بازدید و قیمت پارتیشن شیشه ای هوشمند

بررسی و قیمت پارتیشن شیشه ای هوشمند


پارتیشن شیشه ای هوشمند که بعضی اوقات به آن پارتیشن شیشه ای قابل سویچ نیز می‌گویند؛ در تعداد بسیاری از فضاها، از جمله مراکز تجاری، ادارات، آپارتمان‌های سطح بالای لوکس و خانه‌ها محبوب شده‌اند. منفعت گیری از این مدل پارتیشن‌ها به خصوص هنگامی زیاد تر مورد دقت قرار می‌گیرد که ساکنان ساختمان به جستوجو راه حل همه‌کاره‌تری می باشند. راه حلی که در عین نگه داری حریم خصوصی افراد، شفافیت، یکپارچگیِ فضا و دلبازی را به‌طور هم‌زمان فراهم کند. شیشه‌ های هوشمند که در قالب پارتیشن شیشه‌ای قابل سویچ به حالت شفاف و مات اراعه خواهد شد؛ دقیقا این کار را به بهترین شکل ممکن انجام خواهند داد. به‌طور خلاصه تنها با زدن یک دکمه یا کلید، فضاهای باز شفاف تشکیل شده با پارتیشن شیشه ای را به مناطقی کاملا خصوصی و خارج از دید تبدیل می‌کند. به علاوه پارتیشن‌های شیشه ای هوشمند گزینه‌ای دلنشین برای تحت تاثییر قرار دادن مشتریان در فضای دفاتر اداری می باشند. با این مقدمه می‌خواهیم در این مقاله به سراغ این پارتیشن‌های شیشه‌ای رفته و به بازدید آن از زوایای گوناگون بپردازیم.

پارتیشن شیشه ای هوشمند چیست؟

به زبان ساده پارتیشن اداری شیشه ای هوشمند یا قابل سویچ، به پشتیبانی جریان الکتریسیته کار می‌کند. این پارتیشن زمان روشن شدن شفاف بوده و در زمان خاموش شدن مات می‌بشود. این دیوارهای شیشه‌ای اساسا دارای لایه ‌ای از کریستال مایع می باشند. این لایه بین دو صفحه شیشه‌ای معمولی مهر و موم شده است. در نتیجه هر سه لایه در کنار یک‌دیگر و از نظر ظاهری به صورتی کامل یک پارچه، یک ورق شیشه را راه اندازی خواهند داد. به این علت این پانل‌های شیشه‌ای برای شفاف شدن نیاز به جریان الکتریکی دارند؛ و طبق معمول با یک ریموت یا دستگاه شبیه کنترل خواهد شد. مزیت این حالت این است که پارتیشن شیشه ای هوشمند به طور پیش‌فکر و در صورت قطع جریان برق حالتی مات دارد. به این علت در صورت قطع جریان الکتریسیته به هر علت، شیشه از حالت مات به حالت شفاف سویچ نمی‌کند.

ادامه مطلب
وقتی همکاری ایده‌هایمان را می‌دزدد چطور رفتار کنیم؟

روش کار پارتیشن شیشه ای هوشمند

به‌طور خلاصه هنگامی جریان الکتریکی از لایه یا فیلم کریستال مایع عبور می‌کند؛ صفحه شیشه‌ای این پارتیشن شفاف به نظر می‌رسد. شفاف بودن شیشه در این حالت به این علت است که مولکول‌های فیلم کریستال مایع در یک راستا قرار می‌گیرند. در نتیجه این حالت اجازه عبور نور را از خود خواهند داد. در روبه رو هنگامی هیچ جریان الکتریسیته‌ای در لایه کریستال مایع وجود ندارد؛ این لایه در حالت خاموش قرار گرفته و مولکول‌های حاضر در آن در یک راستا نبوده و در نتیجه اجازه عبور کامل نور را نمی‌دهند. به این علت در این حالت پارتیشن شیشه ای هوشمند مات به نظر می‌رسد. در واقع در حالت خاموش مولکول‌های فیلم به‌طور اتفاقی قرار گرفته‌اند؛ و مانع از عبور نور خواهد شد.

بهترین کاربردهای پارتیشن شیشه ای هوشمند

این نوع پارتیشن به علت قابل سویچ بودن، گزینه‌ای همه‌کاره است؛ که می‌تواند در تعداد بسیاری از فضاها مورد منفعت گیری قرار بگیرد. به گفتن مثال شیشه هوشمند هم در خانه‌های مسکونی و هم در ساختمان‌های تجاری و اداری قابل منفعت گیری می باشند.

ادامه مطلب
۱۰ ویژگی مهم تیم‌ها در استارتاپ‌های موفق؛ سرمایه‌گذارها بخوانند
آخرین مطالب

با این وجود از آنجایی که این پارتیشن‌ها می‌توانند به‌راحتی بین حالت شفاف و مات تحول حالت دهند؛ برای منفعت گیری در فضاهای و کاربری‌های زیر ایده‌آل می باشند:

  1. اتاق‌های مدیر عامل، اعضای هیئت مدیره و دیگر دفاتر خصوصی نیازمند تامین حریم خصوصی در شرایط خاص، همانند جلسات حساس
  2. قسمت‌های انتظار بیمارستان، اتاق‌های درمان و اتاق‌های عمل. به گفتن مثال وجود پارتیشن شیشه ای هوشمند در اتاق عمل به حذف منفعت گیری از پرده‌های این اتاق پشتیبانی می‌کند. پرده‌هایی که طبق معمول در انتشار کردن میکروب‌ها در بیمارستان‌ها نقش محسوسی دارند.
  3. اتاق‌های نمایش در نمایشگاه‌های گوناگون
  4. فضاهای پذیرایی در دفاتر اداری
  5. سرویس بهداشتی در اتاق‌های هتل و خانه. در این شرایط امکان تشکیل حریم خصوصی فضای دستشویی و حمام بدون محدود کردن جریان نور وجود خواهد داشت.
  6. تشکیل تقسیم‌بندی قابل سویچ بین فضاهای گوناگون همانند اتاق و نشیمن و… در خانه‌ها و آپارتمان‌ها
  7. منفعت گیری از شیشه هوشمند در انواع درهای شیشه‌ای، از جمله درهای ریلی و لولایی
ادامه مطلب
رویداد و مدیریت رویداد چیست؟

به‌طور خلاصه نیز می‌توان مثال‌های زیر را از مزایا و کاربردهای این پارتیشن‌ها در هر فضایی دانست:

دفاتر اداری

  1. جداسازی قسمت‌های گوناگون همانند اتاق مدیریت، جلسات و کارمندان برای نگه داری حریم خصوصی و تمرکز زیاد تر
  2. تشکیل اتاق‌های کنفرانس موقت یا فضاهای همکاری مشترک با امکان تنظیم شفافیت شیشه‌ها
  3. کنترل نور طبیعی برای افزایش منفعت‌وری و صرفه‌جویی در مصرف انرژی

فضاهای تجاری

  1. ویترین‌های دلنشین و پویا که با تحول حالت در ساعات غیرکاری، امنیت فروشگاه را نگه داری می‌کنند.
  2. تشکیل اتاق‌های پرو مدرن و مجزا با نگه داری دید کلی بر فروشگاه
  3. نمایش دلنشین محصولات و برندینگ مؤثر در فضاهای نمایشگاهی و خرده‌فروشی

منازل مسکونی

  1. حمام‌های مدرن و لوکس با امکان تنظیم مقدار دید و نگه داری حریم شخصی
  2. جداسازی فضاهای گوناگون همانند پذیرایی و نشیمن به طور موقت یا دائمی
ادامه مطلب
سیستم کنفرانس از ملزومات مهم همه اداره‌ها و سازمان‌ها_رنگو

هزینه و قیمت پارتیشن شیشه ای هوشمند

طبیعی است که قیمت پارتیشن شیشه ای هوشمند در قیاس با پارتیشن‌های شیشه‌ای معمولی زیاد گران‌تر باشد. این قیمت زیاد تر به دو علت مهم رخ می‌دهد. در درجه اول هزینه مواد اولیه به کار رفته در این پارتیشن‌ها زیاد تر است. در درجه دوم نیز فرآیند تشکیل لایه‌های شیشه در این پارتیشن پیچیده‌تر بوده و در نتیجه هزینه ساخت بالاتر می‌رود.

از سویی این پارتیشن‌ها نیز همانند دیگر پارتیشن‌های شیشه‌ای، کماکان در معرض خطرات صدمه در میانه حمل و نقل می باشند. به این علت حمل به محل و نصب پارتیشن شیشه ای هوشمند نیز پیچیده‌تر بوده و این به معنی عمل های اضافی و مراقبت زیاد تر است. در نتیجه این موارد نیز به‌طور قابل توجهی هزینه‌های منفعت گیری از این پارتیشن‌ها را افزایش می‌دهد. با این وجود این پارتیشن‌ها با دقت به کارایی زیاد دلنشین و سودمند خود، هم چنان زیاد مورد قیمت برای خرید می باشند. به همین جهت تنها پیشنهاد مهم در خرید آنها، انتخاب یک فروشنده یا تامین‌کننده مناسب و معتبر است. جایی که ضمانت‌های ملزوم را در اختیار شما گذاشته و از محصولات خود حمایتمناسبی به عمل آورد. پیشنهاد همیشگی در این عرصه نیز خرید محصول از تامین‌کننده‌ای است که خودش مسئولیت طراحی دکوراسیون داخلی و این چنین اجرا و در نتیجه نصب پارتیشن اداری را بر مسئولیت بگیرد.

ادامه مطلب
شیائومی سیستم عامل HyperOS، سیستم عامل اختصاصی را در گوشی های خود به کار می‌برد

نکات مهم پیش از خرید پارتیشن شیشه ای هوشمند

یک پانل شیشه‌ای قابل سویچ یا هوشمند شامل یک فیلم داخلی از کریستال مایع است؛ که بین دو ورقه شیشه‌ای چند لایه نگه داشته می‌بشود. این چنین لایه فیلم نمی‌تواند به‌طور کامل تا لبه‌های پانل برود. چراکه باید بخشی خالی مانده تا ورق‌های شیشه‌ای به هم بچسبند. به این علت همیشه یک حاشیه کوچک شفاف در اطراف لبه‌های شیشه در پارتیشن شیشه ای هوشمند وجود خواهد داشت. در واقع حتی وقتی که بقیه پانل شیشه‌ای مات باشد؛ این لبه‌ها شفاف باقی می‌همانند. یقیناً در زیاد تر اوقات لبه‌های بالا و پایین شیشه هوشمند را می‌توان در چارچوب پارتیشن نهان کرد. اما لبه‌های شفاف بر روی اضلاع عمودی شیشه وجود خواهند داشت. هرچند این قسمت را نیز می‌توان به پشتیبانی یک لایه بیرونی مات کرد. اگرچه در این صورت لبه‌های شیشه هوشمند حتی در صورت روشن شدن نیز مات باقی می‌همانند.

نصب پارتیشن شیشه ای هوشمند

هنگامی که تصمیم گرفتید که در چه نقاطی می‌خواهید از شیشه هوشمند منفعت گیری کنید؛ مشخصات و هرگونه سوالی را که دارید با یک تامین‌کننده معتبر یا تیم نصب پارتیشن شیشه‌ای بازدید کنید. بعد از این مرحله، فرآیند طراحی پارتیشن و سپس نصب آن اغاز می‌بشود.

salb-techna



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها