سوخت های فسیلی علتمرگ سالانه ۵ میلیون نفر در جهان می‌بشود

تکنا


آلودگی هوا در جهان به طور سالانه جان ۸ میلیون نفر را می‌گیرد. در این بین ۶۱ درصد از مرگ و میر به طور مستقیم در تاثییر منفعت گیری از سوخت های فسیلی به وقوع می پیوندد.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مالت تازه در رابطه آلودگی های هوا نشان می دهد سوخت های فسیلی ‌و آلودگی های ناشی از مصرف آن در سال علتمرگ ۵ میلیون انسان میشود‌. این در حالی است که آمارهای جاری رقمی زیاد بالاتر نسبت به آمارهای قبلی را نشان می دهد.

یک تیم بین المللی از دانشمندان در مطالعه ای اظهار کردند حذف سوخت های فسیلی می تواند در افزایش سلامتی افراد نقش موثری ایفا کند. داده های انتشار شده در کنفرانس تحول اقلیم سازمان ملل متحد علتشد تا رهبران جهان زیر فشارهای زیاد تصمیمات مهمی را اخذ کنند. این تصمیمات مبنی بر حذف تدریجی سوخت های فسیلی خواهد می بود. حذف تدریجی سوخت های فسیلی و جایگزینی آن با سوخت های پاک و انرژی های تجدید پذیر می تواند علاوه بر مقابله با گرمایش جهانی، جان افراد بسیاری را از مرگ نجات دهد.

ادامه مطلب
افشای جزئیات جدیدی از پردازنده و دوربین سری آیفون ۱۶

در مطالعه انجام گرفته مدل جدیدی برای تخمین مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا در ربط با سوخت های فسیلی گسترش داده شد. داده های مربوط به ذرات ریز و اطلاعات جمعیتی ماهواره های ناسا نشان می دهد تعداد بسیاری از مرگ و میرها در تاثییر شیمی اتمسفر و هوا پخش تشکیل میشود.

آلودگی هوا علت مرگ نزدیک به ۸ میلیون نفر در جهان است که در آن بین ۶۱ درصد آن یعنی نزدیک به ۵ میلیون نفر در تاثییر مصرف سوخت های فسیلی جان خود را از دست داده اند.

ادامه مطلب
به گمان زیادً آیفون ۱۶ پرو با ماژول دوربین زیاد غیرمعمولی اراعه می‌بشود



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها