قیمت تویوتا کرولا افزایش یافت؛ نخستین تأثیر افزایش قیمت ارز بر خودروهای وارداتی

قیمت تویوتا کرولا


طی هفته‌های تازه ناظر افزایش قیمت ارز در بازار آزاد بودیم. در این زمان قیمت دلار به‌گفتن یکی از با اهمیت ترین ارزهای بین‌المللی، از ۵۰ هزار تومان به نزدیک به ۵۵ هزار تومان رسید. قیمت یورو در بازار آزاد نیز به محدوده ۶۰ هزار تومان نزدیک می‌بشود. در نخستین عکس العمل به افزایش قیمت ارز در بازار آزاد، شرکت معین موتور قیمت تویوتا کرولا وارداتی را افزایش داد.

قیمت تویوتا کرولا یازده درصد افزایش یافت

بر پایه اظهار معین ماشین، قیمت تویوتا کرولا ۱.۲ که تا پیش‌ازاین دو میلیارد و ۱۶ میلیون تومان می بود، اکنون به دو میلیارد و ۲۴۵ میلیون تومان افزایش یافته است. این مقدار افزایش قیمت تقریباً با افزایش قیمت ارز برابری می‌کند. قیمت دلار طی زمان تازه نزدیک به ۱۰ درصد افزایش یافته و معین ماشین نیز بهای کرولا را به مقدار ۱۱ درصد افزایش داده است. مشتریانی که پیش‌ازاین عمل به ثبت‌نام کرولا در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی کرده بودند، اکنون باید با قیمت تازه نسبت به تسویه‌حساب عمل کنند.

ادامه مطلب
Игровые Автоматы На реальные Деньги Онлайн 202

اکنون تنها تویوتا کرولا با موتور ۱.۲ لیتری به دست مشتریان ایرانی رسیده است؛ یقیناً در آینده این ماشین با موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی نیز به بازار اراعه خواهد شد. این چنین سایپا برنامه اراعه نسخه هیبرید این ماشین را مطرح‌ریزی کرده است. تویوتا کرولا ۱۲۰۰ به موتور ۱.۲ لیتری چهارسیلندر توربوشارژر تجهیزاست که حداکثر ۱۱۶ اسب‌بخار قوت و ۱۸۵ نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. انتقال قوت در این ماشین نیز با منفعت گیری از گیربکس CVT‌ انجام می‌پذیرد. شتاب صفر تا صد رسمی تویوتا کرولا ۱۲۰۰ برابر ۹.۳ ثانیه اظهار شده است.

تویوتا کرولا به‌گفتن یکی از دلنشین‌ترین خودروهای وارداتی دور تازه، امکانات رفاهی چندانی ندارد اما در قسمت امکانات ایمنی ناظر نصب همه سامانه‌ها روی این ماشین هستیم. هیوندای الانترا و کیا سراتو جدی‌ترین رقبای تویوتا کرولا بین خودروهای وارداتی می باشند.

ادامه مطلب
درمان دروغگویی؛ چطور عادت افترا گفتن را ترک کنیم؟
آخرین مطالب



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها