بریتانیا برای خنثی‌سازی بمب‌ها و افت خطرات آن از هوش مصنوعی منفعت گیری می‌کند

تکنا


بریتانیا تصمیم دارد از سگ‌های رباتیک و هوش مصنوعی برای خطرات خنث سازی بمب منفعت گیری کند. سگ‌های رباتیک این توانایی را دارند که بتوانند برای برخی از توانایی‌های خطرناک مورد منفعت گیری قرار بگیرند.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، بریتانیا در بیانیه مطبوعاتی خود خبرداد تصمیم دارد از ۴۰ برنامه نویس منفعت گیری کرده و با پشتیبانی هوش مصنوعی و حوزه رباتیک برای تهدیدات بمب بهترین جواب‌ها را اراعه کند. سگ‌های رباتیک نیز همانند سگ‌های اسپات شرکت بوستون داینامیکس میتوانند در اوقات اضطراری مورد منفعت گیری قرار بگیرند. این ربات‌های چهارپا می‌توانند برای بازرسی مناطق خطرناک زیاد سودمند باشند.

این چنین هوش مصنوعی نیز می‌تواند برای اجتناب از برخورد با مانع ها یا بالا رفتن از زمین‌های ناهموار به طور گسترده مورد منفعت گیری باشد. برنامه نویسان مورد منفعت گیری برای دولت بریتانیا در یک پروژه سه روزه تلاش کردند تا از قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی برای عمل های دفاعی منفعت ببرند. گروه خنث سازی مهمات انفجاری بریتانیا نیز در بیانیه‌ای مطبوعاتی خبرداد توانمندیها و توانایی های به کار رفته در این عرصه با تشکیل ابزارهای خنثی سازی بمب بدون نیاز به نزدیک شدن افراد به محل حادثه زیاد لذت قسمت بوده و تحقیق و گسترش این فضای مهم با پشتیبانی فناوری زیاد تسهیل خواهد شد.

ادامه مطلب
اینستاگرام به ابزار هوش مصنوعی برای ویرایش تصاویر مجهز می‌شود



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها