نهان کاری در زندگی مشترک؛ نشانه‌ها و روش برخورد

صحبت‌کردن برای حل پنهان کاری همسر


نهان‌کاری یکی از زنگ خطرها در رابطه عاطفی محسوب می‌بشود. گرچه شریک عاطفی نهان‌کار بالاخره رسوا می‌بشود، نشانه‌هایی برای پی‌بردن به نهان‌کاری او وجود دارد. در این مقاله درمورد نهان کاری همسر، نشانه‌های آن و روش برخورد با این حالت می‌گوییم. با ما همراه باشید.

منظور از نهان‌کاری در رابطه چیست؟

دیده‌اید افرادی را که تلاش می‌کنند هرطور شده رابطه عاطفی‌شان را نهان نگه دارند؟ گرچه امکان پذیر این افراد دلایل خاص خودشان را برای این حرکت ناخوشایند داشته باشند، شریک عاطفی این افراد با پی‌بردن به نهان کاری همسر یا شریک عاطفی خود حس ناامنی و سردرگمی می‌کند.

طبق معمول افرادی میل به نهان‌کاری در رابطه دارند که نمی توانند متعهد بمانند یا اهل روابط عاطفی پایدار و طویل‌زمان نیستند. امکان پذیر فرد نهان‌کار در فضای خصوصی رابطه زیاد مهر امیز حرکت کند، اما در فضاهای عمومی طوری حرکت می‌کند که انگار مجرد است و هیچ رابطه‌ای ندارد.

نشانه‌های نهان کاری در رابطه

۱. سکوت در شبکه‌های اجتماعی

طبق معمول زیاد تر افراد عکس‌های دونفره یا محتوایی از لحظات به‌یادماندنی‌شان را در شبکه‌های اجتماعی با دوستان و عزیزانشان به اشتراک می‌گذارند. همسرتان در شبکه‌های اجتماعی فعال است و هیچ نشانه‌ای از شما یا رابطه‌تان در صفحه او دیده نمی‌بشود؟ برخی افراد ذاتا علاقه‌ای به منتشرکردن لحظات خصوصی در فضای عمومی ندارند، اما اگر همسرتان محتواهایی از خودش و اطرافیان انتشار می‌کند اما حرفی از بودن شما نمی‌زند، امکان پذیر در حال نهان‌کاری و تلاشی عامدانه برای مجرد به‌نظررسیدن باشد.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
مصرف هیدروکسی کلروکین در دوره کرونا علتمرگ 17 هزار نفر شده است

۲. نبردن شما با خودش به محافل اجتماعی

افراد متأهل یا افرادی که رابطه عاشقانه جدی و طویل‌مدتی دارند، طبق معمول در محافل اجتماعی با شریک عاطفی‌شان وجود می‌یابند. یکی از نشانه‌های مهم نهان کاری همسر یا شریک عاطفی این است که حرفی از رابطه‌تان به دیگران نمی‌زند و در محافل خانوادگی و اجتماعی بدون شما حاضر می‌بشود. امکان پذیر علت این نهان‌کاری مرددبودن او برای عمومی‌کرن رابطه باشد.

۳. ابراز محبت نکردن در فضای عمومی

تعداد بسیاری از زوج‌ها در فضاهای عمومی با رفتارهایی همانند گرفتن دست یکدیگر محبتشان را ابراز می‌کنند. یکی از نشانه‌های نهان کاری همسر یا شریک عاطفی این است که در فضای خصوصی و دونفره زیاد بامحبت و عاشق‌پیشه است، اما در فضاهای عمومی هیچ حرکت محبت‌آمیزی نشان نمی‌دهد و اگر شما هم تصمیم ابراز محبت را داشته باشید، مانعتان می‌بشود.

۴. رفتارهای مشکوک

یکی از نشانه‌های نهان کاری در زندگی مشترک این است که همسرتان هیچ توضیح مشخصی به برخی سؤالات شما نمی‌دهد و همیشه تلاش می‌کند برخی مسائل را مخفی نگه دارد. این نهان‌کاری نشانه این است که او می‌خواهد شما را از دیگر جنبه‌های زندگی‌اش دور نگه دارد یا ترجیح می‌دهد اطلاعات بسیاری درمورد برخی فعالیت‌های او نداشته باشید.

ادامه مطلب
۸ نشانه فریب در رابطه و روش برخورد با آن

۵. تمایل نداشتن به رسمی‌کردن رابطه

زیاد تر زوج‌های موفق و متعهد بعد از گذشت وقتی اشکار و مطمعن از پایداربودن رابطه مایل‌اند رابطه‌شان را رسمی کنند. تردیدداشتن یا امتناع از رسمی‌کردن رابطه زنگ خطری است مبنی بر نهان‌کاری شریک عاطفی شما. امکان پذیر فرارکردن از رسمی‌شدن رابطه نشانه این باشد که شریک عاطفی شما اهدافی طویل مدت برای این رابطه ندارد.

۶. آشنانبودن با دوستان او

اگر دوستان شریک عاطفی‌تان از وجود شما یا جدی‌بودن رابطه‌تان بی‌خبرند، به‌گمان زیاد با شریکی نهان‌کار طرفید. این حالت گویای این است که شریک زندگی شما درمورد رابطه دونفره‌تان به دیگران چیزی نگفته است و ترجیح می‌دهد رابطه‌تان نهان باقی بماند.

۷. رابطه‌نداشتن با خانواده او

ملاقات‌نکردن اعضای خانواده شریک عاطفی یا دانستن اطلاعات مقداری درمورد آنها امکان پذیر نشانه این باشد که او تلاش می‌کند شما را از زندگی شخصی خود دور نگه دارد. این نهان‌کاری امکان پذیر به دلایل مختلفی از جمله هراس از کسب‌نکردن قبول خانواده یا جدی‌نبودن رابطه به‌قدر کافی برای معارفه به خانواده باشد.

۸. برنامه‌نداشتن برای آینده

تعداد بسیاری از شرکای عاطفی از آرزوهایشان برای آینده می‌گویند و برای رسیدن به این اهداف و آرزوها برنامه‌ریزی می‌کنند. بی‌میلی به برنامه‌ریزی برای آینده امکان پذیر نشانه این باشد که شریک عاطفی شما آدم وفاداری نیست یا واقعا آینده بلندمدتی را با شما فکر نمی‌کند. طبق معمول این‌گونه افراد نمی توانند به رابطه طویل‌زمان پایبند و متعهد بمانند.

۹. اشتراک‌گذاری نابرابر اطلاعات

نبوده است اعتدال در مقدار اطلاعات شخصی به‌اشتراک‌گذاشته‌شده بین شما دو نفر نشانه‌ای از نهان کاری در زندگی مشترک است. این قضیه امکان پذیر نشانه تعهدنداشتن شریک زندگی شما یا تمایل او به دورنگه‌داشتن شما از خودش باشد.

ادامه مطلب
ماهواره جاسوسی زمان جنگ سرد 400 قلعه رومی کشف‌نشده را آشکار کرد

۱۰. جشن‌نگرفتن مناسبت‌ها

در رویدادهای مهمی همانند تولد، تعطیلات یا جشن‌گرفتن دستاوردهای شخصی شریک عاطفی‌تان وجود ندارید؟ این نشانه آشکاری از نهان‌بودن رابطه عاطفی شما است. در یک رابطه سالم طبق معمول شرکای عاطفی مشتاق‌اند که لحظات مهم زندگی‌شان را با هم جشن بگیرند.

امکان پذیر حضورنداشتن شما در هیچ‌کدام از رویدادهای مهم زندگی شریک عاطفی‌تان نشانه این باشد که او عمدا شما را از دیگر جنبه‌های مهم زندگی‌اش جدا نگه می‌دارد که با نشانه‌های یک رابطه نهان هم‌خوانی دارد.

۱۱. ارتباطات محافظت‌شده

شریک عاطفی‌تان فقط در مکان‌های خصوصی با شما قرار می‌گذارد و زیاد تر اوقاتی که از هم دورید فقط با مطلب‌دادن ربط برقرار می‌کند و در وجود دیگران با شما تلفنی سخن بگویید نمی‌کند؟ این رفتارهای نهان‌کارانه نشانه این است که او می‌خواهد رابطه‌تان را مخفی نگه دارد.

۱۲. حالت نامشخص رابطه در شبکه‌های اجتماعی

زیاد تر افراد حالت رابطه‌شان را با آیکون‌هایی همانند قلب قرمز در کنار نام فرد یا مشخصا با درج واژه‌هایی همانند «متأهل» در تکه توضیحات شبکه‌هایی همانند اینستاگرام اشکار می‌کنند. اگر حالت شبکه‌های اجتماعی شریک زندگی‌تان نهان است یا بدتر از آن روی «مجرد» تنظیم شده، نشانه راحتی از تمایل او به نهان نگه‌داشتن رابطه‌تان است.

۱۳. یادنکردن از شما در او گفت‌وگوها

شریک عاطفی‌تان در او گفت‌وگوهایش با دیگران مدام وجود شما را تکذیب می‌کند یا به‌شدت نوشته سخن بگویید را تحول می‌دهد؟ این حرکت مشکوک نشانه این است که او از سخن بگویید‌کردن درمورد رابطه‌تان خجالت می‌کشد یا تلاش می‌کند رابطه را مخفی نگه دارد. در یک رابطه شفاف شرکای عاطفی طبق معمول در او گفت‌وگوهایشان با دیگران از یکدیگر یاد می‌کنند.

ادامه مطلب
چطور با همسرمان درمورد سکس سخن بگویید کنیم؟

۱۴. احساسات متناقض خودتان

یکی از بارزترین نشانه‌های نهان کاری همسر یا شریک عاطفی‌تان احساسات متناقض خودتان است. این احساسات امکان پذیر ناشی از ترکیب نشانه‌های مذکور و حس شهودی خودتان باشد. مطمعن به غرایز در این موقعیت مهم است، چون رابطه پنهانی امکان پذیر به عزت‌نفس و حس ارزشمندی شما صدمه بزند.

راه‌حل‌های برخورد با نهان کاری همسر یا شریک عاطفی

۱. احساسات‌تان را با او در بین بگذارید

اولین قدم برخورد با نهان‌کاری این است که درمورد احساسات متناقضتان با همسرتان سخن بگویید کنید. بدون خشمگینی و سرزنش‌کردن او سخن بگویید کنید و از تأثیر رفتارهای ناخوشایندش بر رابطه عاطفی‌تان بگویید. وقتی را برای سخن بگویید‌کردن انتخاب کنید که حالش خوب و آماده او گفت‌وگوست.

۲. سؤالات آشکار سوال کنید

از شریک عاطفی‌تان درمورد نقشتان در زندگی او و آینده‌ای که برای رابطه‌تان در نظر دارد، سوال کنید. از او بخواهید علت نهان‌نگه‌داشتن رابطه را برایتان توضیح بدهد و خوب به حرف های‌ها و دلایلش گوش کنید.

۳. حدومرز اشکار کنید

خواسته‌ها و حدومرزهایتان را آشکار برای شریک عاطفی‌تان توضیح بدهید. اگر می‌خواهید دیگران در جریان رابطه‌تان باشند، این را کاملا صریح به او بگویید. امکان پذیر بگوید نمی‌تواند خواسته‌هایتان را برآورده کند. در این صورت باید فکر کنید و برای ادامه یا آخر‌دادن به رابطه بهترین تصمیم را بگیرید.

ادامه مطلب
عشق وسواسی؛ ۱۰ نشانه‌ای که باید جدی بگیرید

۴. به خواسته‌هایتان فکر کنید

از خودتان سوال کنید:

  • چرا با این فرد در رابطه‌اید؟
  • آیا این رابطه با قیمت‌ها و نیازهایتان همخوانی دارد؟
  • چرا باید رابطه‌ای پنهانی را ادامه بدهید؟

امکان پذیر هراس از تنهاماندن یا هرچیز دیگر علتادامه‌دادن رابطه شده باشد. با بازدید حالت و اشکار‌کردن هدفتان از رابطه بهتر می‌توانید تصمیم بگیرید.

۵. رابطه را برسی کنید

برای برسی این که رابطه واقعا نیازها و انتظارات شما را برآورده می‌کند یا نه، یک قدم به عقب بردارید. جنبه‌هایی همانند رضایت عاطفی، احترام و رشد متقابل را بازدید کنید. اگر نهان کاری همسر یا شریک عاطفی‌تان علتشده زیاد تر اوقات حس ناامنی و ناراحتی کنید، سخن بگویید‌ها و کوششهای شما تبدیل تغییرات مثبت نمی‌بشود یا به‌رغم گفتن نیازهایتان شریک زندگی‌تان هم چنان مایل به نهان‌کردن رابطه است، امکان پذیر زمان آن رسیده باشد که به آخر رابطه فکر کنید.

کلام پایانی

نهان کاری همسر یا شریک عاطفی‌تان بی‌توجهی آشکار به قیمت‌های شما است. او گفت‌وگویی آرام را با او اغاز کنید و نیازهای خود و تأثیر منفی رفتارهایش را توضیح دهید. در رابطه سالم، ملزوم نیست برای دیده‌شدن بجنگید. شما باید در رابطه‌ای باشید که به شما حس ارزشمندی بدهد نه این که این حس خوشایند را از شما سلب کند.

شما چه توانایی‌ای از نهان کاری همسر دارید؟ لطفا نظرات و ازمایش ها ارزشمندتان را با ما و همراهان عزیزمان در بین بگذارید.

اگر می‌خواهید علت تعداد بسیاری از رفتارهای شریک عاطفی، یا حتی خودتان را در رابطه فهمید شوید، حتما این کتاب را بخوانید.



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها