استاد اختررفیزیک دانشگاه منچستر: هوش مصنوعی مانع از کشف حیات بیگانه می‌شود_رنگو

استاد اختررفیزیک دانشگاه منچستر: هوش مصنوعی مانع از کشف حیات بیگانه می‌شود


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی رنگو

استاد اختر فیزیک از دانشگاه منچستر در مقاله تازه خود گفت هوش مصنوعی مانع از رسیدن بشر به تمدن‌های پیشرفته کیهانی و حیات بیگانه خواهد شد.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اکنون هوش مصنوعی یکی از تحول‌آورترین فناوری‌های نوظهور تاریخ بشر محسوب می‌بشود. شدت رشد این فناوری به طوری بوده که تاثیرات بالقوه‌ای مثبت یا منفی به همراه داشته است. اخیراً مایک گرت مقاله‌ای را در رابطه این فناوری انتشار کرده که مشخص می کند هوش مصنوعی می‌تواند مانع بزرگی برای عدم روبرویی با تمدن‌های پیشرفته فناوری در دیگر نقاط جهان باشد.

اکنون برای این سوال فرضیه‌های بسیاری نقل شده است که چرا ستاره شناسان تا بحال هیچ نشانه‌ای از حیات بیگانه طی ۶۰ سال قبل و در بین داده‌های نجومی کشف نکردند. این استاد اختر فیزیک استدلال می کند مصنوعی همانند یک فیلتر قوی مانع از روبرویی با یک تمدن جهانی یا ظهور حیات هوشمند می‌بشود.

ادامه مطلب
سیگنال فیوچرز؛ راهی سریع و یقین برای کسب درآمد در حوزه کریپتو

یقیناً گسترش هوش مصنوعی نسبت به دیگر فناوری‌های بالقوه مخرب در مقیاس وقتی بی سابقه ای انجام شده است. اکنون این فناوری با ادغام در بافت زندگی روزمره نحوه تعامل ما را با دیگر فناوری‌ها تحول داده است. به حرف های گرت این فناوری در همه حوزه‌ها از مراقبت‌های بهداشتی گرفته تا آموزش، تجارت، پلیس یا امنیت داخل شده و هیچ حوزه‌ای وجود ندارد که با ظهور هوش مصنوعی دست نخورده باقی مانده باشد.

وی در مقاله خود مدعی است شدت فرایندهای تصمیم گیری هوش مصنوعی علتتشدید تضادها خواهد شد و نسبت به اهداف مهم نیز فراتر می‌رود. این سوال امکان پذیر نقل بشود که در صورت عدم نیاز سیستم هوش مصنوعی حاضر به حمایتتمدن‌های بیولوژیکی چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

ادامه مطلب
آنر نیز بعد از سامسونگ به جستوجو گسترش حلقه هوشمند سلامتی است

گرت می نویسد ابر هوش مصنوعی می‌تواند با رسیدن به تکنیکی فناورانه از هوش بیولوژیکی پیشی گرفته و با شدت بیشتری تکامل اشکار کند. این چنین رشد آن نسبت به نظارت سنتی بالاتر بوده و در نهایت به پیامدهای پیش‌بینی نشده و ناخواسته‌ در خلاف جهت علایق بیولوژیکی یا اخلاقیات منجر بشود.

دسته بندی مقالات

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

سلامت و تندرستی



منبع

پست های مرتبط