هواوی با بودجه دولتی ساخت یک شبکه تراشه خودکفا را اغاز می‌کند

تکنا


مطابق گزارش بلومبرگ هواوی تصمیم دارد با دور زدن تحریم‌های ایالات متحده و با پشتیبانی دولت یک شبکه تراشه خودکفا بسازد.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تحریم‌های ایالات متحده مانع از دستیابی هواوی به تازه ترین تراشه‌ها شده است. به همین علت هواوی تصمیم دارد یک شبکه تراشه خودکفا با مقصد دور زدن تحریم‌های ایالات متحده گسترش دهد.

این شرکت برای انجام این پروژه از صندوق اندوخته‌گذاری دولتی شهر شنژن منفعت گیری خواهد کرد. مطابق گزارش بلومبرگ این شبکه تراشه خودکفا می‌تواند به هواوی پشتیبانی کند تا علاوه بر دسترسی به دیگر شرکت‌های تشکیل کننده از جمله شرکت SiCarrier به ساخت ماشین‌های لیتوگرافی نیز بپردازد. از این رو برخی از پتنت‌های شرکت SiCarrier نیز به هواوی انتقال داده شده است. این چنین برخی از مهندسان این شرکت نیز با مقصد همکاری بهتر بین حقوقی و SiCarrier به محل کار هواوی منتقل شده‌اند.

ادامه مطلب
گسترش دستکش مخصوص بازی برای ردیابی بهبودی مبتلایان به سکته مغزی

در این گزارش بلومبرگ مدعی شد هواوی ساخت تراشه کایرین ۹۰۰۰ اس توسط شرکت چینی SMIC را با پشتیبانی چندین کارمند اسبق شرکت هلندی ASML انجام داد. این تراشه هم اکنون در تلفنهای میت ۶۰ میت ۶۰ پرو و میت ۶۰ پرو پلاس منفعت گیری شده است. اکنون فرایند ساخت تراشه در هواوی نسبت به انواع تراشه‌های پیشرفته بازار نزدیک به ۵ سال عقب‌تر است و هواوی تصمیم دارد با کوششهای جاری این فاصله را به کمترین حد ممکن رساند.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
رشد فروش گوشی های هواوی در بازار چین در یک ماه تازه علتشگفتی تحلیلگران شد



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها