خیزش ژاپن برای تبدیل شدن به غول صنعت تراشه با اندوخته‌گذاری ۶۷ میلیارد دلاری

خیزش ژاپن برای تبدیل شدن به غول صنعت تراشه با سرمایه‌گذاری ۶۷ میلیارد دلاری


ژاپن تصمیم دارد با اندوخته‌گذاری ۶۷ میلیارد دلاری به غول صنعت تراشه در جهان تبدیل بشود. این سرزمین تا سال ۲۰۲۷ با اندوخته‌گذاری‌های انجام گرفته تراشه‌های دو نانومتری زیاد پیشرفته را اراعه خواهد کرد.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ژاپن در جزیره هوکایدو مشغول گسترش قابلیت‌های خود در عرصه تشکیل تراشه است. این سرزمین تصمیم دارد با اندوخته‌گذاری چند میلیارد دلاری مجدداً تشکیل تراشه را در این سرزمین احیا کرده و به محافظت از اقتصاد خود در برابر تنش‌های افزایشی آمریکا و چین بپردازد. مطابق گزارشی که بلومبرگ در این رابطه انتشار کرده است ژاپن در یکی از جزایر بزرگ خود کارخانه آینده نگرانه‌ای را برای ساخت تراشه در نظر گرفته که می‌تواند صنعت تراشه‌سازی را در این سرزمین دگرگون کند. این اندوخته‌گذاری که با نام Rapidus Corp معارفه شده است قرار است تا سال ۲۰۲۷ تراشه‌های دو نانومتری پیشرفته تشکیل کند. یقیناً اندوخته‌گذاری ۱۸ ماهه در کشوری که در عرصه تشکیل تراشه‌ها از رقبای خود زیاد عقب‌تر است یک چالش محسوب خواهد شد.

ادامه مطلب
تیک تاک ویژگی هوش مصنوعی تبدیل متن به گفتار را گسترش می دهد_رنگو

این سرزمین از تنش‌های تشکیل شده بین ایالات متحده و چین برای دسترسی به تجهیزات و تخصص‌های تراشه‌سازی منفعت گیری کرده و تصمیم دارد از این زمان برای رسیدن به فهرست برترین تراشه ساز در جهان منفعت گیری کند.

ژاپن در سه سال تازه نزدیک به ۲۶.۷ میلیارد دلار برای احیای این صنعت اندوخته گذاری کرده و نخست وزیر سرزمین حمایتمالی خود را از این صنعت اظهار کرده است. این چنین با اندوخته‌گذاری قسمت خصوصی این مبلغ به نزدیک به ۶۷ میلیارد دلار خواهد رسید. این چنین این سرزمین تصمیم دارد با افزایش فروش تراشه‌های تشکیل داخل تا ۳ برابر مقدار جاری آن را به ۱۵ تریلیون ین تا سال ۲۰۳۰ رساند.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
هواوی به زودی اینترنت ماهواره‌ای همانند استار لینک گسترش می‌دهد

مقصد مهم ژاپن در استراتژی تازه جذب نام‌های خارجی و تبدیل شدن به یک شرکت برتر برای تشکیل تراشه‌های قدیمی است. این چنین با منفعت گیری از این پروژه تصمیم دارد خود را به یکی از قطب‌های مهم در حوزه تشکیل تراشه‌های سیلیکونی تبدیل کند.



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها