[ad_1]
نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی رنگو
یاهو که از جمله قدیمیترین موتورهای جستجوی وب است اظهار کرده درصورتیکه گوگل ناچار به فروش مرورگر کروم بشود، این شرکت حاضر است آن را خریداری کند.
به نقل از ورج، این اطلاعات در چهارمین جلسه رسیدگی به پرونده انحصارگرایی گوگل در بازار جستجو و تبلیغات آنلاین انتشار شد. وزارت دادگستری آمریکا از قاضی «آمیت مهتا» خواست کرده است که گوگل را با الزام به فروش مرورگر کروم خود تجزیه کند. این وزارتخانه در شکایت خود ادعا کرده که مرورگر کروم کانال توزیع کلیدی برای موتور جستجوی محبوب گوگل است و قوت بسیاری را برای رقابت کسب کرده است.
دیگر خریداران نیز پیشنهادها خود برای تصاحب گوگل کروم را اراعه کردهاند
یقیناً یاهو تنها شرکتی نیست که تمایل خود را برای خرید مرورگر کروم اظهار کرده. پیشازاین نیز شرکتهای OpenAI و Perplexity نیز از تمایل خود برای خرید این مرورگر محبوب خبر داده بودند.
یاهو در سالهای اولیه رشد اینترنت و جستجوهای اینترنتی یکی از رقبای گوگل می بود، اما بهمرور زمان سهم خود از بازار را از دست داد و حتی در مقاطعی تا مرز ورشکستگی نیز پیش رفت. اما اکنون به نظر میرسد یاهو به این نتیجه رسیده که داشتن یک مرورگر وب، پورتال زیاد مهمی برای جستجو است و تصمیم دارد چه از راه خرید یک مرورگر یا گسترش مرورگر اختصاصی، پورتال خود را راهاندازی کند.
«برایان پرووست»، مدیرکل جستجوی یاهو پیشازاین حرف های می بود که نزدیک به ۶۰ درصد از جستجوها از طریق مرورگر وب انجام میبشود و تعداد بسیاری از افراد نیز مستقیماً از طریق نوار آدرس عمل به جستجو در اینترنت میکنند. به حرف های پرووست، یاهو از تابستان سال قبل به صورتی فعال درحالگسترش داخلی یک نمونه اولیه از یک مرورگر تا بفهمد برای اراعه این چنین محصولی به بازار باید چه کاری انجام دهد.
یقیناً این مدیر ارشد یاهو قبول کرده که این شرکت در حال مذاکره با شرکتهای دیگر برای خرید مرورگرهای آنها نیز هست. نام این شرکتها تا این مدت اظهار نشده است.
پرووست تخمین زده که برای یاهو مثالسازی مرورگر اختصاصی نزدیک به ۶ الی ۹ ماه زمان خواهد برد، اما خرید کروم به گمان زیادً راهی زیاد سریع تر برای افزایش مقیاسپذیری است. او پیشتر مرورگر کروم را «با اهمیت ترین بازیگر استراتژیک در وب» توصیف کرده می بود و او گفت که یاهو در صورت خرید کروم میتواند سهم خود از بازار جستجو را دورقمی کند.
دسته بندی مقالات
[ad_2]