دستگاه تازه پوشیدنی متا بدون نیاز به کاشت در مغز سیگنال‌های مغزی را می‌خواند_رنگو

دستگاه جدید پوشیدنی متا بدون نیاز به کاشت در مغز سیگنال‌های مغزی را می‌خواند


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی رنگو

مارک زاکربرگ اعدام کرد شرکت متا به زودی یک دستگاه پوشیدنی به بازار اراعه می‌کند که می‌تواند بدون نیاز به کاشت در مغز سیگنال‌های مغزی را بخواند و در عینک‌های حقیقت افزوده نیز مورد منفعت گیری قرار بگیرد.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مارک زاکربرگ به گفتن مدیر عامل متا خبرداد این شرکت در حال گسترش اولین رابطه عصبی مصرف کننده مربوط به شرکت خود است که شامل دستگاه‌های پوشیدنی غیر تهاجمی بوده که میتواند از سیگنال‌های مغزی برای کنترل سیستم‌های رایانه‌ای منفعت گیری کند.

مارک زاکربرگ در توصیف این دستگاه حرف های است مسئله مهم و شوق انگیز نسبت به آن این است که به زودی ناظر اراعه برخی از رابط‌های عصبی مصرف کننده به بازار خواهیم می بود. وی گفت این دستگاه‌ها بدون نیاز به کاشت در مغز و برخلاف تراشه‌های مغزی شرکت‌هایی نظیر نورالینک تنها روی مچ دست بسته خواهد شد و می‌توانند سیگنال‌های عصبی را که از طریق مغز به سمت دست ارسال خواهد شد بخوانند.

ادامه مطلب
آل این وان بخریم یا لپ تاپ؟ کدام یک بهتر است؟

متا نخستین بار در سال ۲۰۲۱ تحقیقات آزمایشگاهی مربوط به گسترش تعامل مبتنی بر مچ دست را اظهار کرده می بود. این مچ بند با پشتیبانی الکترومیوگرافی میتواند سیگنال‌های مغز در رابطه حرکات دست را تفسیر کرده و آنها را به شکل دستوراتی برای کنترل دستگاه‌ها ترجمه کند. زاکربرگ در ادامه گفت با پشتیبانی این تکنولوژی می‌توان سیگنال‌ها را خواند و سپس از آن برای کنترل عینک‌های حقیقت افزوده یا دستگاه‌های محاسباتی دیگر منفعت گیری کرد.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
اوپو مدعی شد گوشی تا شدنی این شرکت تا یک میلیون بار بدون مشکل باز و بسته می‌بشود

مدیرعامل متا پیش از این حرف های می بود مچ‌بند عصبی این شرکت با پشتیبانی هوش مصنوعی می‌تواند تنها در چند سال محدودیت‌های مربوط به ردیابی حرکتی مبتنی بر دوربین را رفع کرده و در نهایت به یک محصول کاملاً مصرفی تبدیل بشود. با اهمیت ترین ویژگی این فناوری ادغام هوش مصنوعی در آن است. اکنون این شرکت تلاش دارد تا به هوش مصنوعی چند وجهی دست اشکار کند.این فناوری می‌تواند به سوال‌هایی در رابطه چیزهایی که در اطرافتان می‌گذرد جواب داده و یا ببیند چه اتفاقی می‌افتد و سپس به سوالات در رابطه با آنها جواب دهد.

دسته بندی مقالات

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

سلامت و تندرستی



منبع

پست های مرتبط