[ad_1]
نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی رنگو
اپل سالها با خودروسازی چینی کار کرده می بود تا سیستم باتری برای پروژه اتومبیل خود که اکنون لغو شده است، طراحی کند. این شرکت خودروساز چینی BYD نام دارد که در سطح جهانی نیز مشهور است.
مطابق گزارش بلومبرگ، اپل با شرکت BYD، شرکت خودروسازی مستقر در شنژن چین، برای گسترش باتریهایی با منفعت گیری از سلولهای لیتیوم آهن فسفات (LFP) همکاری میکرد. اپل در عرصههایی همانند مدیریت گرما و بستههای باتری پیشرفته، به مهندسان پشتیبانی کرد درحالیکه BYD منبع های تولیدی و فناوریهای LFP اختصاصی را فراهم میکرد.
به حرف های بلومبرگ، این باتری نسبت به تعداد بسیاری از باتریهای EV در آن زمان ایمنتر می بود و برد طویلتری داشت.
اپل بعد از این که از سال ۲۰۱۴ تقریباً یک میلیارد دلار در سال برای این پروژه هزینه کرده می بود، فوریه ۲۰۲۴ برنامههایش را در عرصه پروژه ماشین لغو کرد. مطابق گزارش بلومبرگ، اطلاعاتی که از گسترش باتری برای پروژه ماشین به دست آمده است، به دیگر تیمهای اپل در گسترش تراشه ویژن پرو و موتور عصبی پشتیبانی کرد.
اکثر افرادی که روی خودروی اپل کار میکردند، به قسمت هوش مصنوعی رفتند تا زیر نظر «جان جیانندرا» روی پروژههای هوش مصنوعی مولد این شرکت کار کنند. یقیناً در تیم خودروی اپل نیروهای متخصص در سختافزار و طراحان ماشین نیز وجود داشتند که به گمان زیادً تعدیل شدهاند.
به نظر میرسد باتوجهبه مشکلات گسترش ماشین و حرکت بازار بهسمت هوش مصنوعی، اپل تصمیم گرفت روی هوش مصنوعی تمرکز کند.
سپتامبر ۲۰۲۳، «مینگ-چی کو»، تحلیلگر این حوزه اظهار داشت پروژه خودروی اپل همه ویژگیهای مثبت و اعتبار خود را از دست داده و انگارً این پروژه بدون وجود خودروساز فرد دیگر به تشکیل زیاد نمیرسد. این چنین در ادامه پیگیریهای بلومبرگ، گویا هیئتمدیره اپل بادقتبه نوع مدیریت پروژه تایتان (نام پروژه خودروی اپل) و رهبری آن، برای تعیین تکلیف سرنوشت خودروهای اپل به تیم کوک سختی آوردند.
دسته بندی مقالات
[ad_2]