نرخ جریمه رانندگی تخلفات حادثه‌ساز پنج برابر شد + ویدیو_رنگو

نرخ جریمه رانندگی تخلفات حادثه‌ساز


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی رنگو

پیش از آنکه تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ اغاز بشود، رئیس پلیس راهور فراجا از گمان چندبرابر شدن نرخ جریمه رانندگی در سال تازه خبر داد. اکنون «سردار تیمور حسینی»، رئیس پلیس  راهور سرزمین، از پنج برابر شدن نرخ جریمه رانندگی تخلفات حادثه‌ساز خبر داده است.

سردار حسینی در او مباحثه با خبرگزاری صداوسیما، مقصد از چندبرابر شدن نرخ جریمه رانندگی تخلفات حادثه‌ساز را بازدارندگی آن دانست. این چنین او با اشاره به ماده ۲۸ قانون رسیدگی به تخلفات او گفت: «پلیس باید هرساله نسبت به افزایش مبلغ جرایم عمل کند. این کار به دلایل گوناگون در شش سال قبل اتفاق نیفتاده می بود. ازاین‌رو جریمه‌های رانندگی تاثییر بازدارنده را از دست داده بودند.»

افزایش نرخ جریمه رانندگی تخلفات حادثه‌ساز، راهکاری برای افت تلفات

سردار حسینی در ادامه سخنانش افزود: «از سال ۸۵ تا ۹۶ با یک روال کاهشی تصادفات روبه رو بودیم. بااین‌حال مجدداً از ۹۷ تا بحال آمار تصادفات رانندگی در سرزمین افزایش یافته است.» او عامل مهم تصادفات رانندگی را عامل انسانی می‌داند. به حرف های او،‌ رانندگان به قوانین دقت ندارند و با مرتکب‌شدن تخلفات، جان خود و دیگران را به خطر می‌اندازند. به حرف های سردار حسینی، بیشتر از ۸۰ درصد تخلفات‌ حادثه‌ساز در سرزمین تصادفاتی تبدیل جرح و فوت را تشکیل می‌کنند. بدیهی است که راهکار پلیس راهور برای حل این مشکل، افزایش نرخ جریمه رانندگی است.

ادامه مطلب
۸ راهکار برای زمان‌هایی که استرس نمی‌گذارد بخوابیم

مقدار افزایش جرایم رانندگی مرتبط با تخلفات حادثه‌ساز با دقت به خطر آن‌ها خواهد می بود. به‌طور مثال، جریمه رانندگی با شدت غیرمجاز بین ۶۰۰ الی ۷۰۰ هزار تومان خواهد می بود. رانندگی در حالت مصرف الکل یا مواد روان‌گردان نیز ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان جریمه در پی خواهد داشت. به حرف های رئیس پلیس راهور، نرخ‌های تازه جریمه طی ۱۰ الی ۱۵ روز آینده به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ خواهد شد.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
وسترن دیجیتال درایوهای 24 ترابایتی CMR و 28 ترابایتی SMR را معارفه کرد

دسته بندی مقالات

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

سلامت و تندرستی



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها