هوش مصنوعی می‌تواند بلایای طبیعی را سریعتر از موعد اظهار کند_رنگو

هوش مصنوعی می‌تواند بلایای طبیعی را زودتر از موعد اعلام کند


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی رنگو

سیل یکی از موضوعات مهم از بلایای طبیعی بوده که هشدار سریع زمان آن می‌تواند برای ساکنین موثر باشد. اکنون محققان با پشتیبانی هوش مصنوعی موفق به ساخت ابزاری شده‌اند که امکان هشدار سریع زمان وقوع سیل را خواهد داشت.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فراهم کردن زمان مناسب برای تصمیم گیری و محافظت از ساکنان در برابر سیل در منطقه از طریق یک ابزار هشدار اولیه می‌تواند زیاد موثر باشد. ابزار تازه محققان می‌تواند ۴۸ ساعت سریعتر نسبت به وقوع سیل هشدار داده و به ساکنان امتداد رودخانه‌ها نهرها و مناطق ساحلی پشتیبانی کند.

ابزار تازه محققان با نام شاخص مرطوب مبتنی بر هوش مصنوعی بوده و آموزش آن نیز بر پایه داده‌های آزاد در دسترس که بر خطر سیل موثر می باشند انجام شده است. تصاویر ماهواره‌ای پیش‌بینی‌های مربوط به آب و هوا و اطلاعات در رابطه سطح آب دریا و سطح زمین و توپوگرافی‌های به دست آمده می‌تواند داده‌هایی را برای آموزش مهیا کند.

ادامه مطلب
انتشار کردن ویدیوی کالبد شکافی ویژن پرو پیچیده‌ترین سخت‌افزار تاریخ اپل را مشخص می کند

یقیناً محاسبه حرکت و تجمع آب در مناظر  مقداری دشوار است چون پارامترهای تعداد بسیاری می‌تواند روی این حرکت و نحوه تجمع آب موثر باشند. هوش مصنوعی می‌تواند با گسترش مدل شاخص مرطوب این پیچیدگی را آسان‌تر کرده و مدیریت آن را بهتر کند. رولند لو از محققان این پروژه با پشتیبانی اصول طراحی خاص در این مدل و با پشتیبانی داده‌های منتخب توانست هوش مصنوعی را با فهمیدن درستی از حرکت توزیع و تعامل آب با محیط آشنا کند.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
شناسایی یک انفجار رادیویی مربوط به ۸ میلیارد سال پیش

یه حرف های محققان هشدار سریع زمان باید دقیق باشد تا افراد نسبت به آن مطمعن کنند. محاسبات دقیق نیز زیاد مهم بوده به طوری که بتوان از داده‌های تشکیل شده برای موارد دیگر همانند مدیریت آب و هوای بارانی در آینده منفعت گیری کرد. به همین علت محققان از یادگیری ماشینی علمی به گفتن شاخه‌ای از هوش مصنوعی برای مختصر کردن زمان محاسبات و این چنین افزایش دقت فیزیکی منفعت گیری کردند.

دسته بندی مقالات

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

سلامت و تندرستی



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها