چین در سال ۲۰۲۴ به پرتاب نسل تازه راکت‌های Long March ادامه می‌دهد

چین در سال ۲۰۲۴ به پرتاب نسل جدید راکت‌های Long March ادامه می‌دهد


نسل تازه راکت‌هایLong March چین به نام‌های Long March 6C و  Long March 12 در ادامه سال ۲۰۲۴ برای پرتاب حداکثر جرم ۲۰۰۰ کیلوگرمی و ماهواره‌ها مورد منفعت گیری قرار خواهند گرفت.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، چین در ادامه سال میلادی تصمیم دارد در عرصه پرتاب‌های فضایی قابلیت‌های خود را تحکیم کرده و از چند راکت تازه لانگ مارچ رونمایی کند. بزرگ موشک سازی در این سرزمین زیر نظر علوم و فناوری هوافضای چین فعالیت کرده و اکنون پروازهای آزمایشی را برای موشک‌های تازه انجام خواهند داد.

موشک Long March 6C نسل تازه راکت Long March 6A است که به گفتن تنها راکت با هسته پیشران مایع و بوسترهای جانبی سوخت جامد در چین مورد منفعت گیری قرار می‌گیرد. قرار است این راکت در نیمه اول امسال پرتاب خود را از مرکز ماهواره تای یوان در شمال چین انجام دهد.

ادامه مطلب
گام جدید اپل برای حمایت از محیط زیست؛ حذف لوازم جانبی چرمی آیفون و اپل واچ

یوان شنگ کارشناس علوم موشکی در آکادمی فناوری فضایی شانگهای در مصاحبه خود در تلویزیون مرکزی چین خبرداد: این موشک با ۴۳ متر طول دارای سه موتور کروزن اکسیژن مایع بوده و می‌تواند برای ماموریت‌های پرتابی برای حمل جرم ۲۰۰۰ کیلوگرمی مورد منفعت گیری قرار بگیرد. این چنین این راکت می‌تواند در ماموریت‌های پرتابی پر بسامد نیز ظرفیت خود را افزایش دهد.

این سازمان راکت قوی فرد دیگر به نام  Long March 12 را در حال گسترش دارد که به طور دو مرحله‌ای ساخته شده و با سوخت نفت سفید می‌تواند ۱۰ هزار کیلوگرم جرم را به مدار پایینی زمین رساند. این چنین امکان حمل حداکثر ۶۰۰۰ کیلوگرم تا مدار خورشید همگام وجود دارد. این ماهواره با مقصد تحکیم قابلیت‌های چین در پرتاب ماهواره تشکیل شده است. پرتاب Long March 12 نیز از مرکز پرتاب تجاری تازه چین Wenchang صورت گرفت. حمل این راکت قوی با قطر ۳.۸ متر به طور زمینی از طریق راه آهن انجام می‌بشود.

ادامه مطلب
هدست ویژن پرو می‌تواند با کاربردهای سازمانی در میانه جراحی و آموزش منفعت گیری بشود

چین تا بحال مجموعه بسیاری از راکت‌های  Long March  را گسترش داده که برای نخستین بار در سال ۱۹۷۰ پرتاب شدند. پیش از این در موشک‌های قدیمی از پیشران‌های سمی و هایپرگولیک منفعت گیری می‌شد. اما در موشک‌های تازه برای سوخت از نفت سفید و سوخت هیدروژن مایع در دهه ۲۰۱۰ منفعت گیری شده است.



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها