چت بات هوش مصنوعی ChatGPT می‌توانست برای همیشه اینستاگرام را تعطیل کند

تکنا


اراعه هوش مصنوعی ChatGPT مبتوانست برای شرکت متا دردسرساز بشود. دانشمند ارشد هوش مصنوعی این شرکت در رابطه این چت بات به مارک زاکربرگ هشدار داده می بود.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمند ارشد متا یان لیکان هفته‌ها قبل از اراعه چت بات شرکت OpenAI به مدیرعامل شرکت در رابطه این فناوری هشدار داده و اظهار کرده می بود برای انتشار کردن دستیار هوش مصنوعی خود تلاش بیشتری کند.

در آن زمان لیک ان خبرداد در صورتی که متا در عرصه هوش مصنوعی پیشرفتی نداشته باشد در آینده باید چشم به راه انقراض فیسبوک و اینستاگرام باشد. ذاکربرگ تصمیم داشت متا در عرصه هوش مصنوعی به گفتن یک شرکت پیشرو شناخته بشود. این چنین این شرکت برخی از ویژگی‌های هوش مصنوعی را در برنامه‌های خود از قبیل فیسبوک اینستاگرام و واتساپ مورد منفعت گیری قرار داده می بود.

ادامه مطلب
هواوی قصد دارد تراشه‌های مربوط به هوش مصنوعی را تولید کند

به همین علت زاکربرگ انتشار کردن هرچه سریع تر مدل هوش مصنوعی منبع باز خود را اغاز کرد. هوش مصنوعی Genesis با مدل زبان بزرگ توسط تیم لیکان ساخته شد و بعد از آن به LLaMA تحول نام داده و در دسترس محققان در خارج از شرکت قرار گرفت.

در این بین متا تنها شرکت اراعه کننده هوش مصنوعی نبوده و رقبای فنی آن همانند گوگل و مایکروسافت نیز ناکامی دادن OpenAI  راه‌اندازی چت بات خود کوششهای تعداد بسیاری انجام دادند. همزمان با انتشار کردن هوش مصنوعی متا موتور جستجوی بینگ مبتنی بر هوش مصنوعی مایکروسافت نیز برای کاربران انتشار شد. سپس نسخه بتای چتبات بارد توسط گوگل رونمایی شد که به علت انتشار کردن عجله‌ای و نادرست با خطاهای زیاد واقعی همراه می بود.

ادامه مطلب
اولین کارت حافظه SD با ظرفیت ۴ ترابایت توسط سن دیسک رونمایی شد_رنگو

آن زمان تا بحال متا توانایی هوش مصنوعی و انتشار کردن آن را متوقف نکرده و با انتشار کردن Llama 2 نسخه دوم مدل اولیه خود را اراعه کرد. شرکت با معارفه تازه ترین نسل عینک‌های هوشمند خود ده ها چت هوش مصنوعی را نیز رونمایی کرده که برخی از آنها می‌توانند نقش افراد مشهور را بازی کنند.



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها