اینستاگرام در سال ۲۰۲۱ درآمد تبلیغاتی بیشتری نسبت به یوتیوب داشته است_رنگو

اینستاگرام در سال ۲۰۲۱ درآمد تبلیغاتی بیشتری نسبت به یوتیوب داشته است


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی رنگو

اسناد دادگاه مربوط به سال ۲۰۲۱ مشخص می کند اینستاگرام در این سال درآمد تبلیغاتی معادل ۳۲.۴ میلیارد دلار داشته است. این در حالی است که یوتیوب در همان سال نزدیک به ۲۸.۸ میلیارد دلار درآمد کسب کرده می بود.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، درآمد تبلیغاتی کسب شده توسط اینستاگرام در سال ۲۰۲۱ نزدیک به ۳۲.۴ میلیارد دلار بوده است. این رقم نزدیک به ۲۷ درصد از کل درآمد متا را به خود تعلق داده است. این در حالی است که درآمد مربوط به تبلیغات در یوتیوب زیاد کمتر و نزدیک به ۲۸.۸ میلیارد دلار بوده است.

در حالی این رقم درآمد توسط متا در یک پرونده قضایی آشکار شد که نشان میدهد اینستاگرام از زمان خرید آن در سال ۲۰۱۲ رشد سریعی داشته است. مطابق گزارش انتشار شده توسط بلومبرگ متا یک پرونده در دادگاه کمیسیون فدرال تجارت دارد که اسناد آن مشخص می کند این شرکت از تبلیغات در اینستاگرام نزدیک به ۳۲ میلیارد دلار درآمد کسب کرده است. این مبلغ نسبت به درآمد تبلیغاتی یوتیوب زیاد زیاد تر بوده است. این در حالی است که یوتیوب نزدیک به ۵۵ درصد از درآمد تبلیغاتی خود را به صاحبان محتوا اهدا می‌کند. از طرفی مقدار هزینه اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی زیاد کمتر از این رقم است.

ادامه مطلب
اولین آپدیت هوش مصنوعی Copilot جلسات کاری تیمز را بهبود می‌بخشد

اسنادی که در این مورد در دادگاه انتشار شد مشخص می کند اینستاگرام به گفتن یک شبکه اجتماعی تحت مالکیت متا دارای رشد سریعی در سال‌های تازه بوده است. متا در سال ۲۰۱۲ اینستاگرام را به گفتن یک استارت استارتاپ برای اشتراک عکس با تعدادی کارمند و بدون هیچگونه درآمدی خریداری کرده می بود. اما گزارش‌های گوناگون و اسناد انتشار شده مشخص می کند اینستاگرام در سال ۲۰۱۸ نزدیک به ۱۱.۳ میلیارد دلار درآمد داشته که این رقم در سال ۲۰۱۹ به ۱۷.۹ میلیارد دلار و در سال ۲۰۲۰ به نزدیک به ۲۲ میلیارد دلار رسید. این چنین درآمد آن در نیمه اول سال ۲۰۲۲ مبلغی معادل ۱۶.۵ میلیارد دلار بوده است.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
فضاپیمای ژاپنی به طور سر و ته روی سطح ماه فرود آمده است

دسته بندی مقالات

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

سلامت و تندرستی



منبع

پست های مرتبط