متا منفعت گیری از برخی منبع های دارای کپی رایت برای آموزش هوش مصنوعی را تایید کرد

متا استفاده از برخی منابع دارای کپی رایت برای آموزش هوش مصنوعی را تایید کرد


متا خبرداد برای آموزش هوش مصنوعی از برخی کتاب‌های دارای کپی رایت منفعت گیری کرده است. با این وجود این شرکت تصمیم ندارد به علت منفعت گیری از این کتاب‌ها غرامتی به نویسندگان پرداخت کند.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اکنون آموزش مدل‌های پیشرفته هوش مصنوعی از طریق محتواهای اختصاصی زیاد مورد دقت قرار گرفته است. در این بین متا نیز به منفعت گیری از کتاب‌های دارای کپی‌رایت برای آموزش هوش مصنوعی خود اعتراف کرده است. این شرکت خبرداد تصمیم ندارد بابت این عمل غرامتی به نویسندگان این کتاب‌ها پرداخت کند.

گزارش‌های تازه مشخص می کند برخی از نویسندگان مدعی منفعت گیری غیرقانونی از مطالب دارای کپی رایت در آموزش هوش مصنوعی متا شده و علیه شرکت نیز شکایت‌هایی را به ثبت رساندند. متا نیز خبرداد در آموزش مدل‌های هوش مصنوعی خود از کتاب‌های دارای حق تکثیر آموزش منفعت گیری کرده است. در بین نویسندگان معترض نام نویسنده و کمدین سارا سیلورمن و ریچارد کاترین و دیگر نویسندگان دارای آثار حق کپی رایت دیده می‌بشود.

ادامه مطلب
گوگل تصمیم دارد بخشی از کارمندان خود را با هوش مصنوعی جانشین کند

به حرف های متا برای آموزش مدل‌های زبانی بزرگ Llama 1 و Llama 2 از مجموعه Books3 منفعت گیری شده که در آن بیشتر از ۱۹۵ هزار کتاب به شکل متن ساده و در کل ۳۷ گیگابایت حجم داده وجود دارد.



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها