ساخت انواع شلنگ کارواش | تکنا

ساخت انواع شلنگ کارواش | تکنا


شلنگ کارواش یکی از با اهمیت ترین تکه‌های دستگاه واتر جت است که برای تشکیل سطوحی تمیز و عاری از هر گونه آلودگی به‌کار می‌رود. این شلنگ‌ها باید از متریال مناسبی ساخته شوند و در برابر عوامل محیطی مقاوم باشند. باتوجه به این قضیه که آب با سختی زیاد از داخل این شلنگ‌ها عبور داده می‌بشود، باید مقاومت در برابر سایش داشته باشند تا به‌زودی خراب نشوند یا پوسیدگی، ساختار آن‌ها را از بین نبرد. باتوجه به این قضیه که شلنگ کارواش صنعتی یکی از با اهمیت ترین اقلامی است که واتر جت برای کارکرد به آن نیاز دارد، در زمان خرید باید به موارد مهمی دقت داشته باشید.

مولفه‌های مهم در ساخت انواع شلنگ کارواش

وقتی که سخن بگویید از ساخت یا خرید شلنگ‌های کارواش می‌بشود، موارد بسیاری نقل خواهد شد و تک تک این موارد در ساخت یک شلنگ استاندارد مهم می باشند و باید مد نظر قرار گیرند.

طول شلنگ

یکی از با اهمیت ترین مواردی که در زمان ساخت و خرید شلنگ‌های کارواش نقل می‌بشود، طول شلنگ است. بهتر است بدانید که طول شلنگ هیچ زمان نباید مختصر باشد و اگر شلنگی کمتر از یک متر است، آن را خریداری نکنید. یقیناً در اینجا باید به این نوشته اشاره کنیم که طول شلنگ به شرایط محیطی نیز بستگی دارد.

ادامه مطلب
گلکسی اس ۲۴ به همراه محافظ نمایشگر Corning Gorilla Armor اراعه می‌بشود
آخرین مطالب

اتصالات شلنگ

اگر به دو سر شلنگ کارواش نگاهی بیاندازید، فهمید می‌شوید که دو سر آن دارای اتصالاتی است که یکی از آن‌ها به دستگاه متصل می‌بشود و یکی دیگر به تفنگی وصل می‌بشود و آب را با سختی زیاد روی سطح می‌ریزد. باتوجه به این موارد، شما باید در زمان خرید به اتصالات نگاهی بیاندازید و مشخصات آن‌ها را بازدید کنید. بعضی اوقات این اتصالات مناسب نیستند و به دستگاه یا تفنگی وصل نمی‌شوند. بعضی اوقات نیز این اتصال به خوبی صورت نمی‌گیرد و همین امر علتچکیدن آب می‌بشود.

ادامه مطلب
این فسیل خزنده همانند به اژدها قدمتی ۲۴۰ میلیون ساله دارد

جنس شلنگ از چیست؟

یکی از با اهمیت ترین دغدغه‌‌های افرادی که می‌خواهند برای خرید شلنگ کارواش عمل کنند، در این باره است که جنس این شلنگ چیست. بهتر است بدانید جنس شلنگ یکی از با اهمیت ترین مولفه‌هایی است که هیچ زمان نمی‌‌توان به سادگی از کنار آن گذشت. طبق معمول، این شلنگ از پلی اورتان ساخته می‌بشود. پلی اورتان از مواد پلاستیکی مقاوم می باشند که مقاومت بالایی در برابر سایش دارند و ساختارشان دچار مشکل نمی‌بشود. این چنین، این شلنگ‌ها انعطاف‌پذیری بالایی دارند.

پی وی سی متریال فرد دیگر است که در ساخت شلنگ کارواش به‌کار می‌رود. ویژگی‌های مکانیکی پی وی سی در برابر عوامل محیطی از جمله سایش قابل‌دقت است و این متریال نیز مقاومت زیاد بسیاری در برابر سایش و پوسیدگی دارد؛ اما انعطاف‌پذیری پی وی سی پایین است و همین امر دو مشکل به‌وجود می‌آورد. اولا پی وی سی علتمی‌بشود که وزن شلنگ مقداری زیاد باشد و در نتیجه جابه‌جایی آن سخت می‌بشود. دوما عدم انعطاف‌پذیری، حالت دادن و شکل دادن به آن را مقداری دشوار می‌سازد.

ادامه مطلب
کلاس‌های کوچک به بهبود نمرات و انعطاف دانش آموزان کمکی نمی‌کند

کارواش صنعتی در کجا به‌کار می‌رود؟

تا به اینجا در رابطه شلنگ‌های کاروراش سخن بگویید کردیم. بهتر است اکنون نگاهی به کارکرد کارواش صنعتی داشته باشیم. همانطور که می‌دانید کارواش صنعتی در انواع صنایع گوناگون منفعت گیری می‌بشود. این صنایع عبارت‌اند از:

  • صنعت ماشین: کارواش‌های صنعتی برای شستشو و تمیزکردن خودروها منفعت گیری خواهد شد. این صنعت شامل تشکیل خودروهای سواری، خودروهای سنگین همانند کامیون‌ها و اتوبوس‌ها، ماشین‌آلات سنگین و صنایع مرتبط با ماشین همانند قطعات یدکی است.

  • صنعت هواپیما: در صنعت هواپیما، کارواش‌های صنعتی برای شستشوی قسمت‌های گوناگون هواپیماها مورد منفعت گیری قرار می‌گیرند. این قسمت شامل بدنه هواپیما، پنجره‌ها، موتورها و دیگر قطعات است. با منفعت گیری از کارواش می‌توان همه آلودگی‌ها را از بین برد و شرایط مناسبی را به‌وجود آورد.

  • صنعت حمل و نقل: در صنعت حمل و نقل، همانند حمل و نقل زمینی، دریایی و این چنین حمل و نقل ریلی، کارواش‌های صنعتی برای شستشو و نظافت وسایل حمل و نقل، مورد منفعت گیری قرار می‌گیرند و می‌توانند به مسافران پشتیبانی کنند در یک بستر تمیز انتقال داده شوند.

  • صنعت کشاورزی: در برخی تکه‌های صنعت کشاورزی، همانند تجهیزات کشاورزی، ماشین‌آلات بزرگ همانند تراکتورها و ماشین‌آلات بیل‌کن، کارواش‌های صنعتی برای شستشو و تمیزکردن این وسایل منفعت گیری خواهد شد.

  • صنعت نفت و گاز: در صنعت نفت و گاز، کارواش‌های صنعتی برای شستشو و تمیزکردن تجهیزات و وسایل مورد منفعت گیری در این صنعت همانند لوله‌ها، تانکرها و تجهیزات حفاری منفعت گیری خواهد شد.

  • صنعت معدن: در برخی تکه‌های صنعت معدن، کارواش‌های صنعتی برای شستشو و تمیزکردن ماشین‌آلات و وسایل مورد منفعت گیری در فرآیندهای استخراج معدن منفعت گیری خواهد شد.

  • صنعت فولاد: در صنعت فولاد، کارواش‌های صنعتی برای شستشو و تمیزکردن قطعات و تجهیزات مورد منفعت گیری در فرآیندهای تشکیل فولاد منفعت گیری خواهد شد.

  • صنعت الکترونیک: در صنعت الکترونیک، کارواش‌های صنعتی برای شستشو و تمیزکردن قطعات الکترونیکی همانند مدارهای چاپی، قطعات الکترونیکی حساس و تجهیزات منفعت گیری خواهد شد.

ادامه مطلب
ریسک شکستگی در افراد مسن از طریق مشکلات پیاده‌روی پیش بینی می‌بشود

برای خرید شلنگ کارواش صنعتی به کجا مراجعه کنیم؟

تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در رابطه انواع شلنگ‌ مورد منفعت گیری در کارواش در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که فهمید شده‌اید، این شلنگ باید طول مناسبی داشته باشد و متریالی که در ساخت آن به‌کار می‌رود، نقش زیاد مهمی در کارآیی شلنگ دارد. برای خرید این شلنگ‌ها باید به مراکز معتبر مراجعه کنید. اگر به جستوجو مرکز معتبری برای خرید این گونه تجهیزات هستید، می‌توانید به بازرگانی آب نیرو مراجعه کنید. این بازرگانی دارای قطعات باکیفیتی است و همه انها را با گارانتی به فروش می‌رساند. این چنین، می‌توانید در زمان خرید با کارشناسان مشورت کنید و از خدمات آن‌ها منفعت‌مند شوید.

salb-techna



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها