تسلا مدل ۳ پرفورمنس ۲۰۲۴ معارفه شد؛ قدرتی عظیم برای کوچک‌ترین محصول تسلا_رنگو

تسلا مدل 3 پرفورمنس


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی رنگو

رسانه‌های خودرویی جهان، این روزها مشغول بازدید نسخه تازه سدان برقی آمریکایی یعنی تسلا مدل ۳ پرفورمنس ۲۰۲۴ می باشند. بر پایه ادعای شرکت خودروساز آمریکایی، نسخه پرفورمنس نیرومندترین تیپ از تسلا مدل ۳ است که شتاب صفر تا صد آن نزدیک به ۲.۹ ثانیه خواهد می بود. حداکثر شدت تسلا مدل ۳ پرفورمنس نیز ۲۶۰ کیلومتربرساعت اظهار شده است.

سرگرمی زیاد تر در تسلا مدل ۳

بزرگ‌ترین تحول تسلا مدل ۳ پرفورمنس در قیاس با نسخه‌های دیگر این ماشین، راندمان بالای پیشرانه آن است. این ماشین با ۵۱۰ اسب‌بخار قوت و ۷۴۱ نیوتن‌متر گشتاور تهیه‌شده از موتورهای الکتریکی دوگانه، می‌تواند لبخند را به چهره راننده رساند. به حرف های تسلا، قوت مدل ۳ پرفورمنس در وضعیتمدام ۲۲ درصد و در وضعیتاوج ۳۲ درصد نسبت به مدل قبلی ارتقا یافته است. گشتاور این ماشین نیز ۱۶ درصد زیاد تر از مدل پرفورمنس قبلی است.

ادامه مطلب
گوش‌‌ها و چشم‌های شما می‌توانند با یکدیگر سخن بگویید ‌کنند

برای آن‌که اتاق نسخه تازه و قوی تسلا مدل ۳ بتواند این مقدار قوت و گشتاور را تحمل کند، ضربه‌گیرهای الکترونیکی جدیدی روی ماشین نصب شده‌اند که رانندگی روزانه آرام‌تری را برای سرنشینان فراهم می‌آورند. تسلا این چنین ادعا می‌کند که شاسی مدل پرفورمنس تازه را ارتقا داده و مقاومت غلتشی آن را افت داده است. به لطف این تغییرات، نسخه پرفورمنس تازه در جاده‌های پرپیچ‌وخم چابک‌تر عمل می‌کند. سیستم میرایی تطبیقی تازه این ماشین نیز از طریق نرم‌افزار داخلی کنترل می‌بشود، به این معنی که در آینده به‌روزرسانی‌هایی دریافت خواهد کرد تا کارکرد خود را بهبود بخشد.

تغییرات زیاد تر برای چسبندگی بهتر

تسلا برای نسخه تازه پرفورمنس از مدل ۳، سیستم پیشرفته‌ مدیریت همه‌جانبه ماشین موسوم به Track Mode V3 را در نظر گرفته است. ترک مود ورژن ۳ موتورها، سیستم تعلیق، خنک‌کننده پیشرانه و کنترل‌کننده دینامیک ماشین را به‌صورت همه‌جانبه مدیریت می‌کند. رانندگان از طریق Track Mode V3 می‌توانند تنظیمات سیستم کنترل پایداری، بازیابی انرژی ترمزها و هندلینگ را به دلخواه خود تحول دهند.

ادامه مطلب
۶ راهی که برخلاف باور رایج به خوشحالی واقعی نمی‌رسد!
آخرین مطالب

منفعت گیری از لاستیک‌های پیرلی P Zero و رینگ‌های آلومینیومی ۲۰ اینچی سبک‌وزن نیز به افزایش چسبندگی ماشین پشتیبانی کرده است. درنهایت روتورها و کالیپرهای ترمز بزرگ‌تر شده‌اند و اکنون لنت ترمزهای متغیری روی آن‌ها نصب می‌بشود تا قابلیت توقف این هیولای الکتریکی کوچک را برای راننده فراهم کنند.

بر پایه آمار اراعه‌شده از سوی نهادهای استاندارد آمریکایی، نسخه تازه و قوی تسلا مدل ۳ تازه با یکبار شارژ می‌تواند ۲۹۶ مایل (۴۷۳.۶ کیلومتر) را پیمایش کند. این رقم ۴۵ مایل (۷۲ کیلومتر) کمتر از مدل دوربرد دوموتوره با قوت کمتر است. با دقت به افزایش قوت مدل پرفورمنس در قیاس با مدل دوربرد، این مقدار افت برد قابل‌قبول برداشت می‌بشود.

ادامه مطلب
کشف فسیل یک دلفین باستانی غول‌پیکر در جنگل‌های آمازون + عکس_رنگو

بهبودهای ظاهری و داخلی

تسلا مدل ۳ پرفورمنس تازه تغییرات اندکی را در نمای جلو و عقب توانایی کرده است تا آیرودینامیک بهتری برای ماشین فراهم بشود. علاوه‌براین، یک اسپویلر فیبرکربن روی درب صندوق نصب شده است که به افت کشش پشتیبانی می‌کند. تسلا می‌گوید همه این‌ تغییرها تبدیل ۵ درصد کشش کمتر، ۳۶ درصد افت بالابر و بهبود ۵۵ درصدی اعتدال بالابر جلو به عقب در قیاس با کارکرد نسخه پرفورمنس قبلی می‌بشود.

کابین خودرو

تغییراتی در کابین ماشین نیز قابل مشاهده می باشند. کابین ماشین اکنون نور بیشتری از محیط دریافت می‌کند و سرنشینان ردیف عقب نیز یک نمایشگر را در اختیار دارند. صندلی‌های اسپرت به سیستم تهویه تجهیزمی باشند. به‌جای تزیینات مطرح چوب، از قطعات دکوراتیو فیبرکربن روی داشبورد منفعت گیری شده است.

قیمت تسلا مدل ۳ پرفورمنس تازه چه مقدار است؟

قیمت نسخه تازه و قوی تسلا مدل ۳ از ۵۴,۶۳۰ دلار (سه میلیارد و ۵۵۱ میلیون تومان) با احتساب مقصد و هزینه خواست ۲۵۰ دلار اغاز می‌بشود. یقیناً مشتریان آمریکایی می‌توانند اعتبار مالیاتی فدرال را دریافت کنند که بعد از آن، قیمت ماشین به ۴۷,۱۳۰ دلار (سه میلیارد و ۷۵ میلیون تومان) افت می‌یابد.

ادامه مطلب
ایلان ماسک ایده حذف تعداد ری‌پست‌ها و لایک‌های پست‌های ایکس را نقل کرد
تسلا مدل 3 پرفورمنس

تسلا مدل ۳ پرفورمنس با احتساب پشتیبانی هزینه دولت آمریکا، ۲۰ هزار دلار از رقبای نزدیک خود ارزان‌تر است. خودروهایی همچون بی ام و M3، مرسدس بنز AMG C63 هیبریدی و آلفارومئو جولیا کوادرفوگلیو، گران‌تر از نسخه پرفورمنس می باشند درحالی‌که ماشین تسلا از آن‌ها سریع تر خواهد می بود. بر پایه اظهار تسلا، تحویل نسخه پرفورمنس تازه بین ماه‌های مه و ژوئن سال جاری میلادی اغاز خواهد شد.

دسته بندی مقالات

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

سلامت و تندرستی



منبع

پست های مرتبط