معارفه دستگاه میوه خشک کن و بازدید کاربردهای گوناگون آن

معرفی دستگاه میوه خشک کن و بررسی کاربردهای مختلف آن


به‌طورکلی، دستگاه‌ها و ماشین‌آلات مختلفی برای راحت‌تر کردن ماموریت های و عملیات‌ طویل تولیدشده‌اند. هرکدام از این دستگاه‌ها امکان پذیر کارکرد و نتیجه متغیری داشته باشند؛ اما مقصد همه آن‌ها سریع تر کردن و افت هزینه‌های وابسته است. به‌گفتن‌مثال، خشک‌کن میوه یکی از دستگاه‌هایی است که عملیات خشک کردن را در زمان کوتاهی نسبت به حالت عادی انجام می‌دهد. در این نوشته تصمیم داریم به معارفه دستگاه میوه خشک‌ کن و چندین مورد دیگر که در صنایع تشکیل مواد غذایی کاربرد دارند، بپردازیم. در ادامه با ما همراه شوید.

دستگاه میوه خشک کن و کاربردهای آن

خشک کردن میوه یکی از راه حلهای سودمند برای جلوگیری از فساد میوه و نگهداری آن در طویل‌زمان محسوب می‌بشود. بااین‌حال راه حلهای دستی و سنتی، زیاد تر با خرابی و از بین رفتن حجم بسیاری از میوه‌ها همراه خواهد شد. به همین علت است که دستگاه میوه خشک‌ کن برای انجام این کار معارفه‌شده است.

فرآیند تعبیه‌شده در این دستگاه به این شکل است که ابتدا میوه‌ها در سبد داخلی آن قرار می‌گیرند و سپس المنت داخلی آن به تشکیل گرما پرداخته و یک فن، ماموریت انتقال گرما به همه قسمت‌ها دارد تا گرما به‌طور یکنواخت پخش بشود. این دستگاه، خشک کردن میوه‌ها را در چند مرحله انجام می‌دهد تا از پخته شدن یا رشد قارچ و کپک جلوگیری کند.

ادامه مطلب
مایکروسافت نسخه جدید Paint را به یک ویژگی فتوشاپ مجهز می‌کند

مزایا و کاربرد این دستگاه

دستگاه میوه خشک کن برای وقتی که می‌خواهید چیپس میوه تشکیل کنید یا در شرایطی که تصمیم دارید از خراب و فاسد شدن میوه‌جات جلوگیری به عمل‌آورید، کارایی زیاد بسیاری دارد. انواع مختلفی از این دستگاه تولیدشده است که بر پایه حجم میوه دریافتی و ابعاد دستگاه، می‌توان آن‌ها را به نسخه‌های خانگی، کارگاهی یا نیمه صنعتی و صنعتی تقسیم کرد.

برای زیاد تر افراد سوال مهم این است که خرید دستگاه میوه خشک‌ کن چه توجیهی دارد؟ اگر دقت کرده باشید، میوه خشک یکی از گران‌ترین مواد غذایی محسوب می‌بشود و ازآنجایی‌که میوه، بخشی مهم از سبد غذایی هر خانواده است، می‌توان با خشک کردن میوه آن را برای طویل‌زمان نگهداری کرد و این چنین باید او گفت که میوه خشک سلامت غذایی بیشتری نیز دارد.

ادامه مطلب
ایلان ماسک تصمیم دارد استارشیپ را قبل از کریسمس مجدد آماده پرواز کند

دستگاه روغن گیری و کاربردهای آن

روغن‌های حاضر هسته‌ها و دانه‌ها، هم ازلحاظ سلامت غذایی و هم ازلحاظ مالی، یکی از باارزش‌ترین مواد خوراکی محسوب می‌بشود. تعداد بسیاری از افراد به همین روش، کسب درآمد می‌کنند و روغن‌های تولیدشده خانگی یا کارگاهی را به فروش می‌رسانند. از قبل تا بحال، بشر از روغن گیاهان و هسته‌ها، با اهداف مختلفی منفعت گیری کرده است. بااین‌حال، فرآیند روغن‌گیری از هسته‌های دارای روغن، کاری سخت، پیچیده و پرزحمت است که به هزینه و زمان بسیاری هم نیاز دارد.

به همین علت این روزها باید به دستگاه روغن‌ گیری اشاره کرد که همه ماموریت های محوله را در مختصر‌ترین زمان ممکن و به‌سادگی هرچه‌همه‌تر انجام می‌دهد. همان گونه که می‌دانید، روغن‌ها از پراستفاده‌ترین مواد غذایی محسوب خواهد شد که یقیناً در موارد خاص، قیمت همه‌شده زیاد بسیاری هم دارند. اگر از روغن‌ها منفعت گیری زیاد و مداوم دارید، خرید یک دستگاه روغن‌ گیری ، کاملاً اقتصادی و منطقی به نظر می‌رسد. چون در طویل مدت هزینه‌های کلی شما را افت خواهد داد و صرفه‌جویی بسیاری نیز به همراه دارد.

ادامه مطلب
یک محقق امنیتی مدعی وجود صدمه پذیری در اپل ویژن پرو شد

مزایا و کاربرد این دستگاه

دستگاه روغن‌کشی یا روغن گیر طی فرآیندی مختصر و سریع و به روش پرس کردن (داخل آوردن حجم زیاد بسیاری از سختی به دو قطعه)، روغن هسته را برای شما استخراج خواهد کرد. این دستگاه‌ها نیز همانند زیاد تر دستگاه‌ها در نسخه‌های خانگی، نیمه‌صنعتی و کارگاهی و این چنین در نسخه صنعتی، تولیدشده‌اند. مزیت مهم این دستگاه، آن است که برای فرآیند راحت و بدون مشکل خود می‌تواند یک روغن باکیفیت به شما تحویل دهد.

دستگاه تقطیر

عرقیجات همیشه در بین ما ایرانیان مصرف بسیاری داشته و از قبل تا بحال، مصرف این نوشیدنی‌ها سودمند و سالم کمرنگ نشده است. امروزه تعداد عرقیجات از صدها مورد نیز عبور کرده و می‌توان او گفت که از هر گیاه یا دانه و یا مواد خاصی می‌توان عرق آن را تشکیل کرد. از قبل‌های زیاد دور تا چند دهه پیش، عرق‌گیری فرآیندی پرزحمت، پرهزینه و پردردسر می بود.

ادامه مطلب
رندرهای با کیفیت سری پیکسل ۸ گوگل طراحی و رنگ بندی این گوشی را نشان می‌دهد

به علت سنتی بودن دستگاه‌ها و روش کار، امکان داشت عرق تولیدی در هر مرحله از بین برود. اما اکنون این نگرانی به‌وسیله دستگاه تقطیر کاملاً از بین رفته است. چون این دستگاه توانایی زیاد بالاتری در انجام کارها دارد و هر مرحله را با فرآیندی تخصصی و با دقت زیاد بالا انجام می‌دهد.

عرقیجات از نوشیدنی‌های حساس است که معیارهای مختلفی می‌توانند بر کیفیت نهایی آن تأثیر اساسی بگذارند. به همین علت پیشنهاد ما، منفعت گیری از یک دستگاه تخصصی برای انجام امورات مربوط به تقطیر است که خیال شما را بابت کیفیت نهایی محصول تولیدی راحت می‌کند. این دستگاه‌ها در ابعاد و سایز مختلفی با توان و حجم متنوعی اراعه‌شده‌اند.

سخن نهایی

در این نوشته تلاش شد حداقل ۳ مورد از دستگاه‌های پرکاربرد صنعتی و نیمه‌صنعتی در حوزه مواد غذایی به شما معارفه شوند. فروشگاه آتلانتیس، مرجع تخصصی اراعه دستگاه‌ها و ماشین‌آلات پیشرفته در تشکیل مواد غذایی محسوب می‌بشود که باسابقه طویل در این عرصه، سخن‌های زیاد بسیاری برای گفتن دارد. این فروشگاه با اراعه خدماتی همانند مشاوره تخصصی رایگان در کنار اراعه طیف متنوعی از ماشین‌آلات کاربردی، به مرجعی یقین و پرطرفدار در این عرصه تبدیل‌شده است. برای خرید محصولات موردنیاز خود از فروشگاه آتلانتیس، به وب‌سایت این مجموعه مراجعه فرمایید.

ادامه مطلب
رندرهای منتشر شده از گلکسی اس ۲۴ پلاس ظاهر کاملاً مشابه آن با نسل قبل را نشان می‌دهد

salb-techna



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها