فناوری تازه محققان استرالیایی DeWave برای ذهن خوانی با پشتیبانی هوش مصنوعی

تکنا


محققان استرالیایی فناوری جدیدی به نام DeWave را گسترش داده‌اند که می‌تواند افکار ذهنی را بدون نیاز به هیچ گونه ایمپلنتی به کلمات ترجمه کند.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در این فناوری که مبتنی بر هوش مصنوعی است برای نخستین بار از هیچگونه ایمپلنتی منفعت گیری نشده و تنها فرد باید کلاه خاصی را روی سر بگذارد. امواج مغزی از طریق نوار مغزی ضبط و سپس با پشتیبانی هوش مصنوعی برای تبدیل به متن رمزگشایی خواهد شد.

به حرف های محققان فناوری DeWave تا بحال تنها ۴۰ درصد دقت داشته و نسبت به استاندارد قبلی برای ترجمه افکار بهبود ۳ درصدی را توانایی کرده است. محققان تصمیم دارند این دقت را تا ۹۰ درصد بهبود بخشند تا بتوانند از آن همانند راه حلهای مرسوم ترجمه زبان با منفعت گیری از نرم‌افزارهای تشخیص گفتار منفعت گیری کنند. این چنین در این روش به کاشت الکترود یا دستگاه‌های بزرگ و گران قیمت ام آر آی برای ترجمه سیگنال‌های مغزی نیاز نخواهد می بود.

ادامه مطلب
امکان پخش صدا و ضبط ویدیو در عینک جدید متا با کمک هوش مصنوعی فراهم شده است

به حرف های این محققات تا این مدت این فناوری با مشکلاتی در تشخیص کلمات روبه رو بوده و امکان پذیر برخی از آنها را با یکدیگر نادرست بگیرد. مقاله انتشار شده در این باره، این فناوری می‌تواند امواج خام را به طور مستقیم به کلام ترجمه کرده و برای بیماران فلج مغزی مورد منفعت گیری قرار بگیرد.



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها