ناسا مأموریت سفر به ماه «آرتمیس ۲» را تا شهریور ۱۴۰۴ به تعویق انداخت

ناسا مأموریت سفر به ماه «آرتمیس 2» را تا شهریور 1404 به تعویق انداخت


ناسا خبرداد که ماموریت‌های آرتمیس ۲ و ۳ به زمان بیشتری نیاز دارند و به‌همین علت برنامه سفر به ماه با تأخیر راه‌اندازی خواهد شد. مطابق اظهار «بیل نلسون»، مدیر ناسا، مأموریت آرتمیس ۲ که برای نوامبر ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده می بود اکنون قرار است سپتامبر سال ۲۰۲۵ مصادف با شهریور ۱۴۰۴ انجام بشود. این چنین مأموریت آرتمیس ۳ که برای اولین بار بعد از سال ۱۹۷۲ قرار است انسان‌ها را به سطح ماه بازگرداند، اکنون با تأخیر ۹ ماهه، برای سپتامبر ۲۰۲۶ مصادف با شهریور ۱۴۰۵ برنامه‌ریزی‌شده است.

بر پایه گزارش انگجت، تأخیرهای اظهار‌شده توسط ناسا فقط برای دو مأموریت مذکور می باشند و آرتمیس ۴ هم چنان قرار است در سپتامبر ۲۰۲۸ مصادف با شهریور ۱۴۰۷ انجام بشود. در این مأموریت، انسان‌ها یک ماژول زیستی را به ایستگاه فضایی موسوم به «دروازه ماه» که برای احداث در مدار این کره برنامه‌ریزی شده، اضافه می‌کنند.

ادامه مطلب
سامسونگ باگ حسگر تاثییر انگشت گلکسی S23 در One UI 6.1 را رفع می‌کند_رنگو

دلایل تأخیر برنامه ناسا برای سفر به ماه

علت این تأخیرها مسائل ایمنی اظهار شده است. نلسون در کنفرانس تلفنی خود به خبرنگاران او گفت:

«همانطور که در هر مرحله به همه یادآوری می‌کنیم، ایمنی برتری مهم ما است. برای این که به تیم‌های آرتمیس زمان بیشتری بدهیم تا روی چالش‌ها کار کنند، می‌خواهیم زمان بیشتری را صرف Artemis II و III کنیم.»

علی‌رغم مأموریت پیروزی‌آمیز آرتمیس ۱ در سال ۲۰۲۲ که طی آن قدرتمندترین راکت تاریخ یعنی SLS آزمایش شد و فضاپیمای بدون سرنشین اوریون به نزدیکی ماه رسید، اختلالاتی در سپر حرارتی فضاپیما دیده شد. مهندسان ناسا انگارً اکنون روی اصلاح این مشکل کار می‌کنند که علت آن فرود با شدت زیاد روی سطح زمین اظهار شده است. تیم‌های ناسا این چنین در حال عیب‌یابی مشکل باتری اوریون نیز می باشند و روی رفع‌کردن مشکلات مربوط به مدار تهویه هوا و کنترل دمای آن نیز کار می‌کنند.

ادامه مطلب
«رایتل» عملیات اجرایی پروژه فیبر نوری آذربایجان شرقی را اغاز کرد

با وجود این تأخیر، شرکت Axiom Space برای گسترش لباس‌های فضایی نسل بعدی خود زمان بیشتری خواهد داشت. اسپیس ایکس نیز اکنون زمان بیشتری دارد تا کاوشگر Starship HLS خود را بسازد و آزمایش‌هایی را انجام دهد که نهایتاً فضانوردان مأموریت‌های آرتمیس ۳ و ۴ را روی سطح ماه قرار خواهد داد.



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها