ردیابی گوشی خاموش از طریق شماره سریال_رنگو

ردیابی گوشی خاموش از طریق شماره سریال


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی رنگو

چطور می‌توانیم گوشی خود را که گم شده یا دزدیده شده است، ردیابی کنیم؟ این یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که برای اکثر کاربران نقل می‌بشود و در جواب باید بگوئیم راه حلهای بسیاری برای این کار وجود دارد. از جمله ساده‌ترین آن‌ها، منفعت گیری از قابلیت ردیابی است که به طور خودکار در تلفن‌های هوشمند اندروید و iOS فعال است. اما اگر این گزینه برای شما کار نکرد، روش بهتری را برای شما سراغ داریم. در صورتی که تلاش دارید گوشی مفقود شده یا مسروقه خود را جستجو کنید، می‌توانید از روش ردیابی گوشی خاموش از طریق شماره سریال یا کد IMEI منفعت گیری نمائید!

ردیابی گوشی خاموش از طریق شماره سریال

شماره سریال یا کد IMEI چیست؟

هر یک از دستگاه‌های موبایل حاضر در بازار دارای یک شماره سریال مخصوص است که توسط شرکت تولیدکننده آن قرار داده می‌بشود. این شماره سریال همچون یک کد شناسایی برای دستگاه شما شناخته شده و از آن برای سازماندهی و پیگیری گوشی همراه‌تان در اوقات الزامی همچون سرقت یا مفقود شدن منفعت گیری می‌بشود. علاوه بر شماره سریال، در دستگاه‌های موبایل، کد IMEI نیز در نظر گرفته شده است که در سطح بین‌المللی کاربرد دارد تا در صورت از دست رفتن یا دزدیده شدن دستگاه به پشتیبانی اپراتورهای شبکه قابل ردیابی باشد. در ادامه، به سراغ اصل نوشته یعنی طریقه ردیابی گوشی همراه از طریق شماره سریال می‌رویم. با ما همراه باشید!

ادامه مطلب
بوی بد قلم S-Pen سامسونگ علتشکایت کاربران شده است_رنگو

قدم اول: اشکار کردن شماره سریال یا کد IMEI

راه حلهای مختلفی برای دسترسی به شماره سریال یا IMEI در دستگاه‌های موبایل وجود دارد. یکی از راه‌های معمول، اشکار کردن این شماره‌ها از طریق تنظیمات دستگاه است. به همین علت، پیشنهاد می‌بشود که این اطلاعات را پیش از هرگونه اتفاق ناخوشایند در برگه‌ای ثبت و نگهداری کنید. به منظور دسترسی به شماره سریال و IMEI به منوی تنظیمات دستگاه خود و سپس به قسمت “About Phone” بروید. در این قسمت، اطلاعاتی همانند شماره سریال، مدل دستگاه و شماره IMEI نمایش داده می‌بشود.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
هوش مصنوعی مصرف آب در شرکت های فناوری را تا ۳۴ درصد افزایش داد

این چنین امکان پذیر شماره سریال و IMEI در قسمت‌های فرد دیگر از دستگاه برای مثال زیر باتری یا پشت دستگاه قابل دسترسی باشند. در برخی از موارد، شماره سریال روی جعبه دستگاه نیز چاپ شده است. این چنین می‌توانید با شماره‌گیری *#۰۶#، کد IMEI را اشکار کنید. این روش برای همه دستگاه‌ها و در همه نقاط جهان قابل منفعت گیری است و به شما امکان می‌دهد تا به راحتی به اطلاعات مورد نیاز دسترسی داشته باشید.

پیدا کردن شماره سریال یا کد IMEI

قدم دوم: ردیابی گوشی خاموش با سیم کارت همراه اول

اگر داخل گوشی به سرقت رفته شما سیمکارت همراه اول قرار دارد، بهتر است مرحله های زیر را به ترتیب اجرا کنید. در غیر اینصورت داخل قدم سوم شوید!

  • در مرحله اول می‌بایست سیمکارت همراه اول خود را که داخل گوشی مفقودی است بسوزانید.

  • حال شماره سریال یا کد IMEI را که از قبل اشکار کردید را با شماره گیری *۱۱۱*۲۱۴۱# ارسال نمائید تا گزینه ردیابی گوشی خاموش از طریق شماره سریال برای شما فعال بشود. سپس برای حداکثر ۱۰ روز چشم به راه بمانید تا نتیجه جستجوی گوشی سرقتی از طریق سرویس مطلب رسانی به شما اظهار گردد.

  • اگر از این طریق نیز موفق نشدید، تلاش کنید ردیابی گوشی خود را با ارسال کد ۲۱۴۱ به سرشماره ۱۱۱ فعال نمائید.

ادامه مطلب
گیاهان مصنوعی می توانند انرژی های باد و باران را مهار کنند

در صورتی که مایل باشید تا این فرآیند را به طور کامل قطع کنید، می‌بایست کد *۱۰*۲۱۴۲# را شماره گیری نمائید.

قدم سوم: ردیابی گوشی خاموش با سیم کارت ایرانسل

اگر اپراتور شما رایتل است، این مرحله را نادیده بگیرید و سراغ قدم چهارم بروید. اما اگر سیمکارت شما ایرانسل است برای ردیابی گوشی خاموش از طریق شماره سریال، قدم‌های زیر را طی کنید:

  • ابتدا می‌بایست برای سوزاندن سیمکارت ایرانسل خود عمل نمائید. با مراجعه به دفاتر پیشخوان قسمت ایرانسل نیز می‌توانید این کار را سریع تر انجام دهید. در غیر اینصورت، جهت پیگیری با شماره‌های حمایتایرانسل ۰۹۳۷۷۰۰۰۰۰۰ و یا ۰۹۳۷۷۰۳۳۰۰۰ تماس حاصل فرمائید.

  • سپس با خط ایرانسلی دیگر کد *۶۱۰۱# را شماره گیری و شماره سریال خود را ارسال نمائید. تلاش کنید مرحله های را به درستی انجام دهید تا پیگیری شما نیز به درستی صورت گیرد. در اینصورت، نتیجه جستجوی گوشی مسروقه یا مفقوده حداکثر تا ۲ روز اظهار خواهد شد.

ادامه مطلب
دانشمند ایرانی روش ایمن جدیدی را برای نگهداری زباله‌های هسته‌ای گسترش داده است

ردیابی گوشی خاموش با سیم کارت ایرانسل

قدم چهارم: ردیابی گوشی خاموش با سیم کارت رایتل

برای کاربرانی که سیمکارت رایتل در گوشی خود دارند، بهتر است مرحله های زیر جهت ردیابی گوشی خاموش از طریق شماره سریال به ترتیب انجام بشود:

  • همانند اپراتورهای دیگر می‌بایست در ابتدا و سریعا نسبت به سوزاندن و یا مسدود کردن سیمکارت خود عمل نمائید تا جلوی سوء منفعت گیری‌های احتمالی گرفته بشود.

  • کد IMEI را که در قدم اول اشکار کردید با پیامک به شماره ۶۱۰۱ ارسال نمائید تا امکان ردیابی گوشی خاموش برای دستگاه مفقودی شما فعال گردد.

  • در این بین تلاش کنید مرحله های را به درستی انجام داده باشید و گزینه‌های درست را انتخاب کرده باشید. بعد از کسر مبلغی از حساب بانکی به تایید شما، در نهایت سیستم ردیابی گوشی فعال شده و در نتیجه در زمان زمان حداکثر ۲ روز به شما خبر رسانی خواهد شد.

نکاتی مهم که قبل از سرقت تلفنتان باید بدانید!

حال که با نحوه ردیابی گوشی همراه آشنا شدید، در مرحله آخر پیشنهاد می‌کنیم به جهت جلوگیری از ابراز اتفاقات ناخوشایند بعدی حتما نکات امنیتی زیر را مراعات نمائید:

  • داشتن نسخه پشتیبان‌گیری و بازیابی اطلاعات؛

  • حفاظت از داده‌ها و حذف اطلاعات غیرضروری در گوشی؛

  • رمزگذاری مناسب برای جلوگیری از هک داده‌های ثبت شده در گوشی؛

  • افزایش آگاهی در رابطه نحوه جلوگیری از سوء منفعت گیری‌های احتمالی از تلفنهای مسروقه.

ادامه مطلب
آنر نیز بعد از سامسونگ به جستوجو گسترش حلقه هوشمند سلامتی است

جمع بندی

در این نوشته، به بازدید راه حلهای ردیابی گوشی خاموش از طریق شماره سریال پرداختیم که از اهمیت بالایی برخوردار است، چون می‌تواند در اشکار کردن تلفنهای گمشده یا مسروقه پشتیبانی کند. این راه حلها از جمله منفعت گیری از اپلیکیشن‌های مخصوص، خدمات ردیابی ابری یا حتی منفعت گیری از پایگاه داده‌های ملی یا بین‌المللی حاضر در سطح دولتی تا شرکتی می‌توانند به کار گرفته شوند. با دقت به پیچیدگی مسائل حریم خصوصی و امنیت، ملزوم است تا راه حلهای ردیابی مشابه با قوانین و مقررات وابسته اجرا شوند تا اطلاعات شخصی کاربران در امان باقی بماند.

منبع: فروشگاه اینترنتی فرنا

salb-techna

دسته بندی مقالات

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

سلامت و تندرستی



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها