دانشمندان می‌گویند از سال ۲۰۵۰ جنگل‌های بارانی آمازون عواقب ناگواری خواهند داشت

دانشمندان می‌گویند از سال ۲۰۵۰ جنگل‌های بارانی آمازون عواقب ناگواری خواهند داشت


دانشمندان در رابطه جنگل‌های بارانی آمازون از سال ۲۰۵۰ هشدارهایی را دادند. به حرف های آنها اکوسیستم حیاتی زمین در خطر قرار داشته و زنگ خطر آنها به صدا درآمده است.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مطالعات تازه در رابطه تغییرات اقلیمی در جهان نشان از عواقب ناگوار و آینده خطرناک برای جنگل‌های بارانی آمازون دارد. مطابق این تحقیقات به علت سختی و مشکلات تشکیل شده در این جنگل‌ها تا سال ۲۰۵۰ ناظر فروپاشی این اکوسیستم خواهیم می بود.

اکنون ۱۰ درصد از تنوع زیستی جهان در جنگل‌های بارانی آمازون وجود دارد. این چنین جذب دی اکسید کربن از طریق این جنگل‌های بارانی علتثبات آب و هوای جهانی شده است. دی اکسید کربن عامل مهم گرم شدن زمین بوده و درختان این جنگل‌ها می‌توانند به اعتدال آب و هوایی پشتیبانی کنند.

ادامه مطلب
پیش بینی تحلیلگر معروف اپل از کاهش تقاضا برای مک بوک

توانایی جنگل‌های آمازون به علت مشکلاتی نظیر جنگل زدایی، آتش سوزی و افزایش دما و خشکسالی افت اشکار کرده است. از این رو دانشمندان در این مورد کلمه نقطه اوج را بکار برده، در این عرصه هشدار داده و می‌گویند امکان پذیر این اکوسیستم حیاتی در دهه‌های آینده به یک محیط نابود شده تبدیل بشود.

یک گروه بین المللی از دانشمندان در مطالعه تازه خود تخمین زده‌اند که تا سال ۲۰۵۰ بین ۱۰ تا ۴۷ درصد از جنگل‌های آمازون در معرض یک سختی گسترده قرار گرفته و تغییرات گسترده‌ای در اکوسیستم آنها تشکیل می‌بشود. یه طوری که دیگر نمی توانند به جذب دی اکسید کربن بپردازند. از این رو به گمان زیادً کربن ذخیره شده در خود را آزاد کرده و گرمایش جهانی را نیز زیاد تر خواهند کرد.

ادامه مطلب
پژوهشگر آمریکایی با کمک هزینه یک میلیون دلاری میکروسکوپ ردیاب رشد قلب می‌سازد

در شناسایی عوامل و مشکلات این جنگل های بارانی از اطلاعات مربوط به مدل های کامپیوتری، مشاهدات و شواهد مربوط به تغییرات تازه منفعت گیری شده است. این جنگل در آینده در سطوح بی سابقه ای از تنش های کم آبی قرار گرفته و امکان پذیر به سمت تبدیل شدن به علف‌زارهای گرم سیری برود.



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها