معارفه زیردریایی بدون خدمه Manta Ray متعلق به دارپا + ویدیو_رنگو

معرفی زیردریایی بدون خدمه Manta Ray متعلق به دارپا + ویدیو


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی رنگو

شرکت صنایع هوافضا «نورتروپ گرامن» (Northrop Grumman) اولین نمونه کامل از زیردریایی بدون خدمه خود با نام Manta Ray Uncrewed Underwater Vehicle (UUV) را که برای دارپا (DARPA) درحال گسترش است، معارفه کرد. این زیردریایی بزرگ برای انجام مأموریت‌های با برد بالا بدون نیاز به پشتیبانی انسان طراحی شده است.

نورتروپ گرامن برای گسترش این زیردریایی، سیستم هیدرودینامیک ماهی همنام آن، یعنی سفره‌ماهی Manta Ray را با برخی از سیستم‌های خودران پیشرفته و پیشرانه‌های کارآمد ترکیب کرده است. این زیردریایی محرمانه ابعاد زیاد بزرگی دارد و همانطور که گفتیم برای مأموریت‌های با برد بالا طراحی شده است. این چنین می‌تواند در طول مأموریت‌های خود، محموله‌های متغیری را حمل کند و به‌طور کلی، در آن به جای شدت، روی استقامت تمرکز شده است.

ادامه مطلب
گلکسی A35 5G سامسونگ معارفه شد؛ مشخصات + قیمت

زیردریایی بدون خدمه Manta Ray متعلق به دارپا

به حرف های نورتروپ گرامن، نمونه اولیه Manta Ray برای گسترش فناوری‌های خودران پیشرفته زیردریایی منفعت گیری خواهد شد. علاوه‌براین، در آن از سیستم‌هایی برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی منفعت گیری شده است، به‌گفتن مثال، در شرایط موردنیاز می‌تواند به حالت خواب زمستانی برود. این چنین ساختار مدولاری دارد که به آن اجازه می‌دهد در پنج کانتینر حمل استاندارد جاسازی بشود.

«آلن لیتل»، معاون راهبردی و راه‌حل‌های مأموریت در Northrop Grumman توضیح می‌دهد:

آخرین مطالب
ادامه مطلب
اعتماد از دست رفته در رابطه را چطور برگردانیم؟

«Manta Ray قابلیت بارگیری از دریا را فراهم می‌کند و آن را به یک جزء حیاتی در عرصه جنگ‌های زیر دریا و چشم‌انداز فرماندهی و کنترل همه دامنه‌های مشترک (JADC2) وزارت دفاع تبدیل می‌کند.»

دارپا در سال ۲۰۲۱ برای گسترش و راه‌اندازی این فناوری علاوه‌بر نورتروپ گرامن با آزمایشگاه فناوری‌های پیشرفته لاکهید مارتین و Martin Defense Group قراردادهایی را امضا کرده می بود.

دسته بندی مقالات

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

سلامت و تندرستی



منبع

پست های مرتبط