چطور با همسرمان درمورد سکس سخن بگویید کنیم؟

زن و شوهر در حال صحبت‌کردن


به‌رغم نقش پررنگ رابطه جنسی سالم در زندگی زناشویی موفق و صمیمی، سخن بگویید درمورد سکس کماکان برای تعداد بسیاری از زوج‌ها سخت و خجالت‌آور است. اگر سخن‌زدن درمورد میل جنسی، نیازهای جنسی، پوزیشن‌های موردعلاقه و هر قضیه دیگر مرتبط با سکس با همسرتان برایتان دشوار است، حتما این مقاله را بخوانید و تا آخرین خط همراه ما باشید تا بگوییم چطور درمورد این مسائل با شریک زندگی‌تان سخن بگویید کنید.

بهترین زمان برای سخن بگویید درمورد سکس

اکثر آدم‌ها برای سخن‌زدن درمورد سکس به‌جستوجو بهترین زمان و موقعیت‌اند. روزها، ماه‌ها و حتی سال‌ها صبر می‌کنند تا فرصتی برای گفتن نیاز خود اشکار کنند و بعضی اوقات این دست‌دست‌کردن آن‌قدر ادامه‌دار می‌بشود که سپس از مدتی دیگر انگیزه‌ای برای سخن بگویید درمورد رابطه جنسی و نیازهای بی‌جواب خود برای فرد نمی‌ماند. یقیناً هیچ‌زمان برای سخن بگویید درمورد مسائل جنسی دیر نیست، حتی اگر سال‌ها از زندگی مشترکتان می‌گذرد! اگر این ناگفته‌ها ذره‌ای آزارتان می‌دهد، زمان بگذارید و در اسایش درمورد علایق، نیازها و انتظارات خود سخن بزنید.

چرا با همسرمان درمورد سکس سخن بگویید کنیم؟

برخی افراد زمان سخن‌زدن درمورد زندگی خصوصی و جنسی خود حس خجالت، ناامنی و ناراحتی می‌کنند. حتی این سخن بگویید‌ها برای عده‌ای دیگر با هراس از طردشدن، قضاوت و اضطراب همراه است، اما آسودگی خیال زن و مرد در زندگی زناشویی و صمیمیت عاطفی آنها مستقیما تحت‌تأثیر همین سخن بگویید‌ها است.

۱. خیال هر دو طرف را آسوده می‌کند

سخن‌های نزده‌ که روی قلب و ذهن شما تلنبار خواهد شد، بر سلامت جسم و سلامت روان هر دوی شما تاثییر منفی می‌گذارند. به این علت زیاد آشکار درمورد مسائل مربوط به رابطه جنسی سخن بزنید تا ناگفته‌ای گوشه ذهنتان باقی نماند. حتی می‌توانید درمورد بیماری‌های مقاربتی، سابقه روابط جنسی و موارد این‌چنینی با هم سخن بگویید کنید. هرچه این مسائل شفاف‌تر شوند، امنیت و آسودگی خاطرتان زیاد تر خواهد می بود.

ادامه مطلب
Игровые Автоматы На реальные Деньги Онлайн 202
آخرین مطالب

۲. جهت تحکیم صمیمیت عاطفی می‌بشود

او گفت‌و‌گو درمورد رابطه جنسی شما را به فهمیدن عمیق‌تر و راحتی زیاد تر با همسرتان سوق می‌دهد. هرچه صمیمیت عاطفی بین زن و مرد زیاد تر باشد، مطمعن متقابل نیز بین آنها افزایش می‌یابد.

۳. فرصتی برای گفتن خواسته‌ها تشکیل می‌کند

او گفت‌وگوی جنسی بین زوج‌ها فرصتی برای گفتن خواسته‌ها، انتظارات و نیازهای جنسی آنهاست. این یعنی حتی اگر فکر اشتباهی درمورد علایق و انتظارات همسرتان در رختخواب دارید، سپس از او گفت‌و‌گو شبهه‌ای باقی نمی‌ماند.

۴. مرزبندی می‌کند

زن و مرد با سخن بگویید‌کردن درمورد رابطه جنسی می‌توانند مرزهای عاطفی و فیزیکی رابطه زناشویی را مطابق انتظارات خود شکل دهند. این‌طوری بعدها به‌خاطر فهمیدن نادرست از نیازهای جنسی یکدیگر صدمه نمی‌بینند و صدمه نمی‌زنند.

درمورد چه مسائلی سخن بگویید کنیم؟

برای سخن بگویید درمورد سکس چشم به راه اتفاق شگفت‌غریبی نباشید. حتی کوچک‌ترین قضیه‌ای که ذهنتان را دچار می‌کند نیز قیمت گفتن‌کردن را دارد همانند تغییرات بزرگ و کوچک در میل جنسی، فانتزی‌های جنسی تازه و نیاز به صمیمیت زیاد تر.

ادامه مطلب
تشخیص دیابت با بررسی تنها 10 ثانیه از صدای شما توسط هوش مصنوعی

۱. تغییرات میل جنسی

میل جنسی آدم‌ها ثابت نیست؛ کم و زیاد می‌بشود و تحول می‌کند. به این علت اگر می‌بینید این کشش در شما یا همسرتان کم‌رنگ‌تر از قبل شده، مهم است درمورد‌اش سخن بگویید کنید. بیماری‌های گوناگون، ناامنی‌های ذهنی، استرس و اختلالات جنسی همه انها از عوامل اثرگذار بر میل جنسی می باشند و تاثییر چشمگیری بر کیفیت رابطه زناشویی می‌گذارند.

۲. میل به تحول یا امتحان‌کردن ایده‌های تازه

یکی از شوق‌انگیزترین قسمت‌های رابطه جنسی کشف علاقه‌مندی‌ها است. از گفتن فکرهای شگفت‌غریبتان نترسید. زیاد زمان‌ها اجرای برخی از همین ایده‌های شگفت دستی به روی روابط جنسی کسل‌کننده و مرده‌ می‌کشد و جان مجدد به صمیمیت رابطه می‌بخشد. مشتاقانه درمورد فانتزی‌های جنسی همسرتان سوال کنید و آنها را با حوصله اجرا کنید. یقیناً او مباحثه درمورد فانتزی‌های جنسی به این معنی نیست که باید بی‌چون‌و‌چرا خواسته‌های شریک زندگی خود را برآورده کنید، حتی اگر جهت ناراحتی شما خواهد شد! بااین‌حال درمیان‌گذاشتن عمیق‌ترین افکارتان با شریک زندگی، بدون قضاوت و شرمندگی، ربط زناشویی را در داخل و خارج از اتاق‌خواب عمیق‌تر می‌کند.

۳. نبوده است صمیمیت جنسی

سخن بگویید درمورد نبوده است صمیمیت جنسی نباید انتقادگونه و با ناراحتی باشد. این‌طور به آن نگاه کنید که بقای رابطه‌تان به او گفت‌و‌گو درمورد آن بستگی دارد، به گفتن و شنیدن درمورد مقدار صمیمیت زن و مرد، دوست‌داشتن و دوست‌داشته‌شدن و رنگ‌و‌بوی محبت در رابطه جنسی. بی‌مهری در سکس و نادیده‌گرفتن آن امکان پذیر به‌شدت عرصه مشکلات بزرگ‌تر را فراهم کند.

۴. امنیت رابطه جنسی

زن و مرد حق دارند برای رابطه جنسی خود حدومرز بگذارند و درمورد مرزهای خود آزادانه سخن بزنند. کوچک‌ترین نگرانی بابت امن‌نبودن سکس نباید ناگفته بماند. به نگرانی‌های یکدیگر اهمیت بدهید و اگر می‌بینید همسرتان توان گفتن نگرانی‌هایش را ندارد، سوال سوال کنید تا از نگرانی‌هایش سر دربیاورید.

ادامه مطلب
رابطه موقعیتی چیست؟ نشانه‌ها و پیامدهای رابطه بدون ضمانت

۵. زمان‌های نامناسب برای سکس

شریک زندگی شما مجاز است که بعضی اوقات به رابطه جنسی بی‌میل باشد یا دست‌کم شوقی به انجامش نداشته باشد. می‌توانید با او گفت‌و‌گو درمورد این اوقات با هم به توافق برسید، برای مثال سپس از مشاجره‌ یا هنگامی سرما خورده است و احوال خوشی ندارد. یقین باشید با سخن‌زدن و گفتن این بی‌میلی به رابطه جنسی لطف بزرگی به خودتان و همسرتان می‌کنید.

نکات مهم سخن بگویید درمورد سکس با همسر

از آنجا که سکس موضوعی حساس است و سخن‌زدن درمورد آن، شامل مطرح نیازها و انتقادها، برای تعداد بسیاری از افراد پذیرفتنی نیست، مهم است بدانید چطور و با چه تکنیک‌هایی زبان به گفتن انتظارات خود باز کنید. در این قسمت چند راهکار خوب پیش رویتان گذاشته‌ایم.

۱. با زبان سپاس انتقاد کنید

حس سپاس برای همه آدم‌ها خوشایند است. از این حقیقت منفعت گیری کنید و انتقاد خود را با زبان سپاس انتقال دهید. برای مثال به‌جای آنکه رک بگویید فلان کار را زیاد تر انجام بده، بگویید «نمی‌دانی چه مقدار از انجام فلان کار لذت می‌برم و حس سپاس می‌کنم». این انتقاد به زبان سپاس حتما به مذاق همسرتان خوش‌تر می‌آید و مؤثرتر است.

۲. انتقادهایتان را بنویسید

راه دیگر برای برقراری ربط مؤثر و گفتن نیازهای خود این است که آنها را یادداشت کنید. اگر قوت گفتن خوبی برای مکالمه ندارید و در عوض خوب می‌نویسید، یک کاغذ و خودکار بردارید و انتظارات خود را آشکار و شفاف روی آن بنویسید. از آنجا که لحن گفتن در نوشته اشکار نیست، تا آنجا که می‌توانید انتقاد یا خواست خود را آشکار بنویسید.

ادامه مطلب
نهان کاری در زندگی مشترک؛ نشانه‌ها و روش برخورد

۳. از نه گفتن خجالت نکشید

بی‌رودربایستی به خواسته‌های جنسی غیرمنطقی همسرتان نه بگویید و به لذت و رضایت خود در رابطه اهمیت بدهید. رابطه جنسی زن و شوهر باید عاری از سختی، حس گناه و اجبار باشد تا هر دو از آن لذت ببرند. آشکار و مستقیم خواسته خود را گفتن کنید و اگر به‌خاطر خستگی یا هر عامل فرد دیگر آمادگی سکس ندارید، از نه گفتن خجالت نکشید.

۴. همدل و همدرد باشید

حتی اگر شما و همسرتان خصوصیات و علایق جنسی متغیری دارید، باید بتوانید درمورد این تفاوت‌ها همدلانه سخن بگویید کنید. با اهمیت ترین مسئله بازبودن ذهن هریک از شما به افکار و نیازهای یکدیگر است. با یکدیگر ربط برقرار کنید، نگرانی‌ها و خواسته‌های یکدیگر را فهمیدن کنید و با مهربانی به آنها جواب دهید. از یاد نبرید که شما در مسیر زندگی همراه و هم‌سفر یکدیگرید.

۵. بهترین زمان را انتخاب کنید

سخن بگویید‌کردن درمورد رابطه جنسی را به وقتی موکول کنید که هر دو حس‌و‌حال خوبی دارید و برای سخن‌زدن بی‌حوصله نیستید. این مکالمه اگر مقداری بوی او گفت و گو بگیرد، عرصه ناامنی را در رابطه زناشویی فراهم می‌کند. در عوض اگر وقتی انجام بشود که دو طرف از نظر روحی و جسمی به هم حس نزدیکی دارند، گمان آنکه به نتایج مطلوب ختم بشود، زیاد تر است.

۶. موقعیت مکانی خوبی انتخاب کنید

او مباحثه درمورد مسائل جنسی را بیرون از چهاردیواری اتاق‌خواب انجام دهید. برای سخن بگویید درمورد مسائل حساس، انتخاب یک مکان خنثی همانند اتاق‌خواب مهمان به نگه داری اسایش دو طرف پشتیبانی می‌کند. این مکان ترجیحا شلوغ و پرسروصدا نباشد تا راحت‌تر بتوانید روی سخن‌های همسرتان تمرکز کنید.

ادامه مطلب
محرومیت جنسی؛ علائم، علت، راه درمان

۷. به این او گفت‌و‌گو عادت کنید

سخن‌زدن درمورد سکس مکالمه‌ای یک‌باره نیست. این او گفت و گو باید بخشی همیشگی از روابط زناشویی باشد، چراکه نیازها و خواسته‌های هر دو طرف به‌مرور زمان تحول می‌کند.

بازکردن سر سخن بگویید درمورد سکس

۱. آرام اغاز کنید

لحنی که مکالمه را با آن اغاز می‌کنید، جهت مکالمه را تعیین می‌کند. شروعی نرم و آرام داشته باشید. انتقاد تند نه‌تنها کار امد نیست، بلکه فرد روبه رو را داخل حالت تدافعی می‌کند. از سرزنش بپرهیزید و روی گفتن سخن‌هایی تمرکز کنید که گفتنشان رضایت از زندگی جنسی را افزایش بدهد.

۲. صمیمی بمانید

محبت و صمیمیت به‌اندازه جنبه جنسی مقاربت اهمیت دارند. تک‌تک جملاتی که در طول مکالمه گفتن می‌کنید باید در راستای نگه داری صمیمیت و محبت رابطه باشند.

۳. به حاشیه نروید

رک‌و‌پوست‌کنده درمورد انتظارات، هراس‌ها، خواسته‌ها و نگرانی‌های خود سخن بزنید و درونی‌ترین افکار و احساسات خود را بی‌واهمه گفتن کنید، اما متمرکز بمانید و مکالمه را به حاشیه نبرید.

کلام آخر

سخن‌زدن درمورد رابطه جنسی هرچقدر هم سخت و دلواپس‌کننده و اضطراب‌آور، برای نگه داری سلامت زندگی زناشویی الزامی است. آدم‌ها انتظارات، تمایلات و تخیلات جنسی متغیری دارند و مجازند که درمورد آنها آزادانه با همسر خود سخن بگویید کنند. نتایج این او گفت‌و‌گو صمیمیت زیاد تر، ربط نیرومندتر و زندگی جنسی سالم‌تر برای آنهاست.

سخن‌زدن درمورد مسائل جنسی چه مقدار به رابطه جنسی شما پشتیبانی کرده است؟ درمورد چه چیزهایی زیاد تر سخن بگویید می‌کنید؟ مشتاق شنیدن نظرات‌تان هستیم.

اگر می‌خواهید علت تعداد بسیاری از رفتارهای شریک عاطفی، یا حتی خودتان را در رابطه فهمید شوید، حتما این کتاب را بخوانید.



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها