ابتکار دلنشین مهندسان دانمارکی؛ شارژ کوادکوپتر با نزدیک شدن به سیم برق_رنگو

ابتکار جالب مهندسان دانمارکی؛ شارژ کوادکوپتر با نزدیک شدن به سیم برق


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی رنگو

مهندسان دانمارکی برای حل مشکل شارژ کوادکوپترها و پهپادها روش جدیدی را به کار گرفته‌اند. در این روش تنها نزدیک شدن کوادکوپترها به سیم‌های برق می‌تواند علتشارژ شدن آنها بشود.

به نقل از‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در صورتی که کوادکوپترها و پهپادها بتوانند از طریق خطوط برق شارژ شوند دیگر مشکلاتی از قبیل افت عمر باتری و یا تخلیه شارژ برای این دستگاه‌ها تشکیل نخواهد شد. کوادکوپتر تازه آزمایشی اکنون می‌تواند به شکلی نامحدود در هوا باقی بماند.

فناوری شارژ تازه توسط دانشمندانی از دانشگاه ساوثرن دانمارک گسترش یافته است. پهپادها با ماموریت های گوناگون می‌توانند از این روش شارژ منفعت گیری کنند. با اهمیت ترین کاربرد این فناوری منفعت گیری از آن برای شارژ پهپادهای خودران مسئول بازرسی از سیم‌های برق خواهد می بود. ویت دونگ به پشتیبانی همکاران خود با منفعت گیری از یک پهپاد فیبر کربنی اغاز به گسترش این روش تازه کردند.

ادامه مطلب
کشف ساختارهای ناشناخته دلنشین توسط تلسکوپ جیمز وب

در زمان خالی شدن باتری و خبر آن به نرم‌افزار پهباد از دوربین و رادار این دستگاه برای شناسایی نزدیک‌ترین سیم برق منفعت گیری می‌بشود. سپس پهپاد به سمت سیم به طور مستقیم پرواز خواهد کرد. یک گیره برقی غیر فعال در بالای پهپاد قرار دارد این دستگاه داخل یک راهنمای کابلی شامل دو بازو با شیب به سمت داخل قرار گرفته است. در زمان رسیدن پهپاد به سیم برق راهنمای کابلی درون دستگاه می‌تواند علتهدایت سیم به داخل گیره شده و از برق آن برای شارژ باتری منفعت گیری کند.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
قانون نوشته شده توسط ChatGPT به طور ناخواسته در برزیل تصویب شد

در زمان اتصال به سیم یک مدار کنترل مغناطیسی با مقصد نیرو دادن به گیره تشکیل شده و در زمان آویزان بودن پهباد در زیر سیم علتمحکم نگه داشتن آن در اطراف سیم خواهد شد. سپس یک شارژر القایی در بالای دستگاه می‌تواند جریان را از سیم برق بکشد. در نهایت بعد از شارژ کامل باتری پهپاد دستگیر باز شده و پهپاد می‌تواند مجدداً به ماموریت های خود بپردازد.

دسته بندی مقالات

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

سلامت و تندرستی



منبع

پست های مرتبط