اسپیس ایکس با ۲۰ بار منفعت گیری از یک راکت فالکون ۹ رکورد خود را افزایش داد_رنگو

اسپیس ایکس با ۲۰ بار استفاده از یک راکت فالکون ۹ رکورد خود را افزایش داد


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی رنگو

یکی از اهداف ایلان ماسک در دراز زمان منفعت گیری مجدد از موشک‌ها به گفتن یکی از قابلیت‌های مهم آنها بوده است. اکنون اسپیس ایکس توانسته است برای بار بیستم از یک راکت فالکون ۹ منفعت گیری کند.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یک بار دیگر رکورد منفعت گیری مجدد از موشک اسپیس ایکس شکسته شد. این شرکت روز قبل توانست ۲۳ ماهواره استارلینک را توسط موشک فالکون ۹ از ایستگاه نیروی فضایی کیپ کارناوال در فلوریدا در مدار زمین قرار دهد. منفعت گیری مجدد از قسمت دوم موشک یکی از اهداف مهم ایلان ماسک به گفتن مدیرعامل اسپیس ایکس است. در این پرتاب موشک فالکون ۹ بیستمین پرتاب خود را بدون ناکامی توانایی کرده و توانسته است یک رکورد تازه را در این عرصه به ثبت رساند.

ادامه مطلب
بلومبرگ از پروژه ربات خانگی اپل پرده برداشت_رنگو

مطابق گزارش اسپیس ایکس اولین مرحله از این موشک طی پرتاب و با گذشت نزدیک به ۸ دقیقه در اقیانوس اطلس بر روی کشتی بدون خدمه فرود آمده است. مرحله دوم فالکون ۹ توانست ۲۳ ماهواره استارلینک را در مدار زمین حمل کند. به حرف های اسپیس ایکس زمان استقرار ماهواره‌ها نزدیک به ۶۵ دقیقه بعد از بلند شدن از زمین می بود. ایلان ماسک برای سفر به مریخ و زندگی در این سیاره برنامه‌های بلند پروازانه‌ای را در سر دارد. یکی از آنها افت هزینه پروازهای فضایی از طریق قابلیت منفعت گیری مجدد از موشک‌ها است. به همین علت رکوردهای جدیدی در این عرصه توسط اسپیس ایکس به ثبت می‌رسد.

پرواز ۱۹ این بوستر در دسامبر سال قبل انجام شد و در فوریه و مارس ۲۰۲۴ نیز این روال ادامه اشکار کرد. ماموریت‌های مداری انجام شده توسط اسپیس ایکس در سال جاری میلادی نزدیک به ۳۸ عدد بوده که قسمت اعظم آن به ساخت صورت فلکی پهن باند استارلینک مربوط بوده است. هفته قبل نیز این شرکت نزدیک به ۲۳ ماهواره استارلینک را به مدار پرتاب کرد. این صورت فلکی اکنون شامل ۵۶۵۰ ماهواره است.

ادامه مطلب
معارفه 8 رمز ارز پر سود با فناوری WEB3
آخرین مطالب

دسته بندی مقالات

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

سلامت و تندرستی



منبع

پست های مرتبط