گوگل با همکاری باشگاه لیورپول هوش مصنوعی را به فوتبال می‌آورد_رنگو

گوگل با همکاری باشگاه لیورپول هوش مصنوعی را به فوتبال می‌آورد


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی رنگو

آزمایشگاه DeepMind گوگل با یک ابزار تازه که به‌مربیان در عرصه دستورات تاکتیکی پشتیبانی می‌کند، تصمیم دارد هوش مصنوعی را داخل دنیای فوتبال کند.

بر پایه گزارش اینسایدر، استارتاپ DeepMind مستقر در لندن، به‌گفتن بخشی از همکاری سه‌ساله خود با باشگاه فوتبال انگلیسی لیورپول (Liverpool FC)، به‌تازگی از نمونه اولیه ابزار هوش مصنوعی خود که TacticAI نام دارد، پرده برداشت.

این سیستم هوش مصنوعی توسط مجموعه داده‌ای از بیشتر از ۷۰۰۰ ضربه کرنر از مسابقات لیگ برتر انگلیس (EPL) آموزش داده شده است و کارشناسانی که در این پروژه همکاری داشته‌اند، مدعی شده‌اند که TacticAI در طراحی برنامه‌هایی برای دعوا و دفاع از نقطه کرنر، بهتر از انسان‌ها عمل می‌کند.

نحوه کار هوش مصنوعی TacticAI در فوتبال

TacticAI می‌تواند در موقعیت‌های هجومی و تدافعی که از ضربات کرنر شکل می‌گیرند، درمورد موقعیت بازیکنان پیشنهاداتی را به مربیان اراعه کند. در رابطه دیگر ضربات ایستگاهی، همانند پرتاب‌ها، ضربات آزاد و پنالتی‌ها نیز داده‌های ساختاری شبیهی وجود دارد که هوش مصنوعی می‌تواند علتتقویت آن‌ها بشود و کارشناسان تصمیم دارند در آینده روی این عرصه‌ها نیز تمرکز کنند.

ادامه مطلب
حالت فلو چیست؛ مزایا و معایب حالت غرقگی و روش رسیدن به آن
آخرین مطالب

«ژه وانگ»، یکی از مدیران گوگل دیپ‌مایند که روی پروژه TacticAI کار کرده است، می‌گوید:

«یکی از نقاط شوق‌انگیز [فوتبال] برای من این است که این مسابقه چیزی بین هنر و علم است. اتفاقات غیرمترقبه بسیاری در یک مسابقه وجود دارد، اما ما هم چنان می‌توانیم از این داده‌ها برای تصمیم‌گیری بهتر منفعت گیری کنیم.»

«پتار ولیچکوویچ»، از دیگر مدیران DeepMind نیز توضیح می‌دهد که سیستم TacticAI به این علت روی داده‌های به‌دست‌آمده از کرنرها آموزش داده شده است که این ضربات ایستگاهی قسمت‌های ساختارمندتری از مسابقه را به‌همراه دارند. او در این رابطه می‌گوید:

«فوتبال بسیار غیرقابل پیش‌بینی است. شما هیچ زمان نمی‌توانید دقیقاً پیش‌بینی کنید که چه اتفاقی رخ خواهد داد. اما کاری که می‌توان انجام داد این است که به الگوی تاکتیک‌ها دقت کنید. کرنرها واقعاً برای این کار خوب می باشند، چون مکرر و جدی می باشند و تبدیل موقعیت‌هایی برای گل خواهد شد.»

دسته بندی مقالات

ادامه مطلب
لایحه عفاف و حجاب تاکسی‌های اینترنتی را ملزم به گزارش‌دهی کرد

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

سلامت و تندرستی



منبع

پست های مرتبط