۵ تا از بدفروش‌ترین خودروهای چینی کدام است؟_رنگو

5 تا از بدفروش‌ترین خودروهای چینی کدام است؟


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی رنگو

زمان انتخاب ماشین شما باید یقین باشید که می‌توانید یک ماشین را بعد از خرید، در کمترین زمان ممکن در بازار به فروش برسانید؛ در غیر این صورت چالش‌های بسیاری را توانایی خواهید کرد. در این بین، خودروهای چینی مدام محل مناقشه در بازار ایران می باشند. هر چند برخی از این خودروها بین مصرف‌کننده ایرانی محبوب‌اند؛ اما با نگاهی به فهرست بدفروش ترین خودروهای چینی هم می‌توانید چند گزینه را مشاهده کنید. سایت همراه مکانیک در مطلبی که انتشار کرده، به معارفه ۵ تا از بد فروش ترین خودروهای چینی بازار ایران پرداخته که ما هم در اینجا آن نوشته را انتشار کردیم. تا آخر حتما با ما همراه باشید.

بدفروش ترین خودروهای چینی بازار ایران

بد فروش بودن یک ماشین تنها به انتظار زمان زمان طویل برای اشکار شدن مشتری در بازار مربوط نمی‌بشود. بلکه در خصوص خودروهای بد فروش چینی باید دقت داشته باشید که طبق معمول ناچار خواهید شد آن‌ها را زیر قیمت واقعی در بازار بفروشید. این نوشته از نظر مالی هم امکان پذیر برای شما زیان و زیان بسیاری به همراه داشته باشد. بازدید‌های کارشناسان همراه مکانیک از حالت خرید و فروش بازار، نتایج جالبی را به همراه داشته است. ۵ مورد از بد فروش ترین خودروهای چینی حاضر در ایران عبارت‌اند از:

۱. جک J4

جک J4 یکی از خودروهای مونتاژی شرکت کرمان موتور است. کرمان موتور محصولات پرطرفداری در بین خودروهای چینی همانند جک S3 را روانه بازار کرده است. اما جک جی ۴ موفق نشد آن طور که باید و احتمالا نظر مثبت بازار ماشین ایران را جلب کند. این ماشین اکنون نیز در بازار تشکیل می‌بشود.

ادامه مطلب
گوگل پشتیبان کاربران خود در برابر شکایت‌های مربوط به کپی رایت هوش مصنوعی

یکی از نشانه‌های قرار گرفتن جک J4 در بین بد فروش ترین ماشین های چینی، فاصله کم بین قیمت کارخانه و بازار آن است. در اسفند ۱۴۰۲، فاصله کمتر از ۶۰ میلیون تومان بین قیمت درب کارخانه و بازار این ماشین وجود دارد.

با اهمیت ترین انتقاد داخل شده به این ماشین، ضعف پیشرانه است. موتور ۱.۵ لیتری این ماشین حداکثر قوت ۱۰۳ اسب بخار را تشکیل می‌کند و شتاب صفر تا صد آن نزدیک به ۱۴ ثانیه زمان می‌برد. این مشخصات برای علاقه‌مندان به شدت چندان وسوسه کننده نیست. مصرف سوخت ترکیبی ۷.۸ لیتر این ماشین هم آن را در جمع خودروهای نسبتا پرمصرف قرار می‌دهد.

ادامه مطلب
طراحی نوعی کفش خاص که برای دوندگان گسترش یافته است

با نگاهی به آپشن‌های جک J4، جای خالی سانروف، نمایشگر مرکزی، صندلی برقی، گرمکن صندلی و مواردی از این دست به چشم می‌خورد. ترمز عقب این ماشین هم از نوع کاسه‌ای است که یه نقطه ضعف به حساب می‌آید.

طراحی جک J4 در قسمت داخلی و خارجی فاصله نسبتا بسیاری با هم دارند. طراحی داخلی از المان‌ها و ویژگی‌های قابل قبولی برخوردار است؛ اما در بدنه ماشین طراحی ساده و تقریبا بدون هیچ‌گونه ایده خلاقانه را مشاهده می‌کنید.

توانایی رانندگی با خودروهای گوناگون نیز مدام محل مناقشه است. بازدید نظرات برخی از رانندگان جک J4 مشخص می کند که آن‌ها از سیستم تعلیق نسبتا خشک، نفوذ صدا به داخل کابین در شدت‌های بالا و مشکلات برقی ماشین گله های‌مند می باشند.

۲. تیگارد X35

در بین بد فروش ترین خودروهای چینی باید به تیگارد X35 هم اشاره کنیم. حقیقت از این قرار است که علت بازار نه چندان مناسب این ماشین، بیشتر از آنکه ناشی از مشخصات فنی و ویژگی‌های طراحی آن باشد، مربوط به ناشناخته بودن تیگارد X35 است.

سانیار موتور پارسیان نام شرکت اراعه کننده این ماشین در ایران است که سابقه چندانی ندارد. ضمن این که اراعه تیگارد X35 در تعداد محدود صورت گرفته است. به‌همین علت خریداران در بازار نسبت به آن شناخت کافی ندارند و با احتیاط برخورد می‌کنند.

شبکه خدمات بعد از فروش این سرزمین در سطح سرزمین نیز آن طور که باید و احتمالا کامل نیست. ضمن این که تعمیرکاران حرفه‌ای و متخصص تیگارد X35 نیز راحت اشکار نمی‌شوند.

ادامه مطلب
قابلیت Circle to Search برای جستجوی بهتر در گوگل به گلکسی اس ۲۴ می‌آید

در کنار این موارد باید دقت داشته باشید که نسبت به قیمت ماشین انتظار وجود آپشن‌های رفاهی بیشتری در آن می‌رود. به‌گفتن مثال خبری از دوربین ۳۶۰ درجه، تهویه مطبوع اتوماتیک، اتوهلد و برخی از رادارهای کمکی راننده در این ماشین نیست. این چنین قسمت بار ماشین هم ظرفیت چندان بسیاری ندارد. برخی از رانندگان هم نسبت به کارکرد کند گیربکس اتوماتیک تیگارد X35 گله های دارند.

۳. مکث تیارا

مکث تیارا یکی از خودروهای چینی است که در سال ۲۰۲۱ طراحی شد و به فاصله کوتاهی توسط مکث موتور روانه بازار ایران گردید. مکث تیارا زیاد تر به گفتن یک شاسی بلند خانوادگی با ظرفیت ۷ نفر شناخته می‌بشود. مشخصات فنی این ماشین علتشده تا هیچ‌گاه نتوان به آن لقب خودروی اسپرت داد.

قوت موتور ۱۵۵ اسب بخار و گشتاور ۲۱۵ نیوتن متر علتمی‌بشود در وهله اول فکر کنید با پیشرانه قوی مواجه هستید. این در حالی است که وزن ۱۶۱۰ کیلوگرمی مکث تیارا همه معادلات را به هم می‌زند. مشخصات فنی پیشرانه در قیاس با وزن سنگین ماشین چندان هم ایده‌آل نیست.

دلایل قرار گرفتن مکث تیارا در جمع خودروهای بد فروش چینی هم تا حد بسیاری همانند به تیگارد ایکس ۳۵ است. این ماشین نیز در تعداد محدود ظرف سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲روانه بازار شد. خدمات بعد از فروش چندان مناسبی ندارد. تعداد بسیاری از تعمیرکاران هم نسبت به آن آشنایی کافی ندارند. ضمن این که مکث تیارا نسبت به کیفیت سوخت حساسیت بسیاری دارد.

ادامه مطلب
ساخت عکس اشخاص با منفعت گیری از هوش مصنوعی Gemini گوگل به علت اشتباه متوقف شد

۴. راین R3

خودروسازی راین در شهریور سال ۱۴۰۱ ماشین راین R3 را روانه بازا کرد. یک هاچ بک کراس شگفت که اصلا در بازار مورد دقت قرار نگرفت. با اهمیت ترین علت قرارگیری این ماشین در جمع بد فروش ترین خودروهای چینی، طراحی شگفت آن است. سبک طراحی این ماشین مربوط به دو دهه قبل است. هیچ یک از قسمت‌های بدنه راین R3 هماهنگی ندارند. در کابین این ماشین نیز خبری از خلاقیت نیست و همه تکه‌ها در نهایت سادگی طراحی شده‌اند.

پیشرانه قدیمی با موتور ۱.۳ لیتری تنفس طبیعی برای راین R3 تعبیه شده است. قوت ۹۰ اسب بخار و گشتاور ۱۱۶ نیوتن متر نیز به خوبی مشخص می کند که با یک ماشین کاملا طبق معمول سروکار داریم. آپشن‌های رفاهی این ماشین هم چندان چشم‌گیر نیستند. خدمات بعد از فروش راین R3 در قیاس با سه ماشین قبلی هم در حالت ضعیف‌تری به سر می‌برد. در کل با دقت به قیمت راین R3، گزینه‌های به مراتب بهتری در بازار پیش روی شما قرار دارند.

۵. فردا T5

فردا T5 توسط شرکت فردا موتور در سال ۱۴۰۱ روانه بازار شده است. این ماشین هم تعداد مقداری اراعه شده و به همین علت ازمایش ها رانندگی بسیاری با آن در دسترس نیست. ضمن این که از نظر خدمات بعد از فروش و مکانیک ماهر هم در حالت ایده‌آل نیست.

ادامه مطلب
مطابق حرف های پژوهشگران نوشیدن آب از بطری پلاستیکی همراه با نوشیدن انبوهی از نانوپلاستیک‌ها خواهد می بود

وزن ۱۵۷۵ کیلوگرمی فردا T5 علتشده تا موتور ۱.۵ لیتری توربو با قوت ۱۵۶ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر، پیشرانه متوسط برای آن به‌حساب بیاید. طراح داخلی و خارجی این ماشین هم استاندارد است و خبری از شگفتانه‌های شوق انگیز در هیچ قسمت طراحی فردا T5 نیست. مصرف سوخت نزدیک به ۷.۸ لیتر ترکیبی را برای آن ناظر هستیم. در محدوده قیمت این ماشین، رقبای قابل توجهی در بازار وجود دارند.

کلام پایانی

در این نوشته به معارفه ۵ تا از بد فروش ترین خودروهای چینی بازار ایران پرداختیم. دقت داشته باشید که بد فروش بودن یک ماشین در بازار الزاما به معنی منفی بودن همه مشخصات آن نیست. بعضا انتشار کردن اخبار نادرست یا برخی حواشی حوالی یک ماشین هم علتایجاد جو منفی در بازار می‌بشود. به‌هر ترتیب نظر می‌کنیم برای خرید خودروهای بد فروش چینی جانب احتیاط را در نظر بگیرید. به‌خصوص اگر جزء افرادی هستید که زیاد سریع به جستوجو معاوضه خودروی خود می‌روید.

منبع متن: همراه مکانیک

salb-techna

دسته بندی مقالات

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

سلامت و تندرستی



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها