ربات‌های آینده به اسکلت‌های انعطاف پذیر تجهیزمی‌شوند_رنگو

ربات‌های آینده به اسکلت‌های انعطاف پذیر مجهز می‌شوند


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی رنگو

محققان دانشگاه ام آی تی با منفعت گیری از یک ابتکار تازه توانستند از اسکلت‌های انعطاف پذیر برای ربات‌های بیو هیبریدی منفعت گیری کنند.

به نقل از‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، با منفعت گیری از اسکلت‌های مدولار و فنر همانند می‌توان بات‌های بیو هیبریدی را به اسکلت‌های انعطاف پذیر تجهیزکرد. مهندسان دانشگاه ام آی تی تلاش دارند تا با منفعت گیری از این ابتکار تازه توانایی ربات‌های نرم را به شکلی خاص و اختصاصی افزایش دهند.

فیبرهای عضلانی نسبت به محرک‌های مصنوعی نیرومندتر و دقیق‌تر بوده و می‌توانند صدمه‌های تشکیل شده را درمان کنند. مهندسان دانشگاه ام آی تی تصمیم دارند برای نیرو دادن به ربات‌ها از عضلات طبیعی منفعت گیری کنند. این محققان یک دستگاه فنر همانند را گسترش داده‌اند که به گفتن ماژول اسکلت همانند عمل کرده و امکان منفعت گیری از آن برای ربات‌های عضلانی وجود دارد. این دستگاه با نام فلکسور به طوری طراحی شده ه می‌تواند بعد از اتصال به هر بافت عضلانی بیشترین کار را از آن دریافت کند. به این علت این دستگاه همانند یک پرس پا مشابه با وزن به طور طبیعی علتبه حداکثر رساندن مقدار حرکت عضله خواهد شد.

ادامه مطلب
پژوهشگران نوعی شناور برای کشف مناطق زیر اقیانوس قمرهای زحل و مشتری طراحی کردند

مطابق تحقیقات این گروه از محققان با قرارگیری حلقه‌ای از بافت عضلانی روی این دستگاه عضله همانند یک نوار لاستیکی کشیده شده و علتکشیدن فنر خواهد شد. این دستگاه تازه امکان ترکیب با دیگر فلکسورها به گفتن یک عنصر سازنده را داشته در نهایت می‌تواند به پیکربندی اسکلت‌های مصنوعی منجر بشود. اسکلت‌ها می‌توانند مشابه با بافت‌های عضلانی ساخته شده و علتتقویت حرکت ربات‌ها شوند.

ریتو رامان از پژوهشگران این مطالعه می‌گوید: فلکسورها همانند یک اسکلت در بدن ربات عمل می‌کنند و می‌توانند به روشی زیاد قابل پیش‌بینی تحریک عضلات را به درجات گوناگون آزادی حرکت تحول دهند. این چنین این محققان تصمیم دارند برخی از قوانین تازه مربوط به اسکلت ساخته شده را به متخصصان رباتیک اراعه کرده بدین ترتیب علتساخت ربات‌های قوی و دقیق با عضله مناسب برای انجام کارهای دلنشین شوند.

ادامه مطلب
با اضافه شدن قابلیت حالت تعمیر در اندروید اطلاعات شخصی کاربران مصون می‌ماند

دسته بندی مقالات

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

سلامت و تندرستی



منبع

پست های مرتبط