تعبیر خواب خودکشی؛ معنی خودکشی خودمان یا دیگران در خواب

تعبیر خواب خودکشی


هر خوابی تعابیر مختلفی دارد و خواب خودکشی نیز از این قاعده مستثنا نیست. خواب خودکشی طبق معمول نشانگر موقعیتی است که شخص دلش می‌خواهد آن را تحول دهد یا از آن رهایی یابد. تعبیر خواب خودکشی طبق معمول دارای نکات دلواپس‌کننده نیست، اما اگر افسردگی دارید، پیشنهاد می‌بشود این خواب‌ها را هشدار ناخودآگاهتان در نظر بگیرید. در این مقاله ابتدا دلایل دیدن این خواب، سپس تعابیر گوناگون آن و درنهایت اقداماتی را که بهتر است بعد از دیدن خواب خودکشی انجام دهید، با هم مرور می‌کنیم.

دلایل دیدن خواب خودکشی

۱. تنش احساسی

خواب خودکشی امکان پذیر به این معنی باشد که اکنون با استرس و سختی بسیاری دست‌وپنجه نرم می‌کنید یا دچار موقعیت احساسی سختی هستید. در این چنین شرایطی، ناخودآگاه شما تحت سختی بسیاری قرار دارد و از طریق این چنین خواب‌هایی تلاش دارد از این سختی بکاهد.

۲. افسردگی

یکی از علائم افسردگی فکرکردن زیاد به مرگ و داشتن افکار خودکشی است که همین قضیه جهت دیدن خواب خودکشی می‌بشود. از طرفی خودکشی در خواب امکان پذیر نمادی از ناراحتی و ناامیدی درونی شخص افسرده باشد. ملزوم به ذکر است که افراد مبتلا به افسردگی طبق معمول دچار مشکلات خواب می باشند و این قضیه امکان پذیر تبدیل دیدن خواب‌هایی آشکار‌تر از حالت عادی بشود.

۳. وسواس فکری‌عملی

یکی از زیرشاخه‌های اختلال وسواس فکری-عملی (OCD) به‌طوری است که جهت تشکیل افکار وسواسی درمورد خودکشی می‌بشود. این افکار روی خواب‌ فرد مبتلا به این نوع از وسواس فکری‌عملی تاثییر می‌گذارند و علتخواهد شد شخص خواب خودکشی ببیند.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
افسردگی شبانه؛ چرا شب‌ها حس افسردگی می‌کنیم؟

۴. هراس ازدست‌دادن

بعضی اوقات اوقات خواب‌ها عمیق‌ترین هراس‌ها و تاریک‌ترین افکار اشخاص را به عکس می‌کشند. اگر هراس از دست دادن شخصی یا چیزی را دارید که برایتان گرامی است، امکان پذیر خواب خودکشی ببینید. در کل خواب خودکشی امکان پذیر نمادی از هراس، فقدان یا تحول در زندگی‌تان باشد.

۵. ازمایش ها قبل

زیاد از اوقات خواب‌ها از اتفاقاتی سرچشمه می‌گیرند که در قبل از سر گذرانده‌ایم. اگر در قبل خودکشی شخصی روی شما تأثیر داشته، دچار تروما بوده‌اید یا عزیزی را از دست داده‌اید، امکان پذیر خواب خودکشی ببینید.

۶. اختلال کابوس شبانه

اختلال کابوس شبانه شکلی از اختلال خواب است که علتمی‌بشود به‌وفور کابوس‌های وحشتناک همچون خواب خودکشی ببینید. این کابوس‌ها جهت تشکیل اختلال در خواب خواهد شد و احساساتی منفی نظیر هراس، خستگی و اضطراب در طول روز همراه شخص باقی می‌همانند.

۷. هشدار ناخودآگاه انسان

بعضی اوقات اوقات تعبیر خواب خودکشی این است که باید چیزی را در زندگی، رابطه یا کار خود از بین ببرید و پذیرای تحول باشید.

۸. صدمه‌های روانی قبل

کابوس‌دیدن یکی از علائم مهم اختلال استرس بعد از سانحه (PTSD) است. نوشته کابوس‌ها امکان پذیر مستقیم یا غیرمستقیم به سانحه‌ای مربوط باشد که شخص در قبل توانایی کرده است. برای مثال اگر فردی ناظر خودکشی شخصی بوده، امکان پذیر خواب خودکشی ببیند.

تعبیر انواع خواب خودکشی

۱. تعبیر خواب خودکشی خودتان

بعضی اوقات اوقات تعبیر خواب خودکشی به افکار و حس درونی شما به خودتان برمی‌گردد. برای مثال خواب خودکشی امکان پذیر به‌معنی پیشرفت در خودشناسی باشد یا نشان دهد که دارید برخی از جوانب شخصیت خود را نادیده می‌گیرید. معنی دیگر این خواب رهایی از لحاظی منفی از وجودتان است که جلوی رشد شما را گرفته است.

ادامه مطلب
۱۴ میوه و سبزی پاییزی که به بهبود سلامتی‌تان کمک می‌کنند

۲. تعبیر خواب خودکشی یکی از اعضای خانواده

اگر با یکی از اعضای خانواده به مشکل برخورده‌اید و با او مخالفید، امکان پذیر خواب خودکشی او را ببینید. در واقع این خواب مشخص می کند که دلواپس شخص مذکورید. احتمالا در زندگی واقعی، این شخص مسیر خوبی را در پیش نگرفته است و تصمیمات درستی نمی‌گیرد و این قضیه جهت استرس و نگرانی شما شده است.

این چنین امکان پذیر فهمید شوید عضوی از خانواده‌تان حال روحی خوبی ندارد و با افسردگی دست‌وپنجه نرم می‌کند. در این صورت نیز امکان پذیر خواب خودکشی او را ببینید. در هر دو صورت پیشنهاد می‌بشود با فرد مذکور سخن بگویید کنید و جویای حال او باشید.

۳. تعبیر خواب خودکشی همسر

خواب خودکشی همسر طبق معمول به این معناست که شما دلواپس حالت رابطه‌تان هستید یا می‌ترسید حمایتو حمایتهمسرتان را از دست بدهید. در واقع این خواب نشان‌دهنده علاقه و وابستگی عمیق شما به همسرتان است.

۴. تعبیر خواب خودکشی یکی از والدین

اگر خواب خودکشی یکی از والدین خود را دیده‌اید، به گمان زیاد تحت سختی شدید احساسی هستید یا تغییری بزرگ در زندگی‌تان در حال رخ‌دادن است. تعبیر دیگر این خواب این است که اخیرا نشانه‌ای از افسردگی، انزوا و تنهایی در والدین خود دیده‌اید و بابت حالت سلامتی و نشاط آنها نگرانید.

۵. تعبیر خواب خودکشی دسته‌جمعی

به‌حرف های کارل یونگ، روان‌پزشک مشهور، ما ناخودآگاهی به‌نام ناخودآگاه جمعی داریم که از توانایی بقیه افراد تأثیر می‌پذیرد. دیدن خواب خودکشی دسته‌جمعی به این معناست که ناخودآگاه جمعی شما فعال است و تلاش دارد درمورد مشکلات و تروماهای دیگران به شما اخطار بدهد.

تعبیر دیگر خواب خودکشی دسته‌جمعی امکان پذیر تحت‌تأثیر پیروی شما از گروهی خاص باشد. در واقع این خواب یعنی راهی که با پیروی از این گروه در پیش گرفته‌اید، تاثییر منفی بر ناخودآگاهتان گذاشته است.

ادامه مطلب
زایمان چیست؛ آشنایی با مرحله های زایمان طبیعی و زایمان سزارین_رنگو

۶. تعبیر خواب خودکشی از روی صخره

اگر خواب دیده‌اید که خود را از صخره‌ای پرت می‌کنید، یعنی برای تصمیم‌گیری مهمی در زندگی واقعی‌تان استرس دارید و از نتیجه تصمیم خود می‌ترسید. اگر در خواب از صخره پریدید و سپس پرواز کردید، یعنی قرار است از چیزی رها شوید که زمان‌ها است جلوی شما را برای رسیدن به پیروزی گرفته است.

۷. تعبیر خواب خودکشی با دار

در صورتی‌ که در خواب خود را دار زده‌اید، یعنی موقعیت یا شخصی خاص در زندگی‌تان وجود دارد که به شما حس خفقان می‌دهد. در واقع اگر در زندگی واقعی حس می‌کنید آزادی شما سلب شده، امکان پذیر این چنین خوابی ببینید. تعبیر دیگر خواب خودکشی با دار این است که در زندگی واقعی انگیزه‌ای ندارید و در شرایط جاری خود گیر کرده‌اید.

۸. تعبیر خواب خودکشی با شلیک به سر

خواب شلیک به سر به این معناست که در زندگی خود دودل و سردرگمید و ملزوم است افکارتان را آرام کنید. این چنین دیدن این خواب امکان پذیر به این معنی باشد که در زندگی واقعی، دیگران شما را به‌درستی فهمیدن نکرده‌اند و نتوانسته‌اید احساسات و افکار خود را ابراز دهید.

۹. تعبیر خواب خودکشی فرزند

تعبیر خواب خودکشی فرزند انواع مختلفی دارد و در کل نمایی از افکار ناخودآگاه، احساسات و بعضی اوقات توانایی‌های روزمره زندگی است. کودکی که در خواب شما خودکشی می‌کند، امکان پذیر کودک درون شما باشد که تصمیم سرکوب‌کردن آن را دارید، چراکه نمی‌خواهید دیگران بفهمند در کودکی با چه مشکلاتی دچار بوده‌اید. احتمالا هم این خواب نمایی از ترومایی باشد که نتوانسته‌اید بر آن تسلط کنید. در واقع ناخودآگاه شما تلاش دارد با این خواب به شما بفهماند که به دقت، حمایتیا ارتباطات عاطفی نیاز دارید.

ادامه مطلب
قانقاریا چیست؛ از تشخیص تا درمان

۱۰. تعبیر خواب خودکشی با چاقو

خواب‌‌ خودکشی با چاقو امکان پذیر نشانه این باشد که به اختلال شخصیت مرزی مبتلا شده‌اید. افرادی که دچار این اختلال‌اند، طبق معمول خواب‌های خشونت‌آمیز و خودآزاری می‌بینند. این چنین دیدن این خواب امکان پذیر به این معنی باشد که در دنیای واقعی به شما خیانت شده و درد و رنج ناشی از آن جهت دیدن این چنین خوابی شده است.

۱۱. تعبیر خواب خودکشی در آب

اگر خواب دیده‌اید که تصمیم دارید خود را غرق کنید، یعنی در دنیای واقعی در حال غرق‌شدن در احساسات خودید و بار عاطفی سنگینی را به دوش می‌کشید. خواب خودکشی با غرق‌شدن امکان پذیر نشانه این باشد که دلتان می‌خواهد از چیزی فرار کنید. برای مثال احتمالا در زندگی‌ واقعی‌تان دچار افکار آزاردهنده یا شرایط و احساسات خاصی هستید که می‌خواهید از آنها رها شوید.

۱۲. تعبیر خواب خودکشی با قرص

تعبیر خواب خودکشی با قرص نیز امکان پذیر به‌معنی میل درونی‌ به فرار از موقعیت، افکار یا احساسات ناخوشایندی باشد که در زندگی واقعی دارید. این چنین اگر در زندگی واقعی حس می‌کنید از بعد مسئولیت‌های خود برنمی‌آیید و مشکلات زندگی از کنترلتان خارج شده‌اند، امکان پذیر این چنین خوابی ببینید، چراکه ناخودآگاه شما به فکر رهایی از این احساسات منفی است.

بعد از دیدن خواب خودکشی چه‌کار کنیم؟

۱. خواب خود را با فردی معتمد در بین بگذارید

اگر نیاز دارید درمورد خواب‌هایتان با فردی سخن بزنید یا از او پشتیبانی بخواهید، بهتر است سراغ یکی از عزیزانتان بروید که به او مطمعن دارید و می‌دانید که شما را قضاوت نمی‌کند.

۲. به متخصص اختلالات خواب مراجعه کنید

اگر خواب خودکشی جهت مختل‌شدن خواب شبانه‌تان شده، بهتر است سراغ متخصص اختلالات خواب بروید. امکان پذیر علت خواب‌هایی که می‌بینید، اختلالات و مشکلات خواب نظیر اختلال چرخه شبانه‌روزی باشد. دقت داشته باشید که بی‌خوابی گمان عمل به خودکشی را افزایش می‌دهد، بعد درمان آن اهمیتی اختصاصی دارد.

ادامه مطلب
ویزیت ۲) زگیل تناسلی (اچ.پی.وی)؛ دکتر فاطمه ابراهیمی

۳. جلسات روان‌درمانی را اغاز کنید

روان‌شناس امکان پذیر عوامل ناخودآگاهی را که جهت افزایش استرس و اضطراب در شما شده‌اند، تشخیص بدهد. این چنین می‌تواند توانایی‌هایی را به شما یاد دهد که به‌پشتیبانی آنها خواب بهتری داشته باشید و با خواب‌های بد نظیر خواب خودکشی کنار بیایید.

۴. ژورنال‌نویسی را امتحان کنید

دفتر و خودکار کنار تخت خود داشته باشید تا بلافاصله سپس از بیداری، جزئیات خوابتان را یادداشت کنید. این کار به‌‌مرور زمان علتمی‌بشود الگو و محرک‌های خوابتان را اشکار کنید.

۵. تکنیک‌های اسایش‌قسمت را به کار ببرید

راهکارهایی نظیر مدیتیشن و تنفس عمیق و در کل ریلکسیشن جهت آرام‌شدن ذهن و بدن قبل از خواب خواهد شد. در این صورت اگر خواب بدی ببینید، با اضطراب کمتری بیدار خواهید شد.

اگر به خودکشی یا صدمه به خود فکر می‌کنید یا می‌دانید شخص فرد دیگر در اطرافتان به این چنین چیزی فکر می‌کند، سریع از متخصص پشتیبانی بخواهید. در این اوقات می‌توانید با اورژانش اجتماعی (۱۲۳) تماس بگیرید.

شما بگویید

دیدن خواب خودکشی امکان پذیر جهت نگرانی و پریشانی شما بشود، اما برای داشته باشید که دیدن این خواب لزوما خطرناک نیست. سناریوهای گوناگون خواب خودکشی تعابیر متغیری دارند و به همین خاطر بهتر است جزئیات خوابتان را جایی یادداشت کنید.

آیا خواب خودکشی دیده‌اید؟ تعبیر خواب خودکشی با شرایط زندگی واقعی‌ شما هم‌خوانی داشته است؟

هشدار! این نوشته فقط جنبه آموزشی دارد و برای منفعت گیری از آن ملزوم است با پزشک یا متخصص وابسته مشورت کنید. اطلاعات زیاد تر


فروشگاه چطور - مجموعه صوتی زبان بدن


به پشتیبانی زبان بدن، ناگفته‌ها را بگویید و بشنوید






منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها