نگرانی تازه در رابطه اپ‌های موبایل؛ ذخیره اطلاعات کاربران توسط ۸۰ درصد اپ‌های موبایلی_رنگو

نگرانی جدید در مورد اپ‌های موبایل؛ ذخیره اطلاعات کاربران توسط 80 درصد اپ‌های موبایلی


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی رنگو

اخیرا گزارشی در عرصه اپ های موبایلی محبوب انتشار شده است که نشان می دهد نزدیک به ۸۰ درصد از آنها به ذخیره اطلاعات کاربران می پردازند. این گزارش نگرانی هایی را در بین کاربران به وجود اورده است.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اخیرا مطالعه ای در عرصه اپ های موبایلی انتشار شده که نشان می دهد این اپ های محبوب در ۶۰ درصد موارد مکالمات خصوصی کاربران را دخیره می کنند. علاوه بر آن داده های مربوط به مطلب های کاربران نیز توسط ۸۰ درصد این اپ ها جمع آوری میشود. در این داده ها اطلاعاتی نظیر شماره تلفن، آدرس و ایمیل وجود دارد که همه انها توسط این اپ ها در دسترس خواهند می بود. مطالعه مورد نظر در وبسایت TechShielder انتشار شده است.

ادامه مطلب
گسترش دستکش مخصوص بازی برای ردیابی بهبودی مبتلایان به سکته مغزی

این وبسایت تحقیقات خود را در عرصه جمع آوری اطلاعات شخصی کاربران توسط برنامه هایی نظیر تلگرام، اینستاگرام، اسنپ چت و فیسبوک پرداخت. در این مطالعه اشکار شد این برنامه های موبایلی علاوه بر آمارهای دلواپس کننده درر مورد جمع آوری داده ها، این اطلاعات را بدون این که کاربران در رابطه آنها مطلع باشند، جمع آوری می کنند. با دقت به کوکی های دریافتی، آنها می توانند نسبت به فعالیت های آنلاین کاربران و کارهای انجام شده در دستگاه فهمیدن عمیقی را بدست آورند. نگرانی کاربران وقتی زیاد تر خواهد شد وقتی که این مطالعه نشان می دهد اطلاعات ذخیره شده توسط این اپ ها با دیگر برنامه های شخص ثالث به اشتراک گذاشته میشوند.

در این بین ۵۰ درصد از برنامه ها نیز به عکس های گرفته شده با دوربین گوشی ها نیز دسترسی دارند. به این علت کاربران باید دقت بیشتری در فعالیت های آنلاین خود داشته باشند. چون با دقت به این گزارش اطلاعات تعداد بسیاری از این طریق با دیگر برنامه ها به اشتراک گذاشته خواهد شد. این نوشته می تواند عرصه ساز سو منفعت گیری هکرها نیز باشد.

ادامه مطلب
مایکروسافت نسبت به منفعت گیری از هوش مصنوعی توسط چین و اخلال در انتخابات آمریکا هشدار داد_رنگو
آخرین مطالب

دسته بندی مقالات

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

سلامت و تندرستی



منبع

پست های مرتبط