهلت داده تا به مشکلات آن رسیدگی کنند.

از سویی دیگر، باتری‌های CATL در طیف گسترده‌ای از خودروها، از تسلا در چین گرفته تا خودروهای برقی فورد در آمریکای شمالی همانند «ماستنگ مک-ئی» و «اف-۱۵۰ لایتنینگ» منفعت گیری می‌بشود. شرکت چینی در ساخت باتری‌های فسفات آهن لیتیوم (LFP) تخصص دارد که طبق معمولً به اندازه واحدهای سلولی استوانه‌ای که در خودروهای تسلا منفعت گیری خواهد شد، برد ندارند.

بزرگ‌ترین مشکل ایلان ماسک از نظر موسس شرکت چینی

1731669340 117 ایلان ماسک در گسترش باتری خودروهای برقی ناکامی می‌خورد رنگو

او این چنین حرف های که مشکل ماسک، اراعه جدول‌های وقتی «بیشتر از حد امیدوارکننده» است که ثروتمندترین فرد جهان حتی برای فناوری کاملاً خودران تسلا این چنین کاری را انجام داده می بود. او می‌گوید وقتی که علت این نوشته را از ماسک سوال کرده، ایلان در جواب حرف های که «می‌خواهد مردم را تحریک کند!»

در حالی که زنگ چندان تحت تاثییر کوششهای ماسک در عرصه ساخت باتری قرار نگرفته است، اما باور دارد که کارکرد مدیرعامل تسلا در عرصه تراشه‌ها، نرم‌افزار، سخت‌افزار و «چیزهای مکانیکی» زیاد خوب است.

دسته بندی مقالات

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

سلامت و تندرستی

[ad_2]

پست های مرتبط