سبک‌ترین عینک حقیقت افزوده تجهیزبه هوش مصنوعی رونمایی شد

سبک‌ترین عینک واقعیت افزوده مجهز به هوش مصنوعی رونمایی شد


شرکت اوپو تازه ترین عینک حقیقت افزوده خود را در کنگره جهانی موبایل رونمایی کرد. این دستگاه با نام اوپو ایرگلس ۳ نمونه اولیه از این عینک بوده که در آن مجموعه‌ای از قابلیت‌های هوشمند وجود دارد.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مطابق گزارش انتشار شده در تک کرانچ، این عینک دارای اندازه معمولی با شیشه شفاف است. لنزهای درون این عینک امکان نمایش تصاویر رنگی را به کاربر خواهد داد و به حرف های شرکت سازنده می‌توان آن را سبک‌ترین عینک حقیقت افزوده دو چشمی جهان نامید.

مطابق اظهار اوپو این عینک تنها ۵۰ گرم وزن دارد و می‌تواند به راحتی و برای منفعت گیری روزانه مورد منفعت‌برداری قرار بگیرد. پیشرفت‌های فنی و نازک کردن قاب و اراعه یک توانایی خوب و پیشرفت‌های بسیاری در این عینک انجام شده و نمایشگرهای اپتیکال نازک نیز در آن به کار رفته است.

ادامه مطلب
تلاش گوگل برای گسترش هوش مصنوعی تازه با امکان داستان سرایی در رابطه زندگی کاربر

ضخامت موج برهای رزینی برای تصویربرداری در این عینک زیاد اندک بوده و داده‌های مربوط به تصاویر نیز درون عینک از طریق پروژکتورهای میکرو ال ای دی با روشنایی هزار نیت در هر چشم جمع آوری خواهد شد. ضریب ناکامی در این عینک ۱.۷ است که با دقت به نزدیک بودن به ضریب ۱.۵ شیشه اثرات رنگین کمانی در زمان برخورد نور به شیشه به شدت افت اشکار کرده است.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
مایکروسافت نسخه جدید Paint را به یک ویژگی فتوشاپ مجهز می‌کند

در فریم این عینک هوشمند بلندگوها قرار دارند که می‌توانند برای برقراری تماس و یا تعامل با اپلیکیشن‌ها مورد منفعت گیری قرار بگیرند. اوپو با مقصد افزایش کیفیت توانایی کاربری و بهبود حریم خصوصی از فناوری میدان صوتی معکوس منفعت گیری کرده است. بدین ترتیب با این فناوری افراد نزدیک به کاربر نمی توانند صدای بلندگوهای عینک را بشنوند. این در حالی است که مطابق ادعای اوپو کیفیت صدا برای کاربر زیاد غنی و عمیق خواهد می بود. کاربر از طریق صفحات لمسی روی فریم‌ها می‌تواند آن را کنترل کند. با اهمیت ترین ویژگی در این عینک وجود یک دستیار صوتی هوش مصنوعی است که مبتنی بر مدل زبانی بزرگ بوده و روی مدل زبانی بزرگ AndesGPT شرکت اوپو فعال است.

این عینک اکنون می‌تواند عملکردهای اولیه از قبیل تماس‌های صوتی پخش موسیقی و مرور تصاویر رنگی را انجام دهد. در نسخه‌های بعدی ترجمه اطلاعات سلامتی و تناسب اندام و ناوبری نیز به آن اضافه خواهد شد.

ادامه مطلب
به حرف های محققان هوش مصنوعی می تواند فریب دادن را آموزش ببیند



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها