باکتری‌های خون آشام و مرگبار به راحتی وجود خون را تشخیص می دهند_رنگو

باکتری‌های خون آشام و مرگبار به راحتی وجود خون را تشخیص می دهند


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی رنگو

محققان نوعی باکتری خون آشام و مرگبار کشف کرده‌اند که می‌تواند به راحتی و تنها در کمتر از یک دقیقه وجود خون را در نزدیکی خود حس کرده و جذب آن بشود. این ویژگی در باکتری‌های تازه می‌تواند به عفونت‌های کشنده منجر بشود.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان باکتری‌های جدیدی را کشف کردند که از آن به خون آشام باکتریایی نام می‌برند. این باکتری‌ها جذب خون انسان شده و می‌توانند عفونت‌های زیاد سخت و کشنده‌ای را در بدن تشکیل کنند.

محققانی از دانشگاه ایالتی واشنگتن و دانشگاه اورگان توانستند در مطالعه خود نحوه جذب باکتری‌های کشنده تازه را به قسمت مایع خون تشریح کنند. به حرف های آنان مواد مغذی حاضر در خون می‌تواند انرژی را برای آنان فراهم کند. باکتری‌های خون آشام علتایجاد مشکلات حاد برای افراد مبتلا به بیماری روده تحریک پذیر خواهند شد. یکی از این مشکلات تشکیل خونریزی روده و ورود باکتری‌های روده به جریان خون است. یافته‌های تازه می‌تواند مسیرهای درمانی جدیدی را نیز تشکیل کند.

ادامه مطلب
نسخه هوش مصنوعی انیشتین و نیوتون توسط دانشمندان آلمانی ساخته شد

آردن بای لینک، میکروبیولوژیست از دانشگاه ایالتی واشنگتن در رابطه این کشف می‌گوید: باکتری‌های آلوده کننده جریان خون زیاد کشنده خواهند می بود. با این کشف فهمید شدیم برخی از باکتری‌های تشکیل کننده عفونت در جریان خون می‌توانند ماده شیمیایی خاصی را در خون تشخیص داده و به سمت آن شنا کنند.

محققان در این مطالعه برای تجزیه و تحلیل تعامل باکتری‌ها و خون از یک دستگاه برای تزریق مقادیری از مایع خون و یک میکروسکوپ پرقدرت منفعت گیری کردند. در این مطالعه اشکار شد سویه‌های سه باکتری تشکیل کننده عفونت‌های کشنده از گونه‌های سالمونلا آنتریکا و آشریشیا کلی به همراه سیتروباکتر بودند. این تیم تحقیقاتی موفق به شناسایی برخی از فعل و انفعالات بیولوژیکی شد. به حرف های آنان یکی از مواد شیمیایی جاذب باکتری‌ها اسید آمینه سرپن است که علتمی‌بشود باکتری‌ها از طریق گیرنده‌های پروتینی خاص آن را تشخیص داده و از آن تغذیه کنند.

ادامه مطلب
Algo trading چیست و چطور کار می کند_رنگو

دسته بندی مقالات

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

سلامت و تندرستی



منبع

پست های مرتبط