دانشمند ایرانی با پشتیبانی همکاران خود ساعت هوشمندی برای تشخیص بیماری قلبی ساخت

تکنا


دانشمند ایرانی حمید قنبری از دانشگاه میشیگان به پشتیبانی همکاران خود ساعت هوشمند جدیدی را ابداع کرد که می تواند با نظارت دائمی بر قلب، بیماری هایی از قبیل فیبریلاسیون دهلیزی را تشخیص دهد.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اکنون ساعت های هوشمند یکی از ابزارهای مهم برای نظارت بر سلامتی در سراسر جهان محسوب میشود. ساعت هوشمند تازه می تواند به کاربر خود اظهار کند که دچار بیماری فیبریلاسیون دهلیزی است یا خیر این بیماری با ضربان قلب نامنظم همراه بوده و علتافزایش خطر دعوا و سکته قلبی خواهد شد.

محمد قنبری دانشمند ایرانی الکتروفیزیولوژیست در مرکز قلب و عروق فرانکل در دانشگاه میشیگان در این مورد حرف های است: اکنون یک سونامی از بیماران سالم تشکیل شده که دارای نتایج مثبت کاذب در رابطه ابتلا به این بیماری بوده اند. این چنین امکان منفعت گیری بالینی از این دستگاه ها نیز وجود نداشته است.

ادامه مطلب
همانند‌ترین پوست مصنوعی به پوست انسان از طریق چاپ سه بعدی تشکیل شد

این گروه پژوهشی برای حذف شکاف بالینی تشکیل شده نوعی ساعت مچی هوشمند ساختند تا بتواند ضربان قلب فرد را به طور دائم نظارت کند. این چنین الگوریتم خاص این ساعت می تواند بیماری فیبریلاسیون دهلیزی را تشخیص دهد. این ساعت با نام Verily study watch در تشخیص این بیماری روی شرکت کنندگان از دقت بالایی برخوردار می بود.

قنبری در این مورد می گوید: نوار قلب تنها ابزار مدیریت این بیماری در افراد است. اما در اینده با منفعت گیری از یک ساعت هوشمند می توان نظارت کاملی روی این بیماری داشت. این ساعت با ارسال پالس های نوری به درون رگ ها از طریق پوست امکان تشخیص تغییرات ظریف رخ داده در ضربان قلب را خواهد داشت. در صورتی که ساعت این بیماری را تشخیص دهد از کاربران می خواهد تا نوار قلب تک کاناله بگیرند. در اینصورت می توان یقین شد که الگوریتم به درستی توانسته است بیماری را تشخیص دهد یا خیر.

ادامه مطلب
یک محقق امنیتی مدعی وجود صدمه پذیری در اپل ویژن پرو شد



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها