رشد پیروزی آمیز هواوی در چین و ادامه افت فروش آیفون

رشد موفقیت آمیز هواوی در چین و ادامه کاهش فروش آیفون


تلفنهای تاشو در چین از محبوبیت زیاد بسیاری برخوردار است. یکی از دلایل مهم رکود فروش آیفون در چین عدم اراعه تلفنهای تاشو از این برند است.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مطابق گزارش سه ماهه اول ۲۰۲۴ که توسط اپل انتشار شده است ۳۰ درصد از درآمد این شرکت به بازار چین تعلق دارد. یقیناً اکنون این شرکت با افت ۱۳ درصدی درآمد در بازار چین روبه رو شده و ادامه دار بودن این حالت می‌تواند ضربه سنگین مالی به سهام بازار این شرکت داخل کند. یکی از عوامل مهم رکود فروش در بازار چین رشد دنباله‌دار هواوی و کارکرد ضعیف اپل در اراعه تلفنهای دارای نوآوری بوده است.

یک منبع آگاه در ایکس نظرات مختلفی را از تحلیلگران در رابطه رکود فروش آیفون در چین انتشار کرد. مینگ چیکو از تحلیلگران بازار اپل نیز پیش از این اظهار کرده می بود تعداد بسیاری از کاربران تلفنهای هوشمند در چین علاقمند به منفعت گیری از تلفنهای تاشو می باشند. تعداد بسیاری از شرکت‌های چینی نیز برای تشکیل زیاد تلفنهای تاشو با یکدیگر رقابت می‌کنند تا بتوانند این تلفنها را با سخت‌افزارهای پیشرفته اراعه کنند. چون کاربران چینی محصولات دارای نوآوری را دلنشین تر از تلفنهای آیفون می‌دانند. شرکت‌هایی نظیر هواوی با دقت به نیازها و خواسته‌های مصرف کنندگان می‌توانند به فروش آیفون و در کنار آن سیاست‌ها و خط مشی های اپل صدمه بزند.

ادامه مطلب
با وجود عملکرد مناسب پیکسل ۸ در بنچمارک همچنان فاصله زیادی با پرچم‌دارهای سامسونگ و اپل دارد

شرکت هواوی به گفتن رقیب اپل نیز با مسائلی نظیر تشکیل تراشه توسط شرکت SMIC روبه رو است. تراشه‌های این شرکت از نوع ۵ نانومتری بوده و ساخت آن‌ها تا ۵۰ درصد گرانتر از هزینه ساخت آنها در شرکت TSMC خواهد می بود. این چنین منفعت گیری از این تراشه با فناوری ۵ نانومتری می‌تواند تلفنهای بعدی هواوی را گران‌تر کند. به این علت امکان پذیر در آینده تلفنهای هواوی دارای مزیت قیمتی نسبت به آیفون نباشند. به گمان زیادً ویدا آخر سال ۲۰۲۴ گوشی تازه اراعه خواهد کرد و امکان پذیر تا آن زمان بازار چین به سود اپل تحول کرده باشد.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
لذت بازی فری فایر در واریز سریع جم فری فایر (زیر 5 دقیقه) تنها با اوریکس گیم



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها