ویندوز ۱۱ ۲۴H2 انگارً به هیچ‌وجه روی کامپیوترهای قدیمی بوت نخواهد شد

نسخه جدید ویندوز 11


با انتشار کردن نسخه تازه ویندوز ۱۱ در پاییز سال آینده، کامپیوترهای قدیمی داخل دوران سختی خواهند شد، چون برخی کاربران برای این که بتوانند از نسخه تازه ویندوز منفعت گیری کنند، نیاز به ترقی سخت‌افزاری خواهند داشت.

به‌گزارش ویندوز سنترال، نسخه ۲۴H2 ویندوز ۱۱ روی پردازنده‌های قدیمی که دستورالعمل POPCNT را ندارند، بوت نمی‌بشود. این ویژگی در واقع تعداد بیت‌های ۱ را در هر ثانیه عملیات کامپیوتری محاسبه می‌کند. به این علت کامپیوترهایی که پردازنده‌هایی متعلق به ۱۵ سال پیش دارند، این نسخه از سیستم عامل مایکروسافت را حمایتنمی‌کنند. تقریباً ۱۵ سال پیش دستورالعمل POPCNT در اولین نسل از پردازنده‌های سری i اینتل و بارسلونا AMD قرار گرفت. از آن زمان این دستورالعمل در همه پردازنده‌های تولیدشده این دو شرکت، وجود دارد.

چه سخت‌افزارهایی قادر به اجرای نسخه ۲۴H2 ویندوز ۱۱ نیستند؟

یقیناً تا این مدت هم افرادی وجود دارند که از پردازنده‌های Intel Core 2 Duo و نسخه‌های قدیمی ویندوز ۱۱ منفعت گیری می‌کنند. اگرچه کامپیوترهای تجهیزبه این پردازنده‌های قدیمی به کندی این سیستم‌عامل را اجرا می‌کنند، اما ورژن ۲۴H2 به محض انتشار کردن دیگر از این مدل پردازنده‌ها حمایتنخواهد کرد.

این تحول بر روی کامپیوترهای مدرن‌تر که به طور رسمی توسط ویندوز ۱۱ حمایتنمی‌شوند، همانند چیپ‌های Intel نسل ۷ یا AMD Ryzen سری ۱۰۰۰، تأثیری نخواهد داشت. به این علت اگر کاربران با ترفندهای گوناگون ویندوز ۱۱ را بر روی یک کامپیوتر قدیمی‌تر اجرا کرده‌اند، می‌توانند نسخه ۲۴H2 را هم اجرا کنند.

ادامه مطلب
دانه‌های بیلی در خورشیدگرفتگی کامل_رنگو
آخرین مطالب

نسخه بعدی ویندوز قرار است یک ترقی مهم بر پایه یک نسخه تازه از پلتفرم ویندوز به نام Germanium باشد. انتظار می‌رود که ۲۴H2 اولین نسخه با ویژگی‌ها و ازمایش ها هوش مصنوعی نسل بعدی باشد و از فصل پاییز ۲۰۲۴ در دسترس قرار بگیرد. حرف های می‌بشود آپدیت ۲۴H2 تمرکز بسیاری بر ویژگی‌های هوش مصنوعی خواهد داشت.



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها