۱۱ نظر برای اغاز بهتر سال نو_رنگو

فروشگاه چطور - مجموعه صوتی غلبه بر خجالت و کمرویی


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی رنگو

سال تازه فراتر از تغییرات ظاهری است. آیا به تجربیاتمان در این سال، پیروزی‌ها و ناکامی‌ها و نگرش و رفتارهای خود هم توجهی می‌کنیم؟ آیا می‌خواهیم سال تازه را نیز با همان منِ قدیمی طی کنیم؟ سال تازه فصل نوشدن است و زمان آن که در درون نیز تحول کنیم. در ادامه چند نظر برای شروعی نو در سال تازه داریم. امیدواریم سال پربرکتی در پیش داشته باشید.

۱. خود را از قبل رها کنید

قبل ما با انواع توانایی‌ها و رویدادهای تلخ و شیرین گره خورده است. سال تازه فرصتی برای بازبینی ازمایش ها سال قبل و تجدید نظر در برخی از کارها، نگرش‌ها و رفتارهاست. سال تازه فرصتی عالی است که برخی عادت‌ها و رفتارهای قبل را اصلاح کنیم. این تحول امکان پذیر ابعاد مختلفی داشته باشد؛ از اصلاح باورهای نادرست گرفته تا فراموش‌کردن ناکامی‌ها و حذف عادت‌های نامناسب.

۲. بر زمان حال تمرکز کنید

به اکنون و زمان حال دقت کنید، امروز چه چیزی می‌طلبید و چه آرزویی دارید؟ چه چیزی امروز بیشترین اهمیت را در زندگی شما دارد؟ به چه کاری زیاد تر از همه عشق می‌ورزید؟ چه چیزی انگیزه و اشتیاق شما را بیدار می‌کند؟ جواب به این سوال‌ها هرچه باشد، همان با اهمیت ترین چیز در زمان حال می‌بشود.

ادامه مطلب
اپل با برگزاری یک نمایشگاه عکاسی قوت آیفون 15 پرو مکس را به نمایش می‌گذارد

۳. عوامل حواس‌پرتی را حذف کنید

تلفن همراه، ایمیل‌ها و یادآورهای گوناگون و هر چیزی که عامل سردرد و حواس‌پرتی است، همه را کنار بگذارید. حتی اگر شده برای نیم تا یک ساعت از دنیای مجازی فارغ شوید. در همین زمان به فعالیت‌هایی دیگر به‌خصوص کارهای موردعلاقه خود مشغول شوید. سپس از این که همه شد، مجدد زمان هست که به دل‌مشغولی‌های دیگر برسید.

۴. خوشبختی و خوشحالی را در زمان حال دریابید

خوشحالی و خوشبختی چیزهایی نیستند که با دستیابی به فلان مقصد یا خرید بهمان کالا به دست آیند. خوشبختی یک مقصد نیست که بخواهید به آن برسید. همین اکنون هم می‌توانید حس خوشحالی کنید، یقیناً اگر یاد بگیرید که آن را در چیزهای کوچک زندگی ببینید. برای مثال هنگامی مشغول به کاری هستید که به آن عشق می‌ورزید، خوشحال و خوشبختید. بودن در کنار عزیزان و دوستان همدل نیز نمود‌هایی از این خوشبختی به شمار می‌روال.

ادامه مطلب
ربات جراح «داوینچی» با سوزاندن روده یک بیمار، علتمرگ او شد

۵. عادت به شکرگزاری را در خود تحکیم کنید

چه از دید روان‌شناختی و چه از دید فیزیولوژیک، شکرگزاری برای سلامت جسم و روان ما سودمند است. دکتر رابرت اِمونز، استاد دانشگاه کالیفرنیا، با همکارش تحقیقی مفصل درمورد آثار شکرگزاری انجام داده است. نتایج این تحقیقات حاکی از این‌ می باشند که سپاس‌کردن نه‌تنها استرس و افسردگی را افت می‌دهد، بلکه علتکاهش سختی خون نیز می‌بشود! این تنها بخشی از مزایا سپاس است.

۶. خود را به فعالیت بدنی زیاد تر متعهد کنید

احتمالا سال قبل در انجام ورزش روزانه یا هفتگی اهمال کرده‌اید. احتمالا سرتان شلوغ بوده و زمان پیاده‌روی نداشته‌اید. هرچقدر هم که سرتان شلوغ باشد، نباید ورزش‌کردن را فراموش کنید. قرار نیست ورزشکار حرفه‌ای شوید، اما می‌توانید در هفته دست‌کم چندهزار قدمی پیاده‌روی کنید یا هر ورزش فرد دیگر را که دوست دارید انجام دهید. آنچه مهم است، تشکیل یک برنامه منظم و پایبندماندن به آن است. زمان سال نو و روزهای تعطیلات می‌تواند برای تشکیل این برنامه تازه مناسب باشد.

ادامه مطلب
گوگل با همکاری باشگاه لیورپول هوش مصنوعی را به فوتبال می‌آورد_رنگو

۷. حتما به‌قدر کافی بخوابید

آیا شما هم از آن افرادی هستید که خواب را قربانی برنامه‌های کاری و تفریحی خود می‌کنند؟ باید به شما هشدار بدهیم که خواب ناکافی نه‌تنها گمان ابتلا به بیماری‌هایی همانند دیابت، امراض قلبی و مغزی را افزایش می‌دهد، بلکه علتمی‌بشود نتوانید درست فکر کنید. بعد در سال تازه تصیم بگیرید که مقداری زیاد تر بخوابید!

۸. برای تحکیم روابط اجتماعی خود برنامه‌ریزی کنید

در سال تازه به فکر تشکیل روابط تازه با آدم‌های سالم و مناسب و حذف روابط سمی باشید. تحقیقات تعداد بسیاری حاکی از این بوده‌اند که روابط اجتماعی مناسب علتافزایش طول عمر و زندگی شادتر خواهد شد. به این علت اگر از نعمت دوستان خوب منفعت‌مندید، هوای‌ آنها را در سال تازه داشته باشید. اگر هم فردی دور و برتان نیست، از زمان سال تازه برای پیداکردن دوستان تازه یا سرزدن به آشنایان و دوستان قدیمی منفعت گیری کنید.

ادامه مطلب
درختان با گرم‌شدن آب‌و‌هوا برای تنفس تلاش می‌کنند

۹. به دیگران پشتیبانی کنید

سال تازه فرصتی مجدد برای انجام کارهای خیر و پشتیبانی به دیگران است. ما انسان‌ها در زندگی اجتماعی به پشتیبانی و همکاری یکدیگر نیازمندیم. چه بسا برخی از ما دچار بیماری، گرفتاری و مشکلاتی هم باشیم. اگر کاری از دست ما برمی‌آید، کوتاه نکنیم. حتی اگر نمی‌توانیم به لحاظ مالی گره‌گشا باشیم، می‌توانیم به شکل‌های دیگر این چنین کنیم. به‌قول شاعر: «ابرو گشاده باش، چو دستت گشاده نیست.» حتی با بازدید جهانی ۲میلیارد نفر اشکار شده است که اکثر آنها پشتیبانی‌کردن به دیگران و بخشندگی را عاملی مهم در حس خوشبختی خود می‌دانند.

۱۰. یادگیری همیشگی را به عادت خود تبدیل کنید

آیا زبانی خارجی هست که همیشه دوست داشته‌اید یادش بگیرید؟ آیا سازی هست که علاقه داشته‌اید آن را بنوازید اما زمان نکرده‌اید در کلاس‌هایش شرکت کنید؟ همه ما کارها و علایقی داریم که احتمالا به‌خاطر گرفتاری‌ها و تعهدات کاری وقتی برای آنها نداشته‌ایم. سال تازه فرصتی برای یادگیری یک توانایی یا یک فن یا جستوجو‌کردن یک سرگرمی تازه را به ما می‌دهد یقیناً به شرط این که اراده ملزوم و ضمانت کافی برای زمان‌گذاشتن را در خود تشکیل کنیم. در تحقیقی دلنشین با ۲۲۱ نفر شرکت‌کننده ۶۰ تا ۹۰ساله، آنهایی که فعالیت‌های ذهنی و شناختی همانند یادگیری یک توانایی تازه داشتند، از گروه دیگر که فقط به موسیقی گوش می‌دادند، حافظه‌ای نیرومندتر و ذهنی پویاتر داشتند. خلاصه مغز ما نیز همانند بدن ما به فعالیت نیاز دارد تا سرحال و قوی بماند. بعد از آن غافل نشویم.

ادامه مطلب
۱۰ پیش درآمد موفق در تاریخ سینما

۱۱. چکاپ‌های دوره‌ای را فراموش نکنید

تعداد بسیاری از ما احتمالا در طول سال به هزارویک علت از مراجعه به پزشک و دندان‌پزشک برای بازدید دوره‌ای وضع سلامت جسم خود غفلت کرده باشیم. سال تازه به ما فرصتی مجدد می‌دهد تا چکاپ‌های دوره‌ای را انجام دهیم. فراموش نکنیم تعداد بسیاری از بیماری‌ها اگر به‌موقع شناسایی شوند، قابل‌درمان‌اند. بعد قبل از دیرشدن، حواسمان به خودمان باشد.

شما نظر بدهید

چه نظر فرد دیگر برای شروعی بهتر در سال نو دارید؟ نظرات خود را با ما و دیگر خوانندگان در بین بگذارید.


راهکارهای مقابله با اضطراب اجتماعی و کمرویی را در این مجموعه صوتی یاد بگیرید؛


تا بتوانید شبکه ارتباطات اجتماعی خود را تحکیم کنید.




دسته بندی مقالات

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

سلامت و تندرستی



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها