تراشه غیر قابل هک دانشمند ایرانی از امواج نور برای محاسبات پیچیده منفعت گیری می‌کند

تراشه غیر قابل هک دانشمند ایرانی از امواج نور برای محاسبات پیچیده استفاده می‌کند


تراشه تازه که یک دانشمند ایرانی در گسترش آن نقش اساسی داشته است به جای الکتریسیته از امواج نور برای انجام محاسبات پیچیده ریاضی و آموزش هوش مصنوعی منفعت گیری می‌کند.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گروهی از محققان ایرانی به سرپرستی پروفسور نادر انقطاع در دانشگاه پنسیلوانیا موفق به طراحی نوعی تراشه سیلیکونی فتونیک شده‌اند که در آن برای انجام ریاضیات پیچیده و آموزش هوش مصنوعی از امواج نور به جای الکتریسیته منفعت گیری میشود. این چنین این تراشه می‌تواند تعداد بسیاری از محاسبات را به طور همزمان انجام داده و به حافظه کامپیوتر برای ذخیره اطلاعات حساس نیاز ندارند. بر این کلیه کامپیوترهای تجهیزبه این تراشه به سیستم‌های غیر قابل هک تبدیل خواهند شد.

مطابق گزارشی که در این مورد انتشار شده است طراحی تراشه تازه توسط محققان ایرانی انجام گرفته و امواج نور ماموریت مهم محاسبات پیچیده آموزش هوش مصنوعی را بر مسئولیت خواهند داشت. این چنین با منفعت گیری از این تراشه شدت پردازش در کامپیوترها زیاد زیاد تر از قبل خواهد شد و مصرف انرژی نیز افت می‌یابد. افزایش شدت انتقال داده‌ها و افت مصرف برق با منفعت گیری از تراشه‌های تازه میتواند برای محیط زیست نیز زیاد سودمند باشد.

ادامه مطلب
به روز رسانی آیفون‌های اپل از ماه آینده به طور خودکار و در جعبه انجام می‌شود_رنگو

مطابق حرف های پروفسور انقطاع در این تراشه تازه ساز و کار به طوری است که به جای منفعت گیری از یک ویفر سیلیکونی با ارتفاع یکسان میتوان سیلیکون را در مناطق خاص بدون افزودن مواد دیگر نازک‌تر کرده و این چنین انتشار کردن نور را در تراشه به طور کنترل شده انجام داد. این تغییرات ارتفاع می‌تواند علتپراکندگی نور در الگوهای خاص از طریق انواع توزیع ارتفاع بشود. با منفعت گیری از این ساز و کار محاسبات ریاضی با شدت بالاتری انجام خواهد شد. از مزیت‌های مهم این تراشه می‌توان به نگه داری حریم خصوصی اشاره کرد. تعداد بسیاری از محاسبات به طور همزمان صورت می‌گیرد و بدین ترتیب نیازی به ذخیره اطلاعات حساس در حافظه نبوده و علتغیر قابل هک شدن سیستم خواهد شد.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
منفعت گیری از لنزهای تازه می‌تواند در افت ابراز بیماری‌های چشمی پشتیبانی کند



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها