ساخت عکس اشخاص با منفعت گیری از هوش مصنوعی Gemini گوگل به علت اشتباه متوقف شد

ساخت تصویر اشخاص با استفاده از هوش مصنوعی Gemini گوگل به دلیل خطا متوقف شد


کاربران در گزارش‌های خود اظهار کرده بودند ویژگی ساخت عکس اشخاص در این مدل با اشتباهاتی همراه بوده و اکنون گوگل امکان منفعت گیری از آن را برای کاربران متوقف کرده است.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، بعد از این که ابزار هوش مصنوعی  Gemini گوگل امکان پاسخدهی مناسب برای ساخت تصاویر تاریخی نداشته است. اکنون گوگل خبرداد این ویژگی به طور کامل از دسترس کاربران خارج شده است. گوگل در بیانیه خود در ایکس در این مورد خبرداد در حال تلاش و از بین بردن مشکلات تازه در رابطه ویژگی تشکیل عکس در مدل Gemini است در طول از بین بردن مشکلات نیز امکان تشکیل عکس متوقف شده و دیگر امکان منفعت گیری از آن وجود ندارد در این بیانیه اظهار شد نسخه بهبود یافته از این مدل به زودی توسط گوگل انتشار خواهد شد.

ادامه مطلب
منفعت گیری از هوش مصنوعی برای تشخیص اوتیسم از طریق شبکیه چشم با دقت ۱۰۰ درصدی

پیش از این گوگل به علت کارکرد نادرست این مدل در تصویرسازی تاریخی از کاربران عذرخواهی کرده می بود. مشکل Gemini به خواست برخی کاربران مربوط می بود که در آن تصویری از یک گروه تاریخی یا شخصیت‌های تاریخی خواست شده می بود در این عکس که توسط هوش مصنوعی گوگل تشکیل شد تنها فرد سفید پوست قرار گرفته می بود. این نوشته جهت پیدایش نظراتی در رابطه تئوری توطئه در شبکه اجتماعی شده و اظهار شد گوگل به طور به عمد نمایش افراد غیرسفید پوست را ممنوع کرده است. یقیناً بعد از این ادعا نشریه ورج در گزارش خود تصاویری از دستور مربوط به جمله سناتور آمریکایی دهه ۱۸۰۰ برای Gemini انتشار کرد که در نتایج آن زنان سیاه پوست و بومی آمریکا نیز قرار داشته‌اند.

بعد از توقف روال ساخت عکس اشخاص توسط هوش مصنوعی  Gemini اکنون این پیغام توسط هوش مصنوعی گوگل زمان اراعه خواست مشاهده می‌بشود: ما در تلاش برای بهبود توانایی  Gemini برای تشکیل تصاویر افراد هستیم و انتظار داریم این ویژگی به زودی مجدداً در اختیار کاربران قرار بگیرد.

ادامه مطلب
شیائومی تصمیم دارد برند پوکو داخل بازار تبلت‌ها کند
آخرین مطالب



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها