این فناوری تازه فضایی از ابتلا به عفونت بیمارستانی جلوگیری می‌کند_رنگو

این فناوری جدید فضایی از ابتلا به عفونت بیمارستانی جلوگیری می‌کند


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی رنگو

محققان با منفعت گیری از فناوری فضایی تلاش کردند تا از ابتلا به عفونت کشنده بیمارستانی جلوگیری کنند.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان از دانشگاه ساوتمتهون با پشتیبانی فناوری فضایی از ابتلا به عفونت بیمارستانی کشنده جلوگیری خواهند کرد. اکنون با منفعت گیری از این فناوری می‌توان چالش‌هایی از قبیل عفونت بیمارستانی و انتشار کردن کربن را رفع کرد.

دکتر مین کوان کیم تلاش کرده تا به انطباق این فناوری فضایی برای منفعت گیری در زمین بپردازد. اکنون این فناوری به طور آزمایشی در بیمارستان رویال شهرستان وینچستر مورد منفعت گیری قرار می‌گیرد. در این پروژه به نام پاستا یا همان دستگاه استریلیزه کننده و تصفیه هوا با پلاسما، از فناوری پلاسما حاضر در فناوری‌های فضایی نظیر موشک فالکون ۹ منفعت گیری خواهد شد.

ادامه مطلب
فین تک چیست؛ تاریخچه، حوزه فعالیت، سطح امنیت آن

به حرف های کی در فضا طبق معمول از حرکت فیزیکی برنامه‌ها منفعت گیری می‌بشود. اکنون ما نیز در زمین به بازدید ویژگی‌های شیمیایی با مقصد از بین بردن عوامل بیماری زا و ویروس‌ها جاد کننده عفونت‌های مربوط به مراقبت‌های بهداشتی هستیم. مطابق آمار سالانه دود ۳۰۰ هزار بیمار در انگلیس به ویروس و عفونت بیمارستانی که از طریق هوا منتقل شده مبتلا خواهد شد. این در حالی است که این بیماران در بیمارستان تحت درمان پزشکی قرار دارند. مقصد مهم از انجام این پژوهش نیز از بین بردن مشکل بیماران و پشتیبانی به محافظت آنان در بیمارستان‌ها است.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
دوربین جدید مشترک آژانس فضایی اروپا و ناسا برای ثبت اکتشافات ماه در حال توسعه است

پژوهشگران اعتقاد دارند روی زمین نیز امکان منفعت گیری از فناوری‌هایی برای ضدعفونی کردن هوا وجود دارد. برای این کار آزمایشی با منفعت گیری از هوای تصفیه شده با پلاسما و تزریق آن به آب انجام شد. در زمان منفعت گیری از پلاسما و تشکیل آن برخی گونه‌های واکنشی نیز تشکیل خواهد شد. با منفعت گیری از این روش پاتوژن‌ها فکر می‌کنند در معرض تهدیدات خارجی قرار گرفته این نوشته علتمی‌بشود که هیدروپراکسید بتواند عامل از بین برنده بیماری زای بیشتری را تشکیل کند. در نهایت با تزریق هوای تصفیه شده به آب و با پشتیبانی یک نشانگر آبی مقدار پیروزی پلاسمای تصفیه شده بی حذف آلاینده‌ها بازدید شد.

آزمایش بیولوژیکی اولیه و نتایج آن مشخص می کند با منفعت گیری از این روش می‌توان بیشتر از ۹۹ درصد از پاتوژن‌ها را حذف کرد. به این علت در آینده می‌توان بدون نیاز به فیلترها و فن‌ها بدون تجزیه ترکیبات شیمیایی می‌توان از این روش برای حذف پاتوژن‌های زیان اور منفعت گیری کرد.

ادامه مطلب
هیل کلایمب ریسینگ لول مکس

دسته بندی مقالات

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

سلامت و تندرستی



منبع

پست های مرتبط