قابلیت تازه ذخیره انرژی در نسخه ویندوز ۱۱ مصرف انرژی را افت می‌دهد

تکنا


مایکروسافت تصمیم دارد از قابلیت جدیدی برای ذخیره انرژی در نسخه اینسایدر ویندوز ۱۱ منفعت گیری کند که می‌تواند به طور چشمگیری مصرف انرژی را در لپ تاپ‌ها و پی‌سی‌های ویندوزی افت می دهد.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در قابلیت تازه با افزایش شارژدهی باتری لپ تاپ‌ها مصرف انرژی را افت داده و در نتیجه هزینه برق را نیز کم می‌کند. با وجود انتشار کردن این قابلیت برای دسکتاپ و لپ‌تاپ باید او گفت کارکرد این قابلیت شباهت بسیاری به کارکرد دیگر ذخیره سازهای انرژی در دیگر پلتفرم‌ها دارد. در همه آنها افت کارکرد کلیه دستگاه علتکاهش مصرف انرژی و این چنین شارژدهی زیاد تر در باتری خواهد شد.

برای منفعت گیری از این قابلیت می‌توان از تنظیمات سریع یا تنظیمات عادی و در قسمت پاور و Energy Saver آن را فعال کرد در زمان فعال شدن قابلیت ذخیره انرژی با رسیدن شارژ باتری به عدد خاص میتوان از این قابلیت منفعت گیری کرد. مطابق خبرهای انتشار شده هم اکنون این ویژگی در اینسایندر ویندوز ۱۱ وجود داشته و به زودی در اختیار دیگر کاربران نیز قرار خواهد گرفت. امکان منفعت گیری از این قابلیت بدون نصب بیلد تازه ویندوز ۱۱ نیز وجود دارد. به این علت در هر زمان می‌توان از حالت ذخیره انرژی در سیستم عامل مایکروسافت منفعت‌مند شد.

ادامه مطلب
پیش بینی تحلیلگر معروف اپل از کاهش تقاضا برای مک بوک



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها