برای نخستین بار اندام‌های مصنوعی نیز می‌توانند دما را حس کنند

برای نخستین بار اندام‌های مصنوعی نیز می‌توانند دما را حس کنند


محققان سوئیسی و ایتالیایی دستگاهی را گسترش داده‌اند که از طریق آن امکان حس کردن دمای اجسام با منفعت گیری از اندام مصنوعی در افراد مبتلا به قطع عضو ممکن خواهد شد.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دستگاه ساخته شده توسط پژوهشگران برای اولین بار توانست به شخص مبتلا به قطع عضو پشتیبانی کند تا از طریق دست مصنوعی خود دمای اجسام را حس کند. دستگاه این پژوهش گران برای نخستین بار از یک نوآوری تازه منفعت برده و از طریق آن می‌توان به ادغام کردن احساسات در اندام‌های مصنوعی پرداخت.

سلیمان شکور رهبری مطالعه و پژوهشگر ارشد از موسسه فناوری فدرال لوزان در سوئیس در این مورد می‌گوید: این دستگاه با منفعت گیری از افزایش بازخورد حسی در اندام‌های مصنوعی می‌تواند به افراد دچار مشکل قطع عضو پشتیبانی کند تا این عضو را بخشی از بدن خود حس کنند. این در حالی است که تشکیل یک حس طبیعی بدون دما مقدور نخواهد شد.

ادامه مطلب
شیائومی در مراسم خود از ساعت هوشمند واچ S3 رونمایی کرد

شکور در این مورد خاطرنشان کرده است این روش می‌تواند به این افراد پشتیبانی کند تا در رابطه این که یک جسم داغ است یا خیر اختلاف قائل شوند. این پژوهشگران پیش از این نشان دادند با گرم کردن یا سرد کردن نقاط خاصی در تکه بازوی باقی مانده توان این حس را در دست قطع شده نیز تشکیل کرد. این رو آنها دستگاهی به نام مینی تاچ را گسترش دادند که امکان حس دما از طریق دست مصنوعی را به این افراد می‌دهد.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی زیاد تر از دیگر افراد به سکته مغزی و زوال عقل دچار می‌شوند_رنگو

این دستگاه بعد از تشخیص تحول دما از طریق حسگر آن را به یک کنترل کننده آن را از طریق سیگنال خبر می‌دهد. اطلاعات ارسال شده از طریق یک جز دیگر در تکه بالایی دست مصنوعی منتقل می‌بشود. به این ترتیب امکان لمس آن توسط پوست بازو تشکیل خواهد شد. دمایی که حس کرد تشخیص داد میتواند در بازو برای تشکیل احساسات به طور مجدد تشکیل بشود. در این پژوهش با منفعت گیری از دستگاه ساخته شده و باز تشکیل دماهای بین ۲۰ تا ۴۰ درجه سلسیوس علتشد تا شخص از طریق دست قطع شده حرارت را در محل حسگر دما حس کند.



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها